RS5 T10
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: RS5 T10
Rallyfinnen wrote:Infogar denna länk till konkurrenterna här på forumet
download/file.php?id=4779&mode=view
Ordningen är återställd i den interna rcbash-cupen!
Jag gav dom en chans och skippade Norge för att hålla spänningen uppe, men vad kan man säga..?
Men Götelabårrrg måste väl ingå i bash-cupen också? och hur många tävlingar får man räkna bort i vår cup? sämst i norden borde ju ge sjysst med extra poäng... ja då i negativ bemärkelse
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
Jag tror det beror väl på vem man frågar. Vad säger Thomas o Manne(n) med tröjan?
Just nu röstar jag på bäst av oss i SC, annars har jag inte 'fritt ljug'!
Just nu röstar jag på bäst av oss i SC, annars har jag inte 'fritt ljug'!
Re: RS5 T10
Jag säger att varje tävling är individuell dvs ingen cup!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
Lugn, vinner du en tävling så får du också 'fritt ljug', men vi måste ju ha en lite mer total klassning också!
Re: RS5 T10
Förvisso, fast då okmmer jag åberopa "Men jag har inte kört lika många deltävlingar som Er"
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: RS5 T10
Vi får göra en egen tråd om den inoficiella rc-bash cupen
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: RS5 T10
RS 5:an verkar ju gå bättre med lite alternativa hjulvinklar.Rallyfinnen wrote:Tog en snabbtitt i verkstan idag.
Kolladen tanken, och det var ungefär halva kvar efter finalen, och jag hade inte toppat upp efter uppvärmningen heller, så det var riktig eco-driving
I kombination med däckvärmning med solenergi (se bild i tråden för Örkelljunga-rejset), så borde jag tilldelas stora kungliga miljöpriset tycker jag!
Batterit hade ca 500mAh kvar, så det var ingen som helst fara denna gång, fast jag var nervös för det innan finalen.
När jag kollade lite under karossen, så konstaterade jag även följande väghållnings-förbättringar:
Turnbuckle'n från 'DET ANDRA MÄRKET' (the dark side, och som namnet säger så gör det bara skada) satt på, och hade naturligtvis ställt till fanskap. Kanske straffet för att vi använde en viss tröja som soppatrasa i depån..? (manne vet vilken jag menar)
Naturligtvis hade kolvstången på dämparen fått sin vanliga knäck också i samband med haveriet vilket resulterade i att fjädringen fungerade mindre bra..
Jag kan inte riktigt förstå när i finalen detta skulle ha hänt, för jag kan inte komma ihåg några sammanstötningar. Får nog studera filmen sedan.. Risken är att detta kom under träningen på morognen, eller under folkrace-körningen kvällen innan, för då gjorde jag några rediga volter ut i staketet! Gissar att den förbannade mekanikern var för upptagen med att psyka motståndarna i depån istället för att kolla över bilen, och blindstyret missade på så vis detta..!
Jag råkade putta(torpedera) en norsk RS 5:a i semin i Kodal, han kom till final och väl där blev han 3:a
HARM is the shit
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
Så du puttade honnom ända till en tredje plats?
Idag monterades en Eagletree logger (lite provisoriskt) på bilen, sedan ska jag kunna ödsla en massa tid på att stirra på loggar också..
Triggar igång loggning när motorvarvet går över 2000, och stänger av igen när det går under.
Testade lite snabbt, och det verkar funka.
Imorgon ska det bli lite varv på V8 efter jobbet tänkte jag.
Idag monterades en Eagletree logger (lite provisoriskt) på bilen, sedan ska jag kunna ödsla en massa tid på att stirra på loggar också..
Triggar igång loggning när motorvarvet går över 2000, och stänger av igen när det går under.
Testade lite snabbt, och det verkar funka.
Imorgon ska det bli lite varv på V8 efter jobbet tänkte jag.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
wrep wrote: -----
Men är inte 500 kvar med nerställda bromsar lite snålt?
Den hade inte laddat ur klart när jag åkte från verkstan igår, men idag när jag kollade så hade den laddat ur lite över 700mAh. Kan vara för lite ändå, men jag får köra lite mer och få lite känsla för hur långt det räcker.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
Jag loggar varvtal och temperatur med den och kan även logga gasservo bara med att koppla in Y-kabel, men det går att lägga till en massa sensorer tex GPS, g-krafter, fler temperaturer, telemetridisplay odyl.
Kolla här: http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Köpte den från hobbyking till skapligt pris.
Kolla här: http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Köpte den från hobbyking till skapligt pris.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: RS5 T10
Har grejat lite med loggern, och den funkar helt ok nu. Kan även ta in loggarna i megalogviewer, som är ett gammalt favoritprogram från när jag mappade 1:1 motorer. Loggern åker nog av till tävlingen skulle jag tro, möjligtvis att jag har den på om jag hinner köra någon allmän träning.
I övrigt har jag gått över bilen lite och bytt olja i dämparna, bytt oringar i framdämparna (samma som FG konstaterade jag), ny olja i alla dämpare, kollat över setupen lite, och dessutom hittat en undre länkarm bak som var lite krökt! Myten är 'busted' att man inte kan kröka dom alltså! Trodde nästan dom var oförstörbara själv faktiskt, men nu kan dom endast klassas som hållbara. Vet inte när detta kan ha hänt, det var inte lätt att se, så jag kan ha kört så länge. Tror iofs inte det hade någon som helst inverkan på geometrin heller. Gick bra att rikta, så nu är den rak o fin igen.
Bara det sista med laddning och packa grejer kvar till slutet av veckan, innan man drar till Norrköping.
I övrigt har jag gått över bilen lite och bytt olja i dämparna, bytt oringar i framdämparna (samma som FG konstaterade jag), ny olja i alla dämpare, kollat över setupen lite, och dessutom hittat en undre länkarm bak som var lite krökt! Myten är 'busted' att man inte kan kröka dom alltså! Trodde nästan dom var oförstörbara själv faktiskt, men nu kan dom endast klassas som hållbara. Vet inte när detta kan ha hänt, det var inte lätt att se, så jag kan ha kört så länge. Tror iofs inte det hade någon som helst inverkan på geometrin heller. Gick bra att rikta, så nu är den rak o fin igen.
Bara det sista med laddning och packa grejer kvar till slutet av veckan, innan man drar till Norrköping.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: RS5 T10
Kommer du på fredagen så du hinner träna lite?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests