Den nya ban layouten kommer bli helt annorlunda med längre raksträckor, bankade kurvor och nya flackare hopp. Tror absolut att du kommer ha skitkul i Trollhättan.Lusse wrote:Det där skulle jag vilja se...
Skitfina bilder Hama!!
Den nya ban layouten kommer bli helt annorlunda med längre raksträckor, bankade kurvor och nya flackare hopp. Tror absolut att du kommer ha skitkul i Trollhättan.Lusse wrote:Det där skulle jag vilja se...
det dær ær sækerrligen en 1/8 bana dærfør så våldsamma hopp.S 500 R wrote:Jo, jag vet... har också sett banan. Det är ju det stora problemet med den banan. Vill inte ha en massa hopp.Hama wrote:Det var lättast att ta bilder när bilarna hoppade för det var inte så mycket i vägen som skymde då.S 500 R wrote:Ser ut som bilarna är mer i luften än på backen på offroadbanan.
Men det är många hopp på banan så bilarna var mycket i luften.
Den kommer blir coolt bana!Bjuggen wrote:Den nya ban layouten kommer bli helt annorlunda med längre raksträckor, bankade kurvor och nya flackare hopp. Tror absolut att du kommer ha skitkul i Trollhättan.Lusse wrote:Det där skulle jag vilja se...
Haha, tack. Ser fram emot att njuta av lite film och popcorn någon kväll då!Carbon-Dave wrote:Har precis kollat igenom filmerna på videokameran......
Har ju massor att klippa ihop nu med hobbymässan åsså dagens galenskaper i Trollhättan !
Malte.....du är en fena på att filma !
så sant det stefan. før detta ær ju bana till 1/8.S 500 R wrote:Dom banorna i USA har ju inte dom kickarna på sina hopp som det är på denna banan. Hopp som är annpassade funkar ju absolut.
Där hållar jag inte med......maxlundblad wrote:viktigt med hoppen är ju att de får en naturlig kick i naturligt fall och längd. det kommer fungera lika bra för en 2kg 1:10 bil, som för en 12kg 1:5 bil om man bygger rätt.
Håller med dig David... är ju omöjligt!Carbon-Dave wrote:Där hållar jag inte med......maxlundblad wrote:viktigt med hoppen är ju att de får en naturlig kick i naturligt fall och längd. det kommer fungera lika bra för en 2kg 1:10 bil, som för en 12kg 1:5 bil om man bygger rätt.
Att få ett hopp att funka lika bra för en MCD som för en 1:10 RWD buggy ser jag som snudd på omöjligt.
Och jämfört med en 1/10, så är skillnaden ännu större...Carbon-Dave wrote:Med tanke på hur olika en MCD och en Baja beter sig lär det nog få bli en kompromiss är jag rädd...
Jag har lite svårt att tro på det. Men skulle gärna vilja se det.Och allt skal få plats på den mark biten som ni har?...Okej lycka till.Hur många är det som har kört på off rod banan fram tills nu? och hur många kommer att köra på den fram över?Bjuggen wrote:Nya ban designen kommer funka på så vis att 1:10 och 1:8 kan använda alternativspår. Vi behöver inte in i den krokigaste och hoppigaste biten på banan. Vår bandel kommer förutom att bli betydligt bredare bestå av lite längre raksträckor och några flackare platåhopp tex. Men det ska inte vara för lätt. Man måste tyvärr använda ratten bitvis på banan .
Klubben har endast en aktiv förare. En grabb i 10 årsåldern. Klubben var tydligen stor inom 1:10 buggy ca -85 - 95. Sen tog onroad delen över mer.Lusse wrote:Jag har lite svårt att tro på det. Men skulle gärna vilja se det.Och allt skal få plats på den mark biten som ni har?...Okej lycka till.Hur många är det som har kört på off rod banan fram tills nu? och hur många kommer att köra på den fram över?Bjuggen wrote:Nya ban designen kommer funka på så vis att 1:10 och 1:8 kan använda alternativspår. Vi behöver inte in i den krokigaste och hoppigaste biten på banan. Vår bandel kommer förutom att bli betydligt bredare bestå av lite längre raksträckor och några flackare platåhopp tex. Men det ska inte vara för lätt. Man måste tyvärr använda ratten bitvis på banan .
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests