Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Diskussioner om Tävlingar och Mästerskap
fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by fredrikf » 08 Mar 2016, 21:27

Tror också på ett drop race, känns lite tufft att kunna vinna tre race och få stryk av fyra 4e platser. Ligger ju på lägre halvan av tabellen så drabbas ju inte av detta men kan förstå de som vill vara med i toppen och leka. Missar du ett race så är det i princip omöjligt att vinna.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

Sponsor

Sponsor
 

Fjonken
Posts: 3
Joined: 05 Jan 2016, 00:32

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by Fjonken » 08 Mar 2016, 21:37

jag tar gärna nummer 92 och vill ha flagga

User avatar
ragnarvr6
Posts: 66
Joined: 01 Sep 2014, 15:00
Location: Vänersborg

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by ragnarvr6 » 09 Mar 2016, 14:56

[img]
uploadfromtaptalk1457531656010.jpg
[/img]måste väll funka med gul bakgrund till svarta nummer ?
Baja 5B
FG Sportsline

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by S 500 R » 09 Mar 2016, 15:51

Reglerna säger väl vit bakgrund.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
ragnarvr6
Posts: 66
Joined: 01 Sep 2014, 15:00
Location: Vänersborg

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by ragnarvr6 » 09 Mar 2016, 20:16

S 500 R wrote:Reglerna säger väl vit bakgrund.
Ja det gör det men det står ju också att reglerna gick att diskuteras ? Den gula färgen är ljusgul . Ser man inte numret så skulle man nog gått till specsavers..
Baja 5B
FG Sportsline

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by Dave » 09 Mar 2016, 21:46

Svarta siffror och vit bakgrund är det som gäller om man inte vill ha flagga.
:thumbsup:

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by fredrikf » 09 Mar 2016, 22:35

Dave wrote:Svarta siffror och vit bakgrund är det som gäller om man inte vill ha flagga.
:thumbsup:
Hur mkt vit bakgrund behövs? Dessa är ju vanliga och uppfyller vit bakgrund eller?

Image
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by Dave » 09 Mar 2016, 22:49

Syftet med siffrorna är att de ska vara väldigt lättlästa utan att man ska behöva dubbelkolla eller tveka.
Tanken var att dekalerna ska ha liknande design på siffrorna som flaggorna.

Image

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by stefan_valen » 11 Mar 2016, 23:00

Vafan ska man köra 2 eller 4wd :wtf: ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang :hmm:
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by fredrikf » 12 Mar 2016, 08:19

stefan_valen wrote:Vafan ska man köra 2 eller 4wd :wtf: ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang :hmm:
Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..
Så missade inte en enda bilvändning :)
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.

Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi :D :lol2:
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by Dave » 12 Mar 2016, 09:07

fredrikf wrote: Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..
Så missade inte en enda bilvändning :)
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.

Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi :D :lol2:
Ja, ni skötte det exemplariskt. Tyvärr gjorde ni det så bra att det såg "för" enkelt ut!
:lol2:
Givetvis får man inför varje tävling välja om man ska köra 2WD eller 4WD.
Vissa banor kan vara roligare att köra med vissa bilar.

Kan bara beklaga att regelverket punktmarkerat dig i år, Fredrik!
:hammer:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by Dave » 12 Mar 2016, 13:44

Vill passa på att poängtera att ALLA som har tänkt köra NÅGON deltävling alls, MÅSTE ha ett eget nummer!
Listan på deltagare känns väldigt kort än så länge....
:sunglasses:

creew
Posts: 53
Joined: 24 Mar 2014, 07:36
Location: Skara

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by creew » 13 Mar 2016, 13:43

fredrikf wrote:
stefan_valen wrote:Vafan ska man köra 2 eller 4wd :wtf: ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang :hmm:
Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..
Så missade inte en enda bilvändning :)
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.

Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi :D :lol2:

Går ju självklart dela upp och köra vad man vill men man förlorar ju självklart på totaltplaceringen iom att de räknas var för sig.
N-R-P ULTRON
FG Funcross

User avatar
ragnarvr6
Posts: 66
Joined: 01 Sep 2014, 15:00
Location: Vänersborg

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by ragnarvr6 » 17 Mar 2016, 10:31

Nummer färdigt ...Image
Baja 5B
FG Sportsline

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016

Post by tesla » 30 Mar 2016, 14:33

Börjat kolla över rr5an inför cupen och har 2 regeltolkningsfrågor som rör killswich.

1: Jag har en killer rc swich som fungerar utmärkt för att stänga av motorn med från sändaren. Däremot detekterar den inte radiosignalförlust med den mottagaren jag har( vet inte om den känner av telemetrin eller om det är nåt annat). Jag har kontrollerat jumprarna och detta är inte problemet.

Jag bedömer ändå bilen som säker då det finns fungerande säkrehetssystem för alla scenarion.
Vid rx acc förlust stänger av sig(testat), och om sändaren pajjar/ tappar kontakt går mottagarens F/S in och bromsar maximalt(testat). Vid mekaniskt gashäng kan den stängas av från sändaren. Behöver jag då lägga 700-800 kr på en ny swich och en massa tid på att försöka få ordning på detta eller är den ok att köra med ?

2: Kravet på manuell dödknapp: på rr5an hamanar swichen rätt långt in under karossen så om det ska vara praktiskt möjligt att komma åt den med karossen på måste man ta upp ett rätt stort hål i sidan på karossen där det inte tillför någon större annan nytta. Är detta verkligen nödvändigt? På rr5an når man annars knappen genom att slita ur 1 enda karossprint (som i mitt fall har en gummislynga/ handtag i änden) och lyfta bakänden på karossen. Om man inte vet exakt var knappen sitter är det ändå svårt att känna sig fram under karossen på en bil där motorn skenar om inte hålet är gigantiskt typ decimeter stort.Image knappens placering.
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests