Bara att PM:a din mailadress så har du den

Har dessutom bättrat på den lite, så när man lägger in tanknivå i % så får man en beräknad torrvikt också, dvs besiktningsvikten.
Idag har jag förberett mig lite för morgondagens provkörning. Satte på den gamla karossen, tog en uppsättning gamla E-däck och kletade på lite WD40 på det ena paret och stoppade dom i en plastpåse. Tanken är att ha dom i bak.
Som tur var så provstartade jag också, hade nämligen glömt att montera kopplingen

Hur roligt hade det varit att komma till banan och ha en bil som inte går framåt..
Dessutom gjorde jag min nya 'verktygskärra' lite rejsigare med lite klistermärken
Köpte den hos Clas för skapligt pris.
Gjorde dessutom en avancerad volym-mätning av tanken som involverade graderat mått, precisionsvåg, kalibrering med vatten (vikt/volym), och lite krångliga beräkningar.
Kom fram till 692cc. Då hade jag fyllt tank, slangar och förgasare till max och skakat ur alla luftbubblor. Överfyllde och tryckte igen locket, så det var verkligen fullproppat. Sedan tömde jag tank, slangar och förgasare och mätte på det jag fick ur.
Jag har för mig att det är så man räknar numera? Hela systemet med slangar, förgasare och allt? Visst var det någon regeländring på detta? Kanske borde dubbelkolla det..
Man kanske skulle skaffa ett förhöjt tanklock för att komma upp i full volym.. man kommer väl kanske ett varv på 8cc..?