RS5 T10
- Rallyfinnen
Re: RS5 T10
Ja, det har att göra med reggning, men har fått svar från säljaren nu att den inte är reggad, så ag får testa och se hur det går..
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Jag tror inte du kommer få några problem.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
Liten uppdatering..
Två begagnade pipor (tackar 'corvette' för smidig affär) och en ny 240-motor har anlänt till Sverige, och allt ser bra ut enligt brorsan som hämtade ut grejerna!
Konstigt att dom (Mogatech) har så trögt att fatta när man sätter räkningsadress i Sverige och leveransadress i Tyskland..
Jag har också beställt en ny 1,5mm E90-kaross+dekaler och färg från rc-car-online, och hittade nyss FG ledlager till överkomligt pris (billigt var det ändå inte) på rc-car-boxenstop.de, så det blev köp-knappen där också
Får väl se om dom fattat bättre vad det gäller leveransadress..
Nu längtar jag hem till bänken för att testa motor och pipor!
Två begagnade pipor (tackar 'corvette' för smidig affär) och en ny 240-motor har anlänt till Sverige, och allt ser bra ut enligt brorsan som hämtade ut grejerna!
Konstigt att dom (Mogatech) har så trögt att fatta när man sätter räkningsadress i Sverige och leveransadress i Tyskland..
Jag har också beställt en ny 1,5mm E90-kaross+dekaler och färg från rc-car-online, och hittade nyss FG ledlager till överkomligt pris (billigt var det ändå inte) på rc-car-boxenstop.de, så det blev köp-knappen där också
Får väl se om dom fattat bättre vad det gäller leveransadress..
Nu längtar jag hem till bänken för att testa motor och pipor!
- J.A racing
- Rallyfinnen
Är på Opel och testar tysk kvalitet
Jobbar för en konsultfirma i Sverige som har sitt huvudkontor här. Nu när det är segt på Saab hoppar jag lite fram och tillbaka mellan jobb här, lite provning av elservostyrning och radar (för farthållare och kollisionsvarning/nödbroms) hittills, kommande veckor blir det nog lite provning på powertrain (motor/växellåda), vet inte exakt vad det går ut på än. Intressant att prova på lite olika grejer, men talesättet 'borta bra, men hemma bäst' gäller..
Får väl börja pendla till Göteborg sedan när jag återvänder.
Ok, det var en del
Jobbar för en konsultfirma i Sverige som har sitt huvudkontor här. Nu när det är segt på Saab hoppar jag lite fram och tillbaka mellan jobb här, lite provning av elservostyrning och radar (för farthållare och kollisionsvarning/nödbroms) hittills, kommande veckor blir det nog lite provning på powertrain (motor/växellåda), vet inte exakt vad det går ut på än. Intressant att prova på lite olika grejer, men talesättet 'borta bra, men hemma bäst' gäller..
Ok, det var en del
- J.A racing
Intressant lite samma som jag håller på med nu, men åter till bilen nu då 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Bara att flytta hit så har du nära och bra till Väst 8Rallyfinnen wrote:Är på Opel och testar tysk kvalitet![]()
Ok, det var en del
- Rallyfinnen
Hmm.. nära till V8 är ju inte fel, men att bo i stan är däremot inte min grej.. Får väl se vad som händer framöver.
Nu tillbaka till bilen!
Fick karossen redan idag (på en lördag!) det var snabba ryck!
Bilder:

Tyvärr hade den förborrade hål på sidorna och bak även om det var en 1,5mm. Antagligen flyttar jag pinnarna så dom passar mot karossen senare.
Nu till lack..
Beställde en burk vit pearl, en burk vit, och en burk svart (FG-färg). Kan bli lite knappt med färg, men svart täcker rätt bra, och tanken för det vita är att dra på ett tunt lager pearl, och sedan täcka med vanlig vit. Fråga inte varför jag inte tog två pearl.. det råkade bli så här..
I värsta fall kan jag åka in till Conrad i Mainz och komplettera med Tamiya-färg på sprayburk, har sett att det finns där.
Har tänkt mig svart tak, och kanske baklucka och huv, och resten vitt, men jag har inte riktigt bestämt mig än. Har sökt lite inspirations-bilder på google utan att hitta något i samma tema som är enkelt att maskera. Förslag är välkommna, men det behöver som sagt vara enkelt att maskera, för jag har väldigt enkla förutsättningar här..
Jag vill ha åtminstone skärmkanter och framspoiler/sidokjolar i ljus (dvs vit) färg, så man har bra kontrast mot asfalten för att se hur chassit rör sig på banan.
Nu har jag inte heller min favorit 'putsduk' eller vad det kallas för att mattslipa karossen.. enda jag hittade på Hornbach var fin stålull, men jag är lite osäker hur det funkar..? Hade ju hellre använt samma som förr som jag vet är bra!
Kanske man borde skita i att göre detta här, och spara det till hemma i verkstan..
Nu tillbaka till bilen!
Fick karossen redan idag (på en lördag!) det var snabba ryck!
Bilder:

Tyvärr hade den förborrade hål på sidorna och bak även om det var en 1,5mm. Antagligen flyttar jag pinnarna så dom passar mot karossen senare.
Nu till lack..
Beställde en burk vit pearl, en burk vit, och en burk svart (FG-färg). Kan bli lite knappt med färg, men svart täcker rätt bra, och tanken för det vita är att dra på ett tunt lager pearl, och sedan täcka med vanlig vit. Fråga inte varför jag inte tog två pearl.. det råkade bli så här..
I värsta fall kan jag åka in till Conrad i Mainz och komplettera med Tamiya-färg på sprayburk, har sett att det finns där.
Har tänkt mig svart tak, och kanske baklucka och huv, och resten vitt, men jag har inte riktigt bestämt mig än. Har sökt lite inspirations-bilder på google utan att hitta något i samma tema som är enkelt att maskera. Förslag är välkommna, men det behöver som sagt vara enkelt att maskera, för jag har väldigt enkla förutsättningar här..
Jag vill ha åtminstone skärmkanter och framspoiler/sidokjolar i ljus (dvs vit) färg, så man har bra kontrast mot asfalten för att se hur chassit rör sig på banan.
Nu har jag inte heller min favorit 'putsduk' eller vad det kallas för att mattslipa karossen.. enda jag hittade på Hornbach var fin stålull, men jag är lite osäker hur det funkar..? Hade ju hellre använt samma som förr som jag vet är bra!
Kanske man borde skita i att göre detta här, och spara det till hemma i verkstan..
- Rallyfinnen
Testade med stålullen, och det verkade bra, så nu är karossen nermattad.
Återstår att bestämma sig med färgerna nu då..
Återstår att bestämma sig med färgerna nu då..
Det är sjukt vad aerosol luktar! Annat är det med faskolorCarbon-Dave wrote:![]()
Blir spisfläkten sprutbox nu då ?
Tycker du ska köra svart tak och svart huv, svarta fram/bak lyktor + grill och luftgaller...
resten vitt!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Rallyfinnen
Kan bli utomhus eller toan med fönstret öppet och fläkten påCarbon-Dave wrote:![]()
Blir spisfläkten sprutbox nu då ?
Man kanske ser glad ut när man sniffat lite sprayfärg ocksåsx3 wrote: Det är sjukt vad aerosol luktar! Annat är det med faskolorDå kan man nästan dra nere i lungorna och fortfarande se glad ut!
Tycker du ska köra svart tak och svart huv, svarta fram/bak lyktor + grill och luftgaller...
resten vitt!
Nu har jag den maskerad för svart tak och baklucka..Bakluckan blir inte svart ända ner i bak har jag tänkt, bara övre kanten, och nedre delen på bakluckan blir vit. Har tvekat angående huven, men tror den får bli vit, om jag inte ändrar mig imorgon igen..
Jag har dekalsatsen till karossen, så lampor och luftintag odyl blir bara påklistrat. Gott att slippa maskera sånt tycker jag..
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Jag hade svart tak på en bil... men jag tyckte den var svår att se... fast det kanske inte blir så farligt om du har sidorna vita
sen får du fixa lite klistermärken så den blir som en racerbil 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
Då var den lackad!
Det blev sprutbox av toaletten!
Jag hade glömt hur mycket sprutdamm det blir bara, det blev lite sanering i toaletten efteråt..
Tur att det är helkaklat så det var lätt att torka rent!
Tur att jag hade burken med vitt, för pearl-vit täckte ingenting, den var som klarlack med metallic! Jag drog facktikskt ett tunt lager först på dom svarta partierna också, för att få lite metallic-look på det också.
Färgerna räckte precis för att få vettig täckning. Lyser igenom lite när man tittar mot ljuset, men den andra bmw-karossen var värre, och jag har inte stört mig på den heller.
Tyvärr inga bilder än, för karossen är fortfarande maskerad, jag tänkte jag skulle dra på någon typ av försegling också, för jag vet hur svårt det kan vara att göra rent den sträva ytan på insidan. Med ljusa färger lyser det ju igenom lite också när det samlas olja och damm på insidan av karossen.
Jag körde lite denna stil på det svarta:

Det blev sprutbox av toaletten!
Tur att jag hade burken med vitt, för pearl-vit täckte ingenting, den var som klarlack med metallic! Jag drog facktikskt ett tunt lager först på dom svarta partierna också, för att få lite metallic-look på det också.
Färgerna räckte precis för att få vettig täckning. Lyser igenom lite när man tittar mot ljuset, men den andra bmw-karossen var värre, och jag har inte stört mig på den heller.
Tyvärr inga bilder än, för karossen är fortfarande maskerad, jag tänkte jag skulle dra på någon typ av försegling också, för jag vet hur svårt det kan vara att göra rent den sträva ytan på insidan. Med ljusa färger lyser det ju igenom lite också när det samlas olja och damm på insidan av karossen.
Jag körde lite denna stil på det svarta:

Last edited by Rallyfinnen on 19 Feb 2012, 19:18, edited 1 time in total.
- J.A racing
Ok det blev nog bra tror jag, den borde likna Lunkan´s gamla BMW lite och den var jäkligt läcker.

PORSCHE GT3 RSR "Projektet".