Page 27 of 28

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 19 May 2013, 22:26
by J.A racing
Vem kör pushrod'n?

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 19 May 2013, 22:46
by wrep
ingen... thomas hade med den för att visa erling.

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 19 May 2013, 23:53
by corvette
Jag tror det är karossen som är hemligheten,men sprid inte det vidare bara......

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 20 May 2013, 06:55
by wrep
He he.. Ja viss snabbhet kanske sitter kvar sen tidigare ägare ;-)

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 03 Jul 2013, 21:49
by Stelunex
Upp med bilder på renoveringen nu Perra... :thumbsup:

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 03 Jul 2013, 23:21
by wrep
Ja visst Stella :lol2:

Har faktiskt bara en bild från igår... Halvklar bil

Image


Så här såg den ut på fredagen i gbg...
Image
Så Dave ibland är det lite mer än att byta ett par skruvar och några servon :lol2:

Till och med chassiplattan sprack :hammer:
Image

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 03 Jul 2013, 23:35
by Dave
Jizez.....antingen kör du sämre än Robban, eller så gjorde nån annan på banan det.....
Ingen halvsmäll som skrotar ett chassi på det där viset!
:doh:
Minns hur jag satte min CF i en hyfsat stabil björk en gång, men det var ju rena barnleken jämfört med det där......
:hammer:

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 03 Jul 2013, 23:39
by wrep
Jag snurrade på rakan och blev påkörd. Framhjulet med hela hjulupphängningen låg inne i kupén :doh:

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 04 Jul 2013, 13:38
by J.A racing
Oj såg dyrt ut............. :|

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 10 Jul 2013, 21:13
by Stelunex
Ska man börja kalla dig för material slaktarn nu eller. :hammer: :toung:

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 27 Sep 2013, 14:48
by wrep
Har vart lite tyst här på ett tag nu tycker jag... :-)

Nu är säsongen slut iaf och jag tror inte det blir någon mer körning innan vintern. Det sista som hände var att jag köpte SX3:s motor,pipa och koppling när han sålde av alla sina saker.. Med den motorn har det känts som om jag hänger med bättre än med min gamla även om bilen är betydligt mer svårkörd. Motorn är helt tom i botten men kommer som ett piskrapp runt 11500 varv skulle jag gissa :-).... Det gör att man måste köra andra kopplingar än vad jag gjort tidigare... Sånna som bara håller två tävlingar innan man måste renovera för 6-700..
Så det här är precis om corvette-johan sade en "jä_la materialsport"

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 27 Sep 2013, 19:49
by Stelunex
Den går ju som ett troll nu... :thumbsup: låter riktigt gött. :thumbsup: nog ska vi hinna med ett litet race till innan vintern... :drive:

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 10 Oct 2013, 22:33
by wrep
Hittade en bild på bilen med fin-pipan och fin-motorn monterade :rock2:

Image

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 30 Jul 2014, 17:42
by wrep
Dag för årliga uppdateringen :)

Bilen har fått ny kaross sen sist och "finmotorn" det snackades om i förra inlägget blev smörja på första träningen i våras... Det enda som gick att rädda var vevhuset och förgasaren+insug... Cylinder kolv och vevaxel blev sopor!

Jag körde 4 tävlingar med en hemportad 230 2bult som gick riktigt bra men det resulterade i 3 blåsta cylinderfotspackningar så nu har den ersatts av en gammal modellsport helikoptermotor som jag renoverat med ny egenportad cylinder och ny rotor till externtändningen. Den går bra men är väldigt spetsig i sin karaktär så man måste köra låga utväxlingar... sist nu i Örkelljunga körde jag med 22/41 vilket är det lägsta som finns om man inte skall byta ner pinjongen på diffen också :roll:

Bjuder på en bild som passar bra här i byggyforumet också :lol2:

Image

Re: Wrep's FG EVO:s

Posted: 30 Jul 2014, 18:20
by Dave
Snyggt!
Tycker ändå du håller dig oförskämt nära banan där.....inga tendenser att vilja flyga okontrollerat ut i skogen....
:lol2:
:thumbsup: