Maltes FG onroadresa!
Re: Maltes FG onroadresa!
Nej, helgen var onroadbanan stängd dessvärre..
Re: Maltes FG onroadresa!
Var hemma hos Sam i går och gjorde en lätt genomgång av min Evo och inställningar på min 4pk. Tack för hjälpen förresten!
Behöver skaffa nya lager till axeln på kopplingsklockan för båda var ganska slut.
Vem har bra kvalité och snabb leverans? Sam rekommenderade SKF, får kanske åka förbi Momentum..
Behöver skaffa nya lager till axeln på kopplingsklockan för båda var ganska slut.
Vem har bra kvalité och snabb leverans? Sam rekommenderade SKF, får kanske åka förbi Momentum..
Re: Maltes FG onroadresa!
Jag har köpt Skf lager på Kullager.se funkade bra för mig.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Maltes FG onroadresa!
Jag har kört med kullagergrossistens kinalaher där i flera säsonger... Funkar felfritt.
Jag svarvade en distans att lägga mellan innerbanorna och sen en skruv i änden på klockans axel som klämmer drevet och lagerbanorna. På så vis slits inte axeln och lagren verkar hålla mycket längre också
Jag svarvade en distans att lägga mellan innerbanorna och sen en skruv i änden på klockans axel som klämmer drevet och lagerbanorna. På så vis slits inte axeln och lagren verkar hålla mycket längre också
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: Maltes FG onroadresa!
Jag hittade faktiskt nya lager i en påse bland alla evo-delar jag har så dom är monterade och klara.
Nu till nästa fråga, ställde den i femtedelen igår men tror fan att pinjongen satt åt andra hållet.
För att gängorna längst ut på kopplingsklockans axel skall kunna låsa emot pinjongen så måste den sitta
åt andra hållet. samt att man ser var båda stopskruvarna har suttit på axeln på pinjongen.
Men det är väl bara att lägga shims i mellan så att axeln inte glappar i längsled emot pinjong?
Kollade på delarna på Peter Häggs gamla touring som står i skåpet och
den har den lösningen. Dock ingen bild med på den här.
Nu till nästa fråga, ställde den i femtedelen igår men tror fan att pinjongen satt åt andra hållet.
För att gängorna längst ut på kopplingsklockans axel skall kunna låsa emot pinjongen så måste den sitta
åt andra hållet. samt att man ser var båda stopskruvarna har suttit på axeln på pinjongen.
Men det är väl bara att lägga shims i mellan så att axeln inte glappar i längsled emot pinjong?
Kollade på delarna på Peter Häggs gamla touring som står i skåpet och
den har den lösningen. Dock ingen bild med på den här.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Maltes FG onroadresa!
Ja pinjongen ska vara åt andra hållet... Ta bort shimsen du har där bakom stora drevet så passar det
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Maltes FG onroadresa!
Det är när du drar åt din mutter där utanför pinjongen som du behöver distansen mellan lagren ... Annars spänner du dem så lagerspelet blir för litet..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests