Maltes FG onroadresa!

Alla Onroad-projekt
  

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav Malte » 20 aug 2015, 10:54

Nej, helgen var onroadbanan stängd dessvärre..
Användarvisningsbild
Malte
 
Inlägg: 2248
Blev medlem: 02 sep 2010, 21:20

Sponsor

Sponsor
 

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav Dave » 20 aug 2015, 13:05

Ajajaj....det var synd....
Användarvisningsbild
Dave
Site Admin
 
Inlägg: 11092
Blev medlem: 11 feb 2010, 21:10
Ort: Falköping

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav Malte » 25 aug 2015, 13:34

Var hemma hos Sam i går och gjorde en lätt genomgång av min Evo och inställningar på min 4pk. Tack för hjälpen förresten!
Behöver skaffa nya lager till axeln på kopplingsklockan för båda var ganska slut.
Vem har bra kvalité och snabb leverans? Sam rekommenderade SKF, får kanske åka förbi Momentum..

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Malte
 
Inlägg: 2248
Blev medlem: 02 sep 2010, 21:20

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav Mats » 25 aug 2015, 17:40

Jag har köpt Skf lager på Kullager.se funkade bra för mig.
Mats
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 okt 2012, 20:11
Ort: Fjärås

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav wrep » 25 aug 2015, 22:18

Jag har kört med kullagergrossistens kinalaher där i flera säsonger... Funkar felfritt.
Jag svarvade en distans att lägga mellan innerbanorna och sen en skruv i änden på klockans axel som klämmer drevet och lagerbanorna. På så vis slits inte axeln och lagren verkar hålla mycket längre också :-)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
wrep
 
Inlägg: 2067
Blev medlem: 01 maj 2010, 10:29
Ort: Söder om Sthlm på vischan

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav Malte » 26 aug 2015, 06:43

Jag hittade faktiskt nya lager i en påse bland alla evo-delar jag har så dom är monterade och klara.

Nu till nästa fråga, ställde den i femtedelen igår men tror fan att pinjongen satt åt andra hållet.

För att gängorna längst ut på kopplingsklockans axel skall kunna låsa emot pinjongen så måste den sitta
åt andra hållet. samt att man ser var båda stopskruvarna har suttit på axeln på pinjongen.
Men det är väl bara att lägga shims i mellan så att axeln inte glappar i längsled emot pinjong?

Bild

Bild

Kollade på delarna på Peter Häggs gamla touring som står i skåpet och
den har den lösningen. Dock ingen bild med på den här.
Användarvisningsbild
Malte
 
Inlägg: 2248
Blev medlem: 02 sep 2010, 21:20

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav wrep » 26 aug 2015, 22:03

Ja pinjongen ska vara åt andra hållet... Ta bort shimsen du har där bakom stora drevet så passar det :-)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
wrep
 
Inlägg: 2067
Blev medlem: 01 maj 2010, 10:29
Ort: Söder om Sthlm på vischan

Re: Maltes FG onroadresa!

Inläggav wrep » 26 aug 2015, 22:06

Det är när du drar åt din mutter där utanför pinjongen som du behöver distansen mellan lagren ... Annars spänner du dem så lagerspelet blir för litet..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
wrep
 
Inlägg: 2067
Blev medlem: 01 maj 2010, 10:29
Ort: Söder om Sthlm på vischan

Föregående

Återgå till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron