Alla Onroad-projekt
-
Burnout
- Posts: 6889
- Joined: 16 Aug 2010, 21:41
- Location: Kungsbacka
Post
by Burnout » 16 Dec 2011, 17:47
Jag precis kolla trackingnummer igen och funkar nu.
Jag kan ser nu, den bör kommer hit 21dec...
![Happy :happy:](./images/smilies/n_biteme_a049.gif)
-
S 500 R
- Hedersmedlem
- Posts: 20696
- Joined: 30 Oct 2009, 19:21
- Location: Mölndal
Post
by S 500 R » 16 Dec 2011, 18:09
Trevligt
![ThumbsUp :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå,
RcBash.se
-
Burnout
- Posts: 6889
- Joined: 16 Aug 2010, 21:41
- Location: Kungsbacka
Post
by Burnout » 18 Dec 2011, 21:19
Jag har hört att motorn som med extern tändning som förbjuds ha på dessa bilar
Eller får?
![Hmmm :hmm:](./images/smilies/n_new_hmm.gif)
Men jag ju sugen på en med extern tändning
![LOL :lol2:](./images/smilies/n_new_lol.gif)
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 18 Dec 2011, 21:32
Burnout wrote:Jag har hört att motorn som med extern tändning som förbjuds ha på dessa bilar
Eller får?
![Hmmm :hmm:](./images/smilies/n_new_hmm.gif)
Men jag ju sugen på en med extern tändning
![LOL :lol2:](./images/smilies/n_new_lol.gif)
Du får ha den, jag tyckte det var svårt nog att få ner effekten i backen med denna motorn!
Dom slits mer och rasar lättare, väger 200 gram mer och kostar, ahh 3 lax+ mer än normalt motor!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
Burnout
- Posts: 6889
- Joined: 16 Aug 2010, 21:41
- Location: Kungsbacka
Post
by Burnout » 18 Dec 2011, 21:38
sx3 wrote:Burnout wrote:Jag har hört att motorn som med extern tändning som förbjuds ha på dessa bilar
Eller får?
![Hmmm :hmm:](./images/smilies/n_new_hmm.gif)
Men jag ju sugen på en med extern tändning
![LOL :lol2:](./images/smilies/n_new_lol.gif)
Du får ha den, jag tyckte det var svårt nog att få ner effekten i backen med denna motorn!
Dom slits mer och rasar lättare, väger 200 gram mer och kostar, ahh 3 lax+ mer än normalt motor!
Okej! Jag bara nyfiken på dessa som modellsport, harm och hobbycenter som har extern..
![Cool :sunglasses:](./images/smilies/n_lemurien_012.gif)
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 18 Dec 2011, 21:47
Hobbycenter trimmar HARM HRP motorerna = samma, Hobbycenter har slutat med extern tändning
Hello,
the external ignition is very expensive and work not a long time, all the
ignition sytems are destroyed after 6 or 12 month using.
Due to the cost and the very small différence of performances I don't sale
this option anymore.
For the price of one engine with external ignition, you have 2 complete
modified hobby engines !!!!
mathieu Briere, Cedric Prevot, jeffrey van Jwik, Markus Feldmann dont use on
my engines with external ignition. And will not for 2012.
Its more easy to use and its 200 grs less !
Cordialement,
Olivier Hobby Center France
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
Burnout
- Posts: 6889
- Joined: 16 Aug 2010, 21:41
- Location: Kungsbacka
Post
by Burnout » 18 Dec 2011, 21:53
sx3 wrote:Hobbycenter trimmar HARM HRP motorerna = samma, Hobbycenter har slutat med extern tändning
Hello,
the external ignition is very expensive and work not a long time, all the
ignition sytems are destroyed after 6 or 12 month using.
Due to the cost and the very small différence of performances I don't sale
this option anymore.
For the price of one engine with external ignition, you have 2 complete
modified hobby engines !!!!
mathieu Briere, Cedric Prevot, jeffrey van Jwik, Markus Feldmann dont use on
my engines with external ignition. And will not for 2012.
Its more easy to use and its 200 grs less !
Cordialement,
Olivier Hobby Center France
Bra vet om dessa så bättre köra vanligt trimma utan extern tändning?
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 18 Dec 2011, 22:00
Jag är riktigt nöjd med min HRP03 / EVO 9 TEAM, skjuter iväg riktigt bra och jag kan ärligt säga att jag inte kan hantera all kraft från den ännu! Kolla varvtider mellan GT och touring, stock/tuning motor så ska du se att det inte är någon skillnad att prata om
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
En vass motor gör nog proffsen snabbare, men annars blir det bara svårare att hålla sig på banan med för mkt kraft
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
Burnout
- Posts: 6889
- Joined: 16 Aug 2010, 21:41
- Location: Kungsbacka
Post
by Burnout » 18 Dec 2011, 22:11
sx3 wrote:Jag är riktigt nöjd med min HRP03 / EVO 9 TEAM, skjuter iväg riktigt bra och jag kan ärligt säga att jag inte kan hantera all kraft från den ännu! Kolla varvtider mellan GT och touring, stock/tuning motor så ska du se att det inte är någon skillnad att prata om
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
En vass motor gör nog proffsen snabbare, men annars blir det bara svårare att hålla sig på banan med för mkt kraft
Okej jag håller till original motorn..
![LOL :lol2:](./images/smilies/n_new_lol.gif)
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 20 Dec 2011, 13:54
Skillnad på T11 och T11 RDK, är det bara att RDK har mer titanium och aluminium än "vanliga" T11?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
S 500 R
- Hedersmedlem
- Posts: 20696
- Joined: 30 Oct 2009, 19:21
- Location: Mölndal
Post
by S 500 R » 20 Dec 2011, 14:08
sx3 wrote:Skillnad på T11 och T11 RDK, är det bara att RDK har mer titanium och aluminium än "vanliga" T11?
Nä, mer titan och kolfiber... inte alu!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå,
RcBash.se
-
sx3
- Posts: 1582
- Joined: 17 Nov 2010, 17:08
- Phone Number: 0709998877
- Location: Stockholm / Solna
Post
by sx3 » 20 Dec 2011, 14:10
S 500 R wrote:sx3 wrote:Skillnad på T11 och T11 RDK, är det bara att RDK har mer titanium och aluminium än "vanliga" T11?
Nä, mer titan och kolfiber... inte alu!
Både och tydligen!
The T11 RDK car is lighter, reason of Titanium and Alloy Screws and the Carbonfibre rear shock tower. They has alloy ball joint on the rear toe-in bars and has big balljoint on the front toe-in bars, reason of more stiffnes.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
S 500 R
- Hedersmedlem
- Posts: 20696
- Joined: 30 Oct 2009, 19:21
- Location: Mölndal
Post
by S 500 R » 20 Dec 2011, 14:13
sx3 wrote:S 500 R wrote:sx3 wrote:Skillnad på T11 och T11 RDK, är det bara att RDK har mer titanium och aluminium än "vanliga" T11?
Nä, mer titan och kolfiber... inte alu!
Både och tydligen!
The T11 RDK car is lighter, reason of Titanium and Alloy Screws and the Carbonfibre rear shock tower. They has alloy ball joint on the rear toe-in bars and has big balljoint on the front toe-in bars, reason of more stiffnes.
Då hade vi båda rätt då
![ThumbsUp :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå,
RcBash.se
-
Mats B
- Posts: 5248
- Joined: 30 Oct 2009, 21:53
- Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)
Post
by Mats B » 20 Dec 2011, 16:32
Men boys.....Alloy betyder inte Aluminium utan Legering.
Kör en googling på Legering så får ni se
Sen att jänkarna har sitt "slang" uttryck Alloy Weels för aluminiumfälgar är ju en annan sak.Men jänkarna har ju aldrig blivit "anklagade" för att vara de smartaste i världen..eller??
![Annoyed :ot:](./images/smilies/n_offtopic.gif)
Sorry för offtopic i din tråd burnis..
![Annoyed :ot:](./images/smilies/n_offtopic.gif)
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests