Okej, Sidorutorna fram känns ju lämpliga helt klart men det jag funderar är sidorutorna bak? Är det mestadels för att få "tillgång" till dragstarten om bilen stannar under körning. Borde i sig inte ge så mkt för lufttillförseln då luftfiltret är vinklat ut mot ena av de främre sidorutorna...marell01 wrote:För att få maximal effekt så skall helst karossen vara helt intakt. Varje hål skapar ett virvelpaket som förstör strömningen mot vingen. Dock är ju våra bilar fulla av kompromisser och måste så vara för att det skall fungera. Då jag tävlade klippte jag ut de två främre sidorutorna samt gjorde två rektangulära hål i bakrutan med en mittlinje gående från tak till baklucka på ca 3 cm. Detta Funkade ypperligt och karossen fick behålla stadga... Jag körde aldrig med helt stängd bakruta.
Vad är det för regler som gäller under tävling när det kommer till att göra hål i "grillen" m.m. fram på karossen? Får man göra det?