Bruce wrote:Halloj
Jag brukar ha en camber grundinställning med -3 grader på bakhjulen med bottenplatta helt nertryckt. Fram har jag 0 grader med bottenplattan helt nertryckt. Kan öka till +1 grad om det är bra grepp.
Toe in på bakhjulen brukar bli att linjalen träffar mitt i främre sidokarossfästets hål.
Toe out på framhjulen brukar jag ha att man ställer tex vänster framhjul rakt (sätt linjalen på vänster hjulet och kolla så du har lika avstånd mellan sidokarossfästena på vänster sida och linjalen), flytta linjalen till höger hjulet, då skall linjalen på höger hjulet träffa mitt i bakhjulet. gör sen likadant med höger hjulet rakt istället. Tänk bara på att styrstagen är lika långa efter att du har justerat.
Detta gäller mitt mellan chassi, men jag har för mig att man har samma grundinställning på långa chassit också.
Hoppas du fattar lite av hur jag måttar osv.
Annars e det bara K.B.K. som gäller- Kör Bara Kör.
Rickard
"The Pacecar" FG Sportsline by nho1
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Grundinställning gjord enligt Bruce eminenta förklaring.
Återstår att skaffa ny damask till ena bakre drivaxeln (som jag skadade när jag monterade 9029, klantigt...) och olja in luftfilter.
Så snart kan det vara premiär!
Återstår att skaffa ny damask till ena bakre drivaxeln (som jag skadade när jag monterade 9029, klantigt...) och olja in luftfilter.
Så snart kan det vara premiär!
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Äntligen fått tummen ur och skaffat nya drivaxeldamasker.
Så ny har den fått ny drivaxeldamask och luftfiltret är inoljat...
Så ny har den fått ny drivaxeldamask och luftfiltret är inoljat...
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
I AM BACK!!
Lite ironiskt, men när min "gamla" sportsline blev till salu kunde jag inte låta bli. Är nog i alla fall den bil jag saknat mest, och den är fortfarande i gott skick.
Har börjat strippa ner den för lite modifieringar...
Lite ironiskt, men när min "gamla" sportsline blev till salu kunde jag inte låta bli. Är nog i alla fall den bil jag saknat mest, och den är fortfarande i gott skick.
Har börjat strippa ner den för lite modifieringar...
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Sakta men säkert....
Har provmonterat fästen för motor nu. Väntar på att få hem ESC.
Kan nog bli bra faktiskt. Ska bli spännande att testa i vår.
Har provmonterat fästen för motor nu. Väntar på att få hem ESC.
Kan nog bli bra faktiskt. Ska bli spännande att testa i vår.
-
- Posts: 209
- Joined: 22 Jan 2012, 19:53
- Phone Number: 0707682543
- Location: Stockholm Upplands-bro
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Stenhårt...
FG MT Mega Blue 29CC "såld"
HPI BAJA 5T 29cc SVARTEN
I stora garaget
Nissan Skyline R32 GT-R
HPI BAJA 5T 29cc SVARTEN
I stora garaget
Nissan Skyline R32 GT-R
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Ser bra ut de där Tror att dom där förstärknings stagen till bärarmarna bak skulle sitta fint med den där motorn i. http://rc-car-online.de/shop/en/product ... 2pcs-.html
Såg en enkel lösning på en kaross pinne fram, skulle du kunna ta en närbild på den samt mäta hur lång pinnen är?
Såg en enkel lösning på en kaross pinne fram, skulle du kunna ta en närbild på den samt mäta hur lång pinnen är?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Testade med 9029 stag när jag hade bilen senast, tyckte inte de passade bra till mellanchassit. Kändes som de var för långa och byggde in spänningar. Har kvar den, kanske ska kolla på dem igen.J.A racing wrote:Ser bra ut de där Tror att dom där förstärknings stagen till bärarmarna bak skulle sitta fint med den där motorn i. http://rc-car-online.de/shop/en/product ... 2pcs-.html
Såg en enkel lösning på en kaross pinne fram, skulle du kunna ta en närbild på den samt mäta hur lång pinnen är?
Ordnar bild och mäter sen..
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
J.A racing wrote:Såg en enkel lösning på en kaross pinne fram, skulle du kunna ta en närbild på den samt mäta hur lång pinnen är?
Mätte den till ca 55mm.
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
F*n man blir ju riktigt sugen på att plocka fram FG:n och BL konvertera den. Skall ta och följa denna tråden.
1:18 Xray M18 Pro
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Plocka fram den och kör som den är istället:)Tozze wrote:F*n man blir ju riktigt sugen på att plocka fram FG:n och BL konvertera den. Skall ta och följa denna tråden.
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Det kanske händer någon gång när suget blir tillräckligt stort.Peter7 wrote: Plocka fram den och kör som den är istället:)
1:18 Xray M18 Pro
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Nu är det inte så mycket kvar jag kan göra förrän jag fått hem mitt ESC.
Ska ta hem ett nytt spur gear också, antingen 42T eller 44T. Med 16T pinion och 40T (std på FG sportsline) så sitter layshaft för nära motor (eller snarare kugghjulet som sitter på layshaft).
Ska ta hem ett nytt spur gear också, antingen 42T eller 44T. Med 16T pinion och 40T (std på FG sportsline) så sitter layshaft för nära motor (eller snarare kugghjulet som sitter på layshaft).
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Äntligen fått tillbaka ESC från Castle, så det blev en skruvarkväll igår. Men tyvärr bråkar synkningen mellan ESc och mottagare, får ta ett nytt tag idag när man är lite piggare än man var igår kväll.
Tyvärr är inte Castle's manualerv de bästa, speciellt inte för XL fartreglagen utan manualerna är anpassade för de mindrebfartreglagen. Tex skriver de att man skall koppla in allt utan att slå på strömbrytare till ESC, men för XL finns ingen sådan...
Tyvärr är inte Castle's manualerv de bästa, speciellt inte för XL fartreglagen utan manualerna är anpassade för de mindrebfartreglagen. Tex skriver de att man skall koppla in allt utan att slå på strömbrytare till ESC, men för XL finns ingen sådan...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests