Är ny på forumet i och med detta och tänkte att det kunde vara på sin plats med en kortare presentation, och startar upp denna tråd för att jag har/kommer att få många frågor angående denna bil, delar, genomgång m.m. m.m. & hoppas med detta att det finns några själar här inne som brinner för dessa bilar och gärna delar med sig av sin kunskap till en amatör som mig!

Först och främst vill jag tacka "J.A racing" för ett riktigt trevligt bemötande och tacka för den hjälp/råd/tips jag fått än så länge. Riktigt trevlig rackare!

Angående mig själv så är jag 30år, bor jag söder om sthlm i Tullinge med min familj, och har varit "borta" från denna typ av hobby/sport väldigt länge men började känna ett sug igen att ratta en 1/5 på bana, så jag slog till och köpte denna HARM vilket jag verkligen inte ångrar. En riktigt häftig bil.
Jag har under 90-talet haft en FG 1/5 onroad som jag körde en hel del med, och lite 1/10:or men har idag tyvärr ingen direkt kunskap kvar.
Annars är jag en bil och motorsport nörd, sysslat med rally sedan jag var 13år, och det är det jag brinner för inom motorsporten.
Nog om mig.

******************************************************************************************
Några frågor till att börja med som jag hoppas att få svar på,
- Vad/är det något speciellt man bör gå igenom nu under vintern? (bilen är ju extremt välskött men tänker rent generellt när man kört endel med bilen)
- Är det någon speciell utrustning/delar,verktyg m.m. man bör införskaffa till nästa säsong?
- Det är ju en liten mängd soppa i tanken/motorn just nu, är det "bra" att den står över vintern med soppa eller ska man tömma den på allt bränsle??
Hoppas få svar på detta, och lär återkomma med fler funderingar...