Katt djäveln.

Projekttrådar för alla LS-båtar
jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 26 Nov 2011, 16:03

Hämtbåten ligger uppdragen och vänd för vintern.
Fegar därför i svängarna för att inte välta i blåsten, "därför tappar motorn pipan" och de tar en stund innan pipan drar fullt igen.
Båten är riktigt lättkörd och känns stabil , - nu går de ju rätt sakta så de kan ju va en anledning. :roll:

Så här såg de ut iaf.

[youtube][/youtube]

Sponsor

Sponsor
 

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: Katt djäveln.

Post by jebogren » 19 Dec 2011, 21:06

Du har typ samma strut och motor koppling som jag har
Flexen lödas i propeller axel men sen på motor kopplingen så är det 2 skruvar borde det inte vara en fyrkant så flex inte är fast i båda ändarna o slits av??

Ska man ha sådan oljekopp som du har ?

Vet du hur denna funkar ? Jag tro att det är ett lås till locket
http://www.rcimport.nl/a-21523637/locks ... h/pin-lock

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 20 Dec 2011, 03:04

Nja de verkar som att det räcker med insex skruvarna, med den motor som sitter i båten just nu.
Det funkar som en inline axel lämna ett spel mellan strut och dd ca 6mm möjligen mer med inline motorn.
Min axel är limmad med locktite antagligen 638. Men de funkar givetvis minst lika bra att löda också.
Jag kör enbart med vattenfast-fett till mina axlar och båtar, - förutom på cattan som va färdigbyggd med oljetanken.

Jopp de är en låspinne som låser luckan i aktern, - kolla på mina bilderna, så ser du.

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: Katt djäveln.

Post by jebogren » 20 Dec 2011, 09:34

Tycker du att jag ska byta till en fyrkant när jag ska ha en twin eller ska jag köra vidare på den jag har?

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: Katt djäveln.

Post by jebogren » 20 Dec 2011, 10:28

Hur är din radio låda fäst ?

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 20 Dec 2011, 12:47

Kolla med "tyskarna" vad dom rekomenderar -fyrkant eller rund.
Jag tror det går bra med båda varianterna.
Amerikanska varianten på klämkoppling är nog aningen kortare jmf den den tyska.
kan va en fördel att du får lite mera spelrum att flytta motorn för rätt cg på båten.
Med fyrkant axel blir det en massa effekt som ligger direkt på struten, - kan tänka att struten vill vika ner sig av trycket/effekten.

Det är gängade-aluminiumfötter som är fast plastade i centrum-linjen på skrovet, skruvat/borrat genom "flärparna" på radiolådan.
Ute i kanterna på radiolådan är det neoprengummi som ligger mellan lådan och skrov.

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: Katt djäveln.

Post by jebogren » 20 Dec 2011, 16:57

typ som dessa ?
Image

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 20 Dec 2011, 22:52

jebogren wrote:typ som dessa ?
Image
Typ nått sånt.

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: Katt djäveln.

Post by BajaGute » 20 Dec 2011, 23:49

jokerracing wrote:Hämtbåten ligger uppdragen och vänd för vintern.
Fegar därför i svängarna för att inte välta i blåsten, "därför tappar motorn pipan" och de tar en stund innan pipan drar fullt igen.
Båten är riktigt lättkörd och känns stabil , - nu går de ju rätt sakta så de kan ju va en anledning. :roll:

Så här såg de ut iaf.

sparade plats tog bort klipp från citat
Fränt med båt, är grymt sugen på nått roligt med tanke på hur vansinnigt antal med insjöar/vattendrag det finns häromkring, ja det är till och med så att min svärfar har en egen insjö 5 km från min bostad :)
Fanken snart fattas bara en asfalts bana för onroad så finns alla möjligheter här i byn :worship:

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 03 Apr 2012, 07:32

Har plockat bort Zenoah motorn och satt in en QD25HT istället så de borde bli lite mera fart på båten.
Pipan drar jag ut genom luckan, kommer också att gjuta en liten kolfiber "Bulle" som täcker ungefär halva pipan.

Image
Image

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: Katt djäveln.

Post by jebogren » 03 Apr 2012, 08:12

Trevligt ska bli kul o se hur den går med den

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 14 Apr 2012, 19:58

Nu är allt fixat och klart med Skater å QD:n startar snällt behövs bara lite tomgångs justering.
BARA de nu kan bli sommar nångång :curse:

[youtube][/youtube]

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 14 Apr 2012, 20:15

Luckan blev uppkapad och halva pipan täcks med ett kolfiberrör.
Blev kanske inte snyggaste lösningen men hoppas på att få ut lite ytterligare lite värme ur skrovet.
Å samtidigt inte kyla pipan för mycket.

Image
Image

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Katt djäveln.

Post by J.A racing » 14 Apr 2012, 20:23

Ser grym ut den där :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

jokerracing
Posts: 228
Joined: 29 Aug 2011, 20:17

Re: Katt djäveln.

Post by jokerracing » 15 Apr 2012, 10:23

J.A racing wrote:Ser grym ut den där :thumbsup:

Tack,
Jopp de ska bli kul att se vad motorbytet gör.
För den Zenoah motorn som satt i tidigare var inte mycket att hurra för.
Ändå va den trimmad av vad som sägs va en bra :hmm: trimmare
-fast i den här båten funkade den inte iaf.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests