Peters FG Sportsline
Re: Peters FG Sportsline
Grattis!!! Låter som riktgt bra racing!
Tack:) det var det!
Var ute och tittade till bilen lite igår kväll, den såg inte ut att må toppen, blir en rejäl genomgång innan Växjö om den ska lyckad hålla ihop:)
Var ute och tittade till bilen lite igår kväll, den såg inte ut att må toppen, blir en rejäl genomgång innan Växjö om den ska lyckad hålla ihop:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Redo för körning i Lidköping..
Fick ta lite stryk under tävlingen:)
Fick ta lite stryk under tävlingen:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Efter några timmars jobb igår och idag så är det nog redo för race igen:)
Ny olja i dämparna, diffen rengjord och fått lite nytt fett samt fler shims i den, karossen fick även lite mer färg då det släppt på ganska många ställa, blev sådär bra resultat då jag inte hade någon pearl kvar och orkade inte vänta på att beställa det...snyggare med "fel" vit än genomskinlig iallafall:)
Ny olja i dämparna, diffen rengjord och fått lite nytt fett samt fler shims i den, karossen fick även lite mer färg då det släppt på ganska många ställa, blev sådär bra resultat då jag inte hade någon pearl kvar och orkade inte vänta på att beställa det...snyggare med "fel" vit än genomskinlig iallafall:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Shims i diffen? Får ni labba med diffen i GT?
Jag är inte så insatt i GT längre.
Jag är inte så insatt i GT längre.
Orginal sitter där 4st och satt 8 för att minska "glappet".
Kan inte tänka mig att man inte skulle få göra det:)
Kan inte tänka mig att man inte skulle få göra det:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Ok,som sagt jag vet inte vad som gäller,var bara nyfiken.
Haha och nu gjorde du ju mig fundersam:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Det är väl bara läsa reglerna. Men det känns som man inte får pilla med diffen 
Njae, där ska ju sitta shims från början...sen om man sätter 2 st kan ju inte spela någon roll,men å andra sidan så finns det ju en massa konstiga regler:)
Någon som har ett svar på detta eller måste jag lusläsa reglerna?:)
Någon som har ett svar på detta eller måste jag lusläsa reglerna?:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Detta behöver jag hjälp att tolka:)
I generella regler för GT står det "Man får använda valfria skruvar, muttrar och brickor som fästelement för montering av detaljer".
För diffen står det"Differentialen ska vara av standardtyp, vilken ingår i levererad bil. Fett får bytas, men ska vara av konsistensfettyp. Silikonfett eller oljor, är inte tillåtna. Differentialen får inte tätas och friktio- nen i diffen får inte påverkas.
Jag anser att det är det första jag har gjort och det som står om diffen stämmer ju inte riktigt då denna får bytas till alu diff (har alu diff på bilen)
I generella regler för GT står det "Man får använda valfria skruvar, muttrar och brickor som fästelement för montering av detaljer".
För diffen står det"Differentialen ska vara av standardtyp, vilken ingår i levererad bil. Fett får bytas, men ska vara av konsistensfettyp. Silikonfett eller oljor, är inte tillåtna. Differentialen får inte tätas och friktio- nen i diffen får inte påverkas.
Jag anser att det är det första jag har gjort och det som står om diffen stämmer ju inte riktigt då denna får bytas till alu diff (har alu diff på bilen)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Var sitter shimsen? inne i diffen?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Ja inne i diffen, sitter orginal ett bakom varje drev, har satt dit 2 istället för 1 bakom varje...
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb
Lidköpings R/C Klubb
Det tolkar jag som att du har ändrat friktionen i diffen? Fast det är bara en vild gissning =)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Jag gissar att vid en besiktning efter tex en protest så skulle du antagligen torska iom att du byggt ihop diffen på ett annat sätt än vad som står i manualen... men å andra sida tror jag inte ngn skulle lämna in protest mot det... men man vet ju aldrig..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.