Alla Onroad-projekt
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 17 Apr 2011, 17:08
H.A.R.M wrote:Annars får du montera större hjul...
Så täcker det upp hjulhusen...
Va de nå grepp i banan da?
Sammie
Det var helt ok grepp vi körde lövblås innan så vi fick bort allt smågrus och dam .... tror det hjälpte till en del
Jo jag får leta upp några gamla truckdäck jag kan ha på i fram
När får vi se din bil då?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
H.A.R.M
- Posts: 89
- Joined: 01 Nov 2009, 20:47
Post
by H.A.R.M » 17 Apr 2011, 19:10
Här kommer den... "försök nr 4......"
Nyputsad HARM sx3
-
J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Post
by J.A racing » 17 Apr 2011, 21:12
Ja greppet räckte för min stock 23´a under inkörning i alla fall.
Jo bort med rullgruset gjorde susen, lövblåsarna fick kämpa men de vart riktigt bra.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 17 Apr 2011, 21:27
H.A.R.M wrote:HARM BMW21.jpg
Här kommer den... "försök nr 4......"
Riktigt fet lack! Gillar "kolfiber" taket, hur fick du till det?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Post
by J.A racing » 17 Apr 2011, 21:58
finmaskigt nät brukar vara bra, sen lackar man svart. Tar bort nätet och lägger lite grått som avslut.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 17 Apr 2011, 22:17
H.A.R.M wrote:Här kommer den... "försök nr 4......"
Perfekt! Nu vill vi ju se en egen tråd med bilder under huven å allt
Jag var hos Lunkan ikväll och köpte en vinge av honom som jag ev tänkte ha på min RS5a... Han hade super-renoverat din gamla FG... riktigt fin var den!
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Post
by J.A racing » 18 Apr 2011, 06:32
Ja mer proj trådar vill vi ha här, så vi rookies kan se hur riktiga racebilar ser ut.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Rayo
- Posts: 204
- Joined: 13 Apr 2011, 00:33
Post
by Rayo » 18 Apr 2011, 13:58
Jag fattade aldrig vad o-ringen skulle vara bra för riktigt så jag tog bort den och det verkade gå bra tycker jag.. ? Var hade du satt o-ringen på er bil? När man fick pipan satt den på kröken närmast motorn..
Den röda packningen ska förhindra vibrationer så pipan inte går sönder vilket har varit ett problem innan.O-ringen ska täta så det inte läcker mellan kröken och pipan.....du kan bli diskad,du tappar effekt och det kladdar ner bilen om det läcker.
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 18 Apr 2011, 15:00
Ok! men isf om både den röda slangen och o-ringen skall få plats så måste man kapa ner den röda slangen till kanske halva bredden?
Det fanns ju inte med någon skiss på hur det var tänkt att sitta heller... kanske läge att dra iväg ett mail till Mielke och fråga hur det var tänkt från början..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
Rayo
- Posts: 204
- Joined: 13 Apr 2011, 00:33
Post
by Rayo » 18 Apr 2011, 18:55
Jag klippte av c:a 5mm på den röda packningen och det räckte.Det är kanske så att o-ringen ska vara längst in i kröken och den röda packningen ytterst.Då behöver man inte kapa något för det kan inte ha någon betydelse att den röda packningen sticker ut.
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 19 Apr 2011, 08:29
Ok... jag skrev ett mail till mielke igår
vi får se vad de svarar om de svarar.. Stefan Å sade till mig att man måste byta den röda packningen ofta för att den annars börjar läcka... så ja något skumt är det ju.. ska kolla lite mer på det där nästa gång jag är i garaget
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 21 Apr 2011, 21:40
Nu har jag lyckats få ut mitt paket från dhl i alla fall
Paketet innehöll:
Shims till bromsarna
bromsslang
23 & 25 pinjong
Plus lite stötdämparrenoveringsprylar till Bajan också
Hoppas hinna få på dem på bilen i morgon EM
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Post
by wrep » 24 Apr 2011, 22:48
Tack för bilderna!
Jo jag kan tyvärr bekräfta ryktena.... motorn gick på lunch kan man säga... eller som det står i min kompis trimhandbok " när man håller på med motorsport och trimmade motorer måste man vara beredd på att man när som helst kan få ett samttal från motorkillen - jo du vet det hände en grej här... maybe we can save the carburators.
Motorn är helt beond repair... ena kolvbultsclipset hade släppt och skrotat cylindern + kolven
Så jag får plocka fram min livline-motor från tradera tillsvidare.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 24 Apr 2011, 22:55
wrep wrote:Tack för bilderna!
Jo jag kan tyvärr bekräfta ryktena.... motorn gick på lunch kan man säga... eller som det står i min kompis trimhandbok " när man håller på med motorsport och trimmade motorer måste man vara beredd på att man när som helst kan få ett samttal från motorkillen - jo du vet det hände en grej här... maybe we can save the carburators.
Motorn är helt beond repair... ena kolvbultsclipset hade släppt och skrotat cylindern + kolven
Så jag får plocka fram min livline-motor från tradera tillsvidare.
Må han vila i frid, Amen!
Du ska inte köpa dig en italienare då?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests