Vi får se men det vore kanske kul, ska bara köpa lite mer bensin.Lunkan wrote:Tja!
Kommer vi att ha nöjet att se dig på race i sommar? vore kul.
JA´s FG EVO BMW 320SI WTCC
- J.A racing
Re: JA´s FG EVO BMW 320SI WTCC
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ja det vore skoj, vi behöver bli fler...hallelulja!!! 
- J.A racing
Har du fått nya bilen, jag saknar bygg bilder.Lunkan wrote:Ja det vore skoj, vi behöver bli fler...hallelulja!!!
- J.A racing
Fick hem mitt andra styrservo i förra veckan men jag har inte orkat ta tag i monteringen än. Det får väl bli nån dag i jul eller nått. 
Ska bli kul o se hur det blir =)
Vad hade du för servon till gas/broms? Bjud upp lite bilder på radiolådan som den står idag
Vad hade du för servon till gas/broms? Bjud upp lite bilder på radiolådan som den står idag
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
Det snackade vi ju om här om dan, Manne hur e de med minnet?sx3 wrote:Ska bli kul o se hur det blir =)
Julbord + golden hits i fredags, så minnet e inte helt OK 
Mene vafan, tycker mig skymta ett servo på denna bild! så försök inte
Upp med en bild så får man se radiolåda och servoräddaren i macro 
viewtopic.php?f=64&t=2624&start=555#p124809
Mene vafan, tycker mig skymta ett servo på denna bild! så försök inte
viewtopic.php?f=64&t=2624&start=555#p124809
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
Ja dom var bara i och ur för att mäta lite, nu är det tomt igen.
- J.A racing
Små grejat lite med styrservona, de var lite pilligt att justera in dom lika. Fast nu så verkar det som det duger hoppas jag. Det gäller att få dom inställda så att dom ej motverkar varrandra för då kan man lätt bränna dom. Ena trycker och det andra drar och servoräddaren är i princip helt glappfri
. Stor förbättring mot innan med O-rings lösningen, nu är det bara resten kvar. Får ta nån bild i dagsljus imorgon för nu är det mörkt här ute i skogen.
Måste skaffa en Y-kabel till också.
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Ett tips är att löda ihop en riktigt "kabelstam" med direktmatning från acken till servona istället (om du nu inte redan har det förstås
). Om man har riktig otur kan man bränna upp de små tunna kopparbanorna i mottagaren annars. Blir ju ökad belastning där nu när du har 2st servon på samma kanal.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Har funderat på det med men jag vet i fan, har bollat ideen med rc car, manne mm. Klarar dom av ett rhino så ska dom garanterat palla med 2 st std servon också. Fast ett knippe med lite förgreningar mm kan ju vara smidigt att ha till tex transponder mm.wrep wrote:Ett tips är att löda ihop en riktigt "kabelstam" med direktmatning från acken till servona istället (om du nu inte redan har det förstås). Om man har riktig otur kan man bränna upp de små tunna kopparbanorna i mottagaren annars. Blir ju ökad belastning där nu när du har 2st servon på samma kanal.
Det var här jag kikade http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html och undrade varför dom inte har till 4 servos installation.
Man ska inte köra ett jumboservo direkt på mottagaren överhuvudtaget egentligen än mindre ett Rhino som drar riktigt saftigt med ström. 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- J.A racing
Nej egentligen inte men det håller tydligen för det
Sen går allt så mycket lättare i en onroad så att man ska bränna nått är ju lite mindre chans mot i en Monstertruck.
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Visst men de e ju tråkigt när/om det pajar bara för att man inte orkat fin-meka i en timme eller två så här på vintern när allt är lugnt mellan säsongerna 
Sen kan man ju göra lite smartare/snyggare än rc-car så att man får dubbla inmatningar i mottagaren för lite extra säkerhet också
I mina mottagare är banorna under 1mm breda så jag tänker inte chansa iaf 
Sen kan man ju göra lite smartare/snyggare än rc-car så att man får dubbla inmatningar i mottagaren för lite extra säkerhet också
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Visst kan man men jag vet inte om det behövs, det har funkat i Truck´n, Porsche´n, SS´n och i Evo´n och aldrig varit något strul så jäkla farligt kan det ju inte vara. Vet dessutom fler som kör rakt i mottagaren utan problem tex alla HPI´s RTR Baja bilar också. Känns som ett icke problem och att man är lite för nojjig, tex en sten i länkaget skulle vara en större säkerhetsrisk.