Stelunex FG Evo
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Stelunex FG Evo
Jävlar vad det var puts på den!
Nästan så man får ha solglasögon för att inte bli bländad
Nästan så man får ha solglasögon för att inte bli bländad
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Stelunex FG Evo
Jag vet att Ludvika-Stefan har en sån diff i sin bil... Men jag har inte hans nummer.. du kanske kunde höra med Kenneth här på forumet om han har kontakt-uppgifter till Stefan han vet ju hur det skall vara med olja osv
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: Stelunex FG Evo
Nu börjar det närma sig startlinjen. Endast lite småpill att justera innan det bär av.. Karossen klar med borrning av hål mm.
Lite bilder..
Endast ett par uppsättningar däck som fattas nu..
Over and out
Lite bilder..
Endast ett par uppsättningar däck som fattas nu..
Over and out
Re: Stelunex FG Evo
Snyggt med svarta lyktor!
Den vart förjefla fin =)
Den vart förjefla fin =)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: Stelunex FG Evo
Den blev ju grymt snygg!!! Bra jobb
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Stelunex FG Evo
Det är några år sedan proffsen körde med viscodiff.
Vad jag kommer ihåg så slutade dom med siliconolja och körde istället med vanlig motorolja eller wd40.
Det var endast för smörjning så inga större mängder.
Det man insåg var nog att det var viktigare att diffen släpper direkt när du släpper gasen in i kurvorna än att diffen låser direkt när du drar på för fullt ut ur kurvorna.
En viscodiff är bättre (med rätt olja)in i kurvan men sämre ut ur kurvan än en vanlig låsbar diff.
Det är detta som dom nya diffarna (tex scs-m2)kombinerar så bra.
Vad jag kommer ihåg så slutade dom med siliconolja och körde istället med vanlig motorolja eller wd40.
Det var endast för smörjning så inga större mängder.
Det man insåg var nog att det var viktigare att diffen släpper direkt när du släpper gasen in i kurvorna än att diffen låser direkt när du drar på för fullt ut ur kurvorna.
En viscodiff är bättre (med rätt olja)in i kurvan men sämre ut ur kurvan än en vanlig låsbar diff.
Det är detta som dom nya diffarna (tex scs-m2)kombinerar så bra.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Stelunex FG Evo
WD40 eller 5-56 tror jag man hade i kon-diffarna. I en viscodiff blir det nog inte så mycket verkan.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: Stelunex FG Evo
Japp.. Sjukt bra pris..J.A racing wrote:Coolt är det en Harty11?
Re: Stelunex FG Evo
Tja Rayo.Rayo wrote:Det är några år sedan proffsen körde med viscodiff.
Vad jag kommer ihåg så slutade dom med siliconolja och körde istället med vanlig motorolja eller wd40.
Det var endast för smörjning så inga större mängder.
Det man insåg var nog att det var viktigare att diffen släpper direkt när du släpper gasen in i kurvorna än att diffen låser direkt när du drar på för fullt ut ur kurvorna.
En viscodiff är bättre (med rätt olja)in i kurvan men sämre ut ur kurvan än en vanlig låsbar diff.
Det är detta som dom nya diffarna (tex scs-m2)kombinerar så bra.
Stort tack för inlägget. Blir till att prova på den nu under våren, så ska en powerlock diff inhandlas..
Re: Stelunex FG Evo
Grymt snygg!
Re: Stelunex FG Evo
Den carren är grym..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests