huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Alla Onroad-projekt
User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 11 Oct 2011, 18:02

Jag tycker mer det är ett bevis på hur kass den är.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 11 Oct 2011, 18:04

Verkar hålla samma kvalitet som V70 handbromsbackar. :lol2: Bara att stoppa i en Lauterbacher å köra igen. :thumbsup:

Det finns ju Zenoah kopplingar som säkert är tillverkade på en måndag också, som med allt annat. :hmm:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by waqr » 11 Oct 2011, 18:05

S 500 R wrote:Jag bara tänkte på att orginalkopplingen är ju grym.. den kan man ju köra minst 25 liter med... eller hur det nu var!
Det kan man göra Stefan. Inga problem alls. Helt onödigt med annan koppling än originalet. Jimmy kör även original i sin värstinmotor utan problem. Bara att inse Stefan, allt som är dyrt är inte alltid bäst....
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by S 500 R » 11 Oct 2011, 18:07

waqr wrote:
S 500 R wrote:Jag bara tänkte på att orginalkopplingen är ju grym.. den kan man ju köra minst 25 liter med... eller hur det nu var!
Det kan man göra Stefan. Inga problem alls. Helt onödigt med annan koppling än originalet. Jimmy kör även original i sin värstinmotor utan problem. Bara att inse Stefan, allt som är dyrt är inte alltid bäst....
Nä, så är det... allt som är dyrt är inte bra. Men i detta gallt vilja jag påstå att det är det!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Burnout » 11 Oct 2011, 18:13

Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 11 Oct 2011, 18:16

Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken. :toung: :rock2: :rock2: :rock:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 11 Oct 2011, 18:17

Burnout wrote:Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
Som sagt måndags ex finns ju.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by huSSe » 11 Oct 2011, 18:21

J.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken. :toung: :rock2: :rock2: :rock:
:rock2: säkert!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by waqr » 11 Oct 2011, 18:27

J.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken. :toung: :rock2: :rock2: :rock:
Konstigt att den håller för Jimmys Pro Mod Reedcase då :roll:
Letar Baja 5B

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Jimmy » 11 Oct 2011, 18:30

Burnout wrote:Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
Amen :thumbsup:
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by J.A racing » 11 Oct 2011, 18:34

waqr wrote:
J.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken. :toung: :rock2: :rock2: :rock:
Konstigt att den håller för Jimmys Pro Mod Reedcase då :roll:

Eller inte Jimmy har reedcase som har lägre toppvarv än den race portade och jag tror inte en offroad MCD kommer i närheten av den påfrestning och värme som blir i en onroad drifter.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Rallyfinnen » 11 Oct 2011, 18:35

Minimoto-gubbarna brukar 'baka' kopplingsbackarna innan dom använder dom, och menar att dom håller mycket bättre då. Tror dom körde typ 20min i ca 200 grader om jag minns rätt.. men det luktar tydligen inte hallon! :sunglasses:

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Robban » 11 Oct 2011, 18:39

Det verkar juh vara vädigt individuellt detta med kopplingar. Jag körde original på min 5t i början och kunde inte köra 2 tankar innan beläggningen släppt och krökte klockan osv.

Har kört ett antal tankar med mina Lauter och Elcon. Och kan inte se nåt slitage, det enda som suger är att man får justera om dom i mellanåt. Ungefär samma som man får byta fjäder i original kopplingen. Och jag har juh rätt skapliga snurror i mina bilar med.. Men det är juh klart, 4wd lär juh ta mera på kopplingen givetvis.

I Pontus twin tror jag det är värmerelaterat. Efter som den inte går att köra 15 minuter innan den är överhettad :hmm:

Kör som David? Koppling utan beläggning? Kör han på alla sina bilar och det funkar juh?

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Robban » 11 Oct 2011, 18:39

Rallyfinnen wrote:Minimoto-gubbarna brukar 'baka' kopplingsbackarna innan dom använder dom, och menar att dom håller mycket bättre då. Tror dom körde typ 20min i ca 200 grader om jag minns rätt.. men det luktar tydligen inte hallon! :sunglasses:
Man vet juh hur det luktar när man misslyckats med en börnis med volvon :D

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.

Post by Burnout » 11 Oct 2011, 18:47

Robban wrote:Det verkar juh vara vädigt individuellt detta med kopplingar. Jag körde original på min 5t i början och kunde inte köra 2 tankar innan beläggningen släppt och krökte klockan osv.

Har kört ett antal tankar med mina Lauter och Elcon. Och kan inte se nåt slitage, det enda som suger är att man får justera om dom i mellanåt. Ungefär samma som man får byta fjäder i original kopplingen. Och jag har juh rätt skapliga snurror i mina bilar med.. Men det är juh klart, 4wd lär juh ta mera på kopplingen givetvis.

I Pontus twin tror jag det är värmerelaterat. Efter som den inte går att köra 15 minuter innan den är överhettad :hmm:

Kör som David? Koppling utan beläggning? Kör han på alla sina bilar och det funkar juh?
Ja, jag redan TVÅ lauter och EN elcons är skrotad och jag säg bara slösa pengarna på den Kosta typ 1000kr mot
original 200kr någon typ och bara har bra stängd koppling så kan långtid före byte! Och lätt byte fjärdar som önska varv när ta i...
Förlåt husse ! :ot:

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests