Hal som på is...

Specifika frågor om FG
Post Reply
Atlas 1979
Posts: 169
Joined: 14 Aug 2012, 10:18
Phone Number: 0723282300
Location: Köping

Hal som på is...

Post by Atlas 1979 » 15 Aug 2012, 17:44

Varför är min Evo hal som på is in och ut ur böjarna?
Har provat med alla möjliga inst...men tycker mig inte märka någon skillnad vad gäller det!
J.A Racing hade du det problemet med den när du rattade den?
MK-Eskil
RS5 T14

Sponsor

Sponsor
 

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: Hal som på is...

Post by sx3 » 15 Aug 2012, 18:27

Vilken bana kör du och med vilka inställningar? däck?
My motor is stalled but my wheels are still spinning

Atlas 1979
Posts: 169
Joined: 14 Aug 2012, 10:18
Phone Number: 0723282300
Location: Köping

Re: Hal som på is...

Post by Atlas 1979 » 15 Aug 2012, 18:37

Bak 3 grader toe in. 1 grad camber. 10mm kör höjd. Gröna fjädrar!
Click dämpare. Kräng hämmaren vet jag inte hur man ställer in så har ej rört!
Däck GRP C
Fram 1 grader toe out. 1 grad camber. Kör höjd 8 mm. Däck GRP C
Är dom inst som jag kan och vet vad de gör.
Intresset har precis kommit så jag helt ny på banan. Kör i Eskilstuna på Eskil ring...
MK-Eskil
RS5 T14

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Hal som på is...

Post by J.A racing » 15 Aug 2012, 18:46

Hal är den med kalla däck men sen är det en rätt så vass motor i den bilen. :sunglasses: Det kan vara att diffen är hårt ställd eller för mycket dämpning bak. Fjädrarna är bra där bak vill jag minnas men en ny grundsetup skulle jag nog rekomendera. Då har man nått att utgå ifrån och börja om tills man hittar en setup som passar sin körstil.

Att ha nya färska däck är också en viktig parameter.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Hal som på is...

Post by J.A racing » 15 Aug 2012, 18:57

Här är instruktionen som finns http://homepage.rc-car-online.de/conten ... _08_en.pdf , det är en ny med de uppgraderade grejerna på gång säger FG.

På sista sidan finns grundsetup informationen.

Det kan även vara kopplingen som är lite aggresivt ställd, du kan ju testa att släppa 1/4 varv itaget på de små ställskruvarna genom hålen i klockan.

Fast gör en sak/förändring itaget och provkör, så man inte skruvar bort sig totalt. 8-)
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Atlas 1979
Posts: 169
Joined: 14 Aug 2012, 10:18
Phone Number: 0723282300
Location: Köping

Re: Hal som på is...

Post by Atlas 1979 » 15 Aug 2012, 19:22

Tackar för svar!
Jo jag har släppt på kopplingen så den är ok nu för mig.
Ska läsa på och skruva ikväll! Förhoppningsvis köra imorgon :drive:
MK-Eskil
RS5 T14

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Hal som på is...

Post by J.A racing » 15 Aug 2012, 19:39

Observera att du ska mäta camber med bottenplattan nedtryckt mot bänken och de andra vinklarna i "körläge" :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Rayo
Posts: 204
Joined: 13 Apr 2011, 00:33

Re: Hal som på is...

Post by Rayo » 15 Aug 2012, 19:49

Sätt 2 grader positiv camber fram och 3 grader negativ bak.
Det är troligtvis dåligt fäste på Eskiltunas bana och det är svårt att hitta en bra setup.
En mjukare fjäder bak kan också hjälpa.

Atlas 1979
Posts: 169
Joined: 14 Aug 2012, 10:18
Phone Number: 0723282300
Location: Köping

Re: Hal som på is...

Post by Atlas 1979 » 15 Aug 2012, 22:13

Klart! Hoppas det blir åka imorgon nu så man kan få ordning på körningen :clap:
MK-Eskil
RS5 T14

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests