Maltes FG onroadresa!

Alla Onroad-projekt
User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by Malte » 20 Aug 2015, 11:54

Nej, helgen var onroadbanan stängd dessvärre..

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by Dave » 20 Aug 2015, 14:05

Ajajaj....det var synd....

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by Malte » 25 Aug 2015, 14:34

Var hemma hos Sam i går och gjorde en lätt genomgång av min Evo och inställningar på min 4pk. Tack för hjälpen förresten!
Behöver skaffa nya lager till axeln på kopplingsklockan för båda var ganska slut.
Vem har bra kvalité och snabb leverans? Sam rekommenderade SKF, får kanske åka förbi Momentum..

Image

Image

Mats
Posts: 35
Joined: 25 Oct 2012, 21:11
Phone Number: 0706531280
Location: Fjärås

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by Mats » 25 Aug 2015, 18:40

Jag har köpt Skf lager på Kullager.se funkade bra för mig.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by wrep » 25 Aug 2015, 23:18

Jag har kört med kullagergrossistens kinalaher där i flera säsonger... Funkar felfritt.
Jag svarvade en distans att lägga mellan innerbanorna och sen en skruv i änden på klockans axel som klämmer drevet och lagerbanorna. På så vis slits inte axeln och lagren verkar hålla mycket längre också :-)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by Malte » 26 Aug 2015, 07:43

Jag hittade faktiskt nya lager i en påse bland alla evo-delar jag har så dom är monterade och klara.

Nu till nästa fråga, ställde den i femtedelen igår men tror fan att pinjongen satt åt andra hållet.

För att gängorna längst ut på kopplingsklockans axel skall kunna låsa emot pinjongen så måste den sitta
åt andra hållet. samt att man ser var båda stopskruvarna har suttit på axeln på pinjongen.
Men det är väl bara att lägga shims i mellan så att axeln inte glappar i längsled emot pinjong?

Image

Image

Kollade på delarna på Peter Häggs gamla touring som står i skåpet och
den har den lösningen. Dock ingen bild med på den här.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by wrep » 26 Aug 2015, 23:03

Ja pinjongen ska vara åt andra hållet... Ta bort shimsen du har där bakom stora drevet så passar det :-)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Maltes FG onroadresa!

Post by wrep » 26 Aug 2015, 23:06

Det är när du drar åt din mutter där utanför pinjongen som du behöver distansen mellan lagren ... Annars spänner du dem så lagerspelet blir för litet..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests