Greven wrote:Det är då en fråga man kan ställa dom flesta här inne på. varför dom byter Allt..
Men vet ni om ett Chassi hojta till då jag har Motor o El
Varifrån skickar dom för att du ska slippa tulla den ?
Trodde det var HongKong eller liknande ?
Såg din tråd här och har haft ett par kloner själv så jag vet vad jag pratar om....
Om du är intresserad kan jag nog ha ett nästan komplett Rovan chassi......rullande utan motor och elektronik....
Men Rovan Sport och King Motor är rena skiten rakt igenom.....
Chassit är 4mm istället för 5mm, dessutom med en mycket mjukare sorts alu.
Stötdämparstängerna är KROMADE, vilket innebär att kromet släpper och flagorna sätter sig i o-ringarna (som inte tål olja !!)
Alla kulleder är också kromade, plasten spricker ju så fort man tittar på den, men det vet du ju redan.
Bromsdelarna är rena skämtet och tar slut innan man ens hunnit testköra.....
Diffcasen i alu håller inte måttet, för dålig aluminium och spricker lätt.
Layshaften (ingående axel in i växellådan) har en tendens att kröka sig.
Hållaren till spurdrevet spricker.
Jag började med en begagnad Rovan Baja för jag tyckte det var ett billigt sätt att komma igång med LS......
När jag sålde den bilen hade den blivit flera tusen dyrare än om jag hade köpt en NY HPI Baja.....och ändå hade jag inga dyra optionsprylar på den.....förutom en TR QD växellåda.....och då fanns det bara MAX 10 delar på hela bilen som fortfarande var Rovan. ALLT annat var bytt till HPI eller RPM.....
Vill du, kan jag se hur mycket delar som fattas för att få ihop ett komplett chassi.....
/David