Då är första tävlingen avklarad. Jag är nöjd med bilen, känns bra och följsam, kanske tom lite mjuk i sättningen började jag tycka med det fina greppet PMT H05:orna gav. Körde slitna H05 fram och nya/nyare bak.
Tyvärr var ju varvtiderna ingen höjdare, men hade inga höga förhoppningar heller med tanke på att det var första gången på banan i Staffanstorp. Konstaterade att alla förare utom två var skåningar, en dansk och en finne (jag)
Bröt semifinalen när motorn inte gick ner på tomgång utan fortsatte dra när jag släppte gasen.. ville undvika att skrota den. Det blev totalt hopplöst att köra när den drog hela tiden. Tror det var ånglås i förgasaren, men får undersöa det senare.
Det var lite hårda plankor att smälla i längs med banan, och naturligtvis var jag tvungen att prova lite lätt..
Det blev lite konstig toe fram efter det:
Det är tydligen ett känt problem att styrarmarna på T13 har en svag punkt där, så det finns redan en ersättare som monteras på bilarna som byggs nu, och alla som redan köpt bilen ska kunna få dom utbytta. Skillnaden på den nya är att skruven knappt är försänkt alls, så det finns mer material där.
Depåbilder: