Min motor blev riktigt jäkla varm igår med, så ett dubbel-roder vore kanske på sin plats.jebogren wrote:Nej motor blev svin varm senast men nu när jag bytt roder med dubbel vatten upptagning o nya slangar så hoppas jag att det blir bättre
Sideburns Hypersport 48 Deep-V
- sideburn80
Re: Sideburns Hypersport 48 Deep-V
jag hör av mig så fort jag vet hur det funkar
Varför inte bara sätta dit ett xtra kylvatten intag. Kostar inte många kronor på miniracing. Är ett rör som du skruvar på i aktern.sideburn80 wrote:Min motor blev riktigt jäkla varm igår med, så ett dubbel-roder vore kanske på sin plats.jebogren wrote:Nej motor blev svin varm senast men nu när jag bytt roder med dubbel vatten upptagning o nya slangar så hoppas jag att det blir bättre
tror ju man ska satsa på en vattem pump om man ska få bra kylning. motor blev lika varm igår när jag var ute senast
- J.A racing
Om man lindar pipan med avgas-band så isolerar det lite också men jag tror ett friskluft intag vore fint.
Hur varmt blir det då?
Hur varmt blir det då?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- sideburn80
Jag har inte en aning om vad och hur jag ska göra
så jag tackar å bockar för era tips 

-
På min båt som jag hade fanns det upp borrade hål i skrovet med fin maskigt nät över där det kunde komma in luft. givetvis satt de ju där de var skyddade från vattenstänket.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
jag har 4 intag på hytten så den ska få luft men den blir jävligt varm ändå fundera på en sådan här om jag bytar motor snart
http://butik.miniracingteknik.se/html/r ... .2198.html
http://butik.miniracingteknik.se/html/r ... .2198.html
- sideburn80
Hmm... såg inte dumt ut, priset var ju inte på värsta viset heller.
Lutar åt en combo på dom tips som kommit känns det som.

Lutar åt en combo på dom tips som kommit känns det som.
ska ge min motor i båten 1 försök till vill den inte gå som jag vill så kommer jag byta och då blir det vatten pump skiter i om jag bränner denna motorn men en ny får man vara rädd om
Hur går det med båten? Inga filmer på gång? Är j*drigt sugen att se den i action 

Letar Baja 5B
- sideburn80
Jo, på denna fronten har det vart lugntwaqr wrote:Hur går det med båten? Inga filmer på gång? Är j*drigt sugen att se den i action

Pengarna har gått åt 5t´n och det nya baja bygget. Känns som man har mer projekt än pengar

Men jag kanske gör nå ryck igen snart, och då ska det filmas.
har du kvar båten ?
arrowshark säljer ut sina vatten pumpar för 22 dollar den kommer hjälpa till att kyla motorn.....jag beställde min därifrån
http://www.radiocontrol-2005.com/accessories.php
http://www.radiocontrol-2005.com/accessories.php
- sideburn80
Jo... den är kvar, står och samlar damm på hyllan.jebogren wrote:har du kvar båten ?
Tack för tipset! Vet fan inte hur jag ska göra, om jag ska sälja eller inte.
Kanske gör ett paket pris på allt jag har (bilar & båt), vet inte.... är ju kul med radiostyrt, men pengar pengar pengar, suck. Försäkringen på hojjen är ju knappast billig direkt.