Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Tror också på ett drop race, känns lite tufft att kunna vinna tre race och få stryk av fyra 4e platser. Ligger ju på lägre halvan av tabellen så drabbas ju inte av detta men kan förstå de som vill vara med i toppen och leka. Missar du ett race så är det i princip omöjligt att vinna.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
jag tar gärna nummer 92 och vill ha flagga
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
[img]
[/img]måste väll funka med gul bakgrund till svarta nummer ?Baja 5B
FG Sportsline
FG Sportsline
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Reglerna säger väl vit bakgrund.
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Ja det gör det men det står ju också att reglerna gick att diskuteras ? Den gula färgen är ljusgul . Ser man inte numret så skulle man nog gått till specsavers..S 500 R wrote:Reglerna säger väl vit bakgrund.
Baja 5B
FG Sportsline
FG Sportsline
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11635
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Svarta siffror och vit bakgrund är det som gäller om man inte vill ha flagga.
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Hur mkt vit bakgrund behövs? Dessa är ju vanliga och uppfyller vit bakgrund eller?Dave wrote:Svarta siffror och vit bakgrund är det som gäller om man inte vill ha flagga.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11635
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Syftet med siffrorna är att de ska vara väldigt lättlästa utan att man ska behöva dubbelkolla eller tveka.
Tanken var att dekalerna ska ha liknande design på siffrorna som flaggorna.
Tanken var att dekalerna ska ha liknande design på siffrorna som flaggorna.
-
- Posts: 221
- Joined: 27 Oct 2015, 22:37
- Location: Nynäshamn
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Vafan ska man köra 2 eller 4wd ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..stefan_valen wrote:Vafan ska man köra 2 eller 4wd ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang
Så missade inte en enda bilvändning
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.
Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11635
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Ja, ni skötte det exemplariskt. Tyvärr gjorde ni det så bra att det såg "för" enkelt ut!fredrikf wrote: Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..
Så missade inte en enda bilvändning
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.
Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi
Givetvis får man inför varje tävling välja om man ska köra 2WD eller 4WD.
Vissa banor kan vara roligare att köra med vissa bilar.
Kan bara beklaga att regelverket punktmarkerat dig i år, Fredrik!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11635
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Vill passa på att poängtera att ALLA som har tänkt köra NÅGON deltävling alls, MÅSTE ha ett eget nummer!
Listan på deltagare känns väldigt kort än så länge....
Listan på deltagare känns väldigt kort än så länge....
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
fredrikf wrote:Vad jag vet var det bara jag och fredricsson som körde 2wd och 4wd förra året, var lite halvkörigt. Hade med mig extra bilvändare i nått lopp och hjälp av lite andra chaufförer..stefan_valen wrote:Vafan ska man köra 2 eller 4wd ja hade som argument med regeringen hemma att ja måste ha en bil som är 2wd och en som är 4wd pga annars får man inte va med i tävlings sammanhang
Så missade inte en enda bilvändning
Tror det är bättre och hålla sig till 2wd eller 4wd per tävling.. däremot borde man kunna köra 2wd och 4wd samma säsong.
Hehe mkt i regelverket som som drabbar mig sedan förra året.. 2wd och 4wd samt förlängt orginalchassi
Går ju självklart dela upp och köra vad man vill men man förlorar ju självklart på totaltplaceringen iom att de räknas var för sig.
N-R-P ULTRON
FG Funcross
FG Funcross
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2016
Börjat kolla över rr5an inför cupen och har 2 regeltolkningsfrågor som rör killswich.
1: Jag har en killer rc swich som fungerar utmärkt för att stänga av motorn med från sändaren. Däremot detekterar den inte radiosignalförlust med den mottagaren jag har( vet inte om den känner av telemetrin eller om det är nåt annat). Jag har kontrollerat jumprarna och detta är inte problemet.
Jag bedömer ändå bilen som säker då det finns fungerande säkrehetssystem för alla scenarion.
Vid rx acc förlust stänger av sig(testat), och om sändaren pajjar/ tappar kontakt går mottagarens F/S in och bromsar maximalt(testat). Vid mekaniskt gashäng kan den stängas av från sändaren. Behöver jag då lägga 700-800 kr på en ny swich och en massa tid på att försöka få ordning på detta eller är den ok att köra med ?
2: Kravet på manuell dödknapp: på rr5an hamanar swichen rätt långt in under karossen så om det ska vara praktiskt möjligt att komma åt den med karossen på måste man ta upp ett rätt stort hål i sidan på karossen där det inte tillför någon större annan nytta. Är detta verkligen nödvändigt? På rr5an når man annars knappen genom att slita ur 1 enda karossprint (som i mitt fall har en gummislynga/ handtag i änden) och lyfta bakänden på karossen. Om man inte vet exakt var knappen sitter är det ändå svårt att känna sig fram under karossen på en bil där motorn skenar om inte hålet är gigantiskt typ decimeter stort. knappens placering.
1: Jag har en killer rc swich som fungerar utmärkt för att stänga av motorn med från sändaren. Däremot detekterar den inte radiosignalförlust med den mottagaren jag har( vet inte om den känner av telemetrin eller om det är nåt annat). Jag har kontrollerat jumprarna och detta är inte problemet.
Jag bedömer ändå bilen som säker då det finns fungerande säkrehetssystem för alla scenarion.
Vid rx acc förlust stänger av sig(testat), och om sändaren pajjar/ tappar kontakt går mottagarens F/S in och bromsar maximalt(testat). Vid mekaniskt gashäng kan den stängas av från sändaren. Behöver jag då lägga 700-800 kr på en ny swich och en massa tid på att försöka få ordning på detta eller är den ok att köra med ?
2: Kravet på manuell dödknapp: på rr5an hamanar swichen rätt långt in under karossen så om det ska vara praktiskt möjligt att komma åt den med karossen på måste man ta upp ett rätt stort hål i sidan på karossen där det inte tillför någon större annan nytta. Är detta verkligen nödvändigt? På rr5an når man annars knappen genom att slita ur 1 enda karossprint (som i mitt fall har en gummislynga/ handtag i änden) och lyfta bakänden på karossen. Om man inte vet exakt var knappen sitter är det ändå svårt att känna sig fram under karossen på en bil där motorn skenar om inte hålet är gigantiskt typ decimeter stort. knappens placering.
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests