Studiebesök söder om söder!

Lägg upp dina bilder på bilar och från träffar
Post Reply
sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Studiebesök söder om söder!

Post by sx3 » 13 Jan 2011, 17:33

Begav mig igår kväll på en ~3 mils bilfärd söderut för att träffa Per (wrep) för att testa bomsmixning på Futabas 3PK samt 3PKS för att bringa lite klarhet i vad som är möjligt och icke möjligt! Kom fram en kvart innan utlovat, och kikade in genom fönstret och möttes av en Futaba radio och lite kolfiber på fönsterbänken = Jag har hittat rätt! Jag satte mig i bilen och väntade på grabbarna som avnjöt en pizza, medan jag fick nöja mig med filmjölk pga min infekterade visdomsdand! :mad:

Tillslut kommer dom och tiden bara flyger förbi och vi snackar LS, bromsmixning, ubåtar, flygplan pansarvagnsmotorer, wreps Toyota och lite annat över kaffe och ballerina, fast jag kunde inte äta kex pga min visdomstand :mad:

Tanken var att J.A Racing skulle kommit och gjort sällskap med sin 4PK, så vi kunde se möjligheterna även i den radion!
Men så vart det inte denna gång! :( Men hoppas på att han samlar sitt förnuft och inhandlar en on-road efter att ha läst denna tråd!

Nåja, vi tänkte att vi ska fotografera lite också! För att försöka få åtminstone någon offroad åkare att ställa sina Hostile på hyllan och skruva på GRP däck och sänka markfrigången en aning! ;) Här är mina bilder, men Wrep hade ju en betydligt mycket fetare kamera än min kompaktkamera så han får fylla på med några bilder :)

Bromsmixning pågick och vi lyckades inte kläcka nöten och kunde nästan hugga i sten att "Det var bättre förr"
Image
Här nedan ser vi Wreps RS5'a! Mycket kolfiber var det och jag blev nästan helt såld över konstruktionen!
Image
Här nedan ser vi Thomas RS5'a som tillsynes är lik Wrep's, fast ändå skiljer sig en del och dom hade lite tuppfajt om vems bil som egentligen är bäst! (jag vet ju att HARM'en piskar dessa alla dar i veckan! ;) )
Image
Och här nedan ser vi som bekant min HARM, som ser lite naken ut i förhållande till resterande bilar!
Image
Nedan här är FG EVO 04, industrispionage-bilen som eventuellt kunde gjort Wrep till en bättre förare men det rådde delade meningar om framgångarna med bilen, tror wrep kommer låta den samla damm denna säsong och nöta gummi med RS5'an ;)
Image
Sist men inte minst har vi bilarna av storskala i samlad trupp, i bakgrunden syns den gula 'tusenkronorsbe-em-ven', truck och en spionageporsche!
Image


Till slut vill jag tacka Per och hans partner in crime Thomas för studiebesöket i något jag liknande vid det seriösaste hobbyverkstaden jag sett och utgår att vi ses på en asfaltsbana om inte allt för länge! ;)
My motor is stalled but my wheels are still spinning

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Studiebesök söder om söder!

Post by S 500 R » 13 Jan 2011, 17:52

Kul med ett sammandrag av en miniträff!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Studiebesök söder om söder!

Post by J.A racing » 13 Jan 2011, 20:50

Ha ha :thumbsup: Ja det var synd att jag inte fick till ett besök, de e hårt och vara "bondjävel" och ha fullt upp med snöröjning mm på kvällarna. Fast det blir ju fler tillfällen kanske. Det saknades ju en fet offroader på bilderna också ;)
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Studiebesök söder om söder!

Post by wrep » 13 Jan 2011, 22:20

Som sagt det var en trevlig kväll.... bra med en lite motivationshöjare så här på lågsäsongen :) så man kanske får ändan ur och börjar meka i ordning bilen... jag hade ju inte ens tagit av karossen efter sista heatet på skarpnäck.. :oops:

som sagt jag fotade oxå ett par bilder men jag vet inte var skärpan tagit vägen... slarvade lite för mycket tror jag... bra bilder kräver eftertanke.. :)


Image

Image

Image

Tror jag skall försöka fixa en annan pipa till spion-fg:n så att jag kan sätta dit harm-dämparna på den.. :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: Studiebesök söder om söder!

Post by sx3 » 14 Jan 2011, 18:07

Trevliga bilder! :)
Kan du inte svetsa om befintliga systemet lite grann? Borde ju finnas sådana resurser i den verkstaden. :D
My motor is stalled but my wheels are still spinning

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests