Re: Den tyska bastarden
Posted: 23 Nov 2014, 20:29
Ja, det kan man ju undra..
Nu har jag fixat en motor till bilen. Hade en 230 som var frisk, hade isär den och justerade lite portning, bytte vev (hade en ny riktad), svarvade kolvtopp mm. Satte i en Oddie teflonkoppling som jag hade liggande, på med en hurrican-pipa och kolfiberburk, monterade servon mm, och nu är den i princip klar för 'shakedown'.
Gjorde en obligatorisk burnout med den, och motorn verkar bra bra.
Nu har jag fixat en motor till bilen. Hade en 230 som var frisk, hade isär den och justerade lite portning, bytte vev (hade en ny riktad), svarvade kolvtopp mm. Satte i en Oddie teflonkoppling som jag hade liggande, på med en hurrican-pipa och kolfiberburk, monterade servon mm, och nu är den i princip klar för 'shakedown'.
Gjorde en obligatorisk burnout med den, och motorn verkar bra bra.