Hal som på is...
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Hal som på is...
Varför är min Evo hal som på is in och ut ur böjarna?
Har provat med alla möjliga inst...men tycker mig inte märka någon skillnad vad gäller det!
J.A Racing hade du det problemet med den när du rattade den?
Har provat med alla möjliga inst...men tycker mig inte märka någon skillnad vad gäller det!
J.A Racing hade du det problemet med den när du rattade den?
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
Re: Hal som på is...
Vilken bana kör du och med vilka inställningar? däck?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Hal som på is...
Bak 3 grader toe in. 1 grad camber. 10mm kör höjd. Gröna fjädrar!
Click dämpare. Kräng hämmaren vet jag inte hur man ställer in så har ej rört!
Däck GRP C
Fram 1 grader toe out. 1 grad camber. Kör höjd 8 mm. Däck GRP C
Är dom inst som jag kan och vet vad de gör.
Intresset har precis kommit så jag helt ny på banan. Kör i Eskilstuna på Eskil ring...
Click dämpare. Kräng hämmaren vet jag inte hur man ställer in så har ej rört!
Däck GRP C
Fram 1 grader toe out. 1 grad camber. Kör höjd 8 mm. Däck GRP C
Är dom inst som jag kan och vet vad de gör.
Intresset har precis kommit så jag helt ny på banan. Kör i Eskilstuna på Eskil ring...
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Hal som på is...
Hal är den med kalla däck men sen är det en rätt så vass motor i den bilen. Det kan vara att diffen är hårt ställd eller för mycket dämpning bak. Fjädrarna är bra där bak vill jag minnas men en ny grundsetup skulle jag nog rekomendera. Då har man nått att utgå ifrån och börja om tills man hittar en setup som passar sin körstil.
Att ha nya färska däck är också en viktig parameter.
Att ha nya färska däck är också en viktig parameter.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Hal som på is...
Här är instruktionen som finns http://homepage.rc-car-online.de/conten ... _08_en.pdf , det är en ny med de uppgraderade grejerna på gång säger FG.
På sista sidan finns grundsetup informationen.
Det kan även vara kopplingen som är lite aggresivt ställd, du kan ju testa att släppa 1/4 varv itaget på de små ställskruvarna genom hålen i klockan.
Fast gör en sak/förändring itaget och provkör, så man inte skruvar bort sig totalt.
På sista sidan finns grundsetup informationen.
Det kan även vara kopplingen som är lite aggresivt ställd, du kan ju testa att släppa 1/4 varv itaget på de små ställskruvarna genom hålen i klockan.
Fast gör en sak/förändring itaget och provkör, så man inte skruvar bort sig totalt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Hal som på is...
Tackar för svar!
Jo jag har släppt på kopplingen så den är ok nu för mig.
Ska läsa på och skruva ikväll! Förhoppningsvis köra imorgon
Jo jag har släppt på kopplingen så den är ok nu för mig.
Ska läsa på och skruva ikväll! Förhoppningsvis köra imorgon
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Hal som på is...
Observera att du ska mäta camber med bottenplattan nedtryckt mot bänken och de andra vinklarna i "körläge"
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Hal som på is...
Sätt 2 grader positiv camber fram och 3 grader negativ bak.
Det är troligtvis dåligt fäste på Eskiltunas bana och det är svårt att hitta en bra setup.
En mjukare fjäder bak kan också hjälpa.
Det är troligtvis dåligt fäste på Eskiltunas bana och det är svårt att hitta en bra setup.
En mjukare fjäder bak kan också hjälpa.
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Hal som på is...
Klart! Hoppas det blir åka imorgon nu så man kan få ordning på körningen
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests