arrow shark båtar: varför så många negativa commentar??

Diverse diskussion om båtar
Post Reply
Panagiotis
Posts: 428
Joined: 13 Nov 2009, 22:02

arrow shark båtar: varför så många negativa commentar??

Post by Panagiotis » 07 Oct 2011, 15:47

bra eller dålig?

jag har själv kontaktat med Johnny på arrowsharks.com.jätte bra respons,jätte snäll och hjälpsam kille.när jag mailade honom att jag var intresserad att köpa en fighter catamaran han svarade till mig nästan direkt.men..efter lite sökning på google jag blev lite fundersam..bra eller dåligt.den här svåret fick jag från honom iaf:

We admited that we had some quality issue from our beginning, that is story of year 2007-2008, not from after 2009, as you know, none of manufactury born with perfect products, we learn from the mistake, and we work hard to improve our product all the time, i guess the issue with our engine was our first genenation casted version XP254M, not the billet version, and definitely not our 2012 version. i am 100% sure you will not have any problem with either boat and engine, we sold alot of Fighter RTR this year, if there is any problem, you can see the problem report all over the internet. but, i don't think you can find one negative feedback about our Fighter since 2010

så efter lite fundering beställde jag en arrowshark fighter catamaran .problemet var att båten var såld out :doh: men efter lite snack med Johnny vi bestämmde att jag kan beställa en custom( :dance: ) boat från de!!sagt och gjort!
skruvet kommer från 2011 fighter catamaran(57 tums lång!!) men all hardware(motorn,motorn fäste,koppling,axlar,pumpar,ja allting) kommer från 2012!!! .jag kunde inte köpa bättre båt tycker jag för dessa pengar..här kommer lite bilder som fick jag från Johnny idag när min båt var färdig och redo för shipping!!


Image

Image

Image

Image

Image

sen köpte jag dessa grejer:
http://www.radiocontrol-2005.com/galler ... 0stand.jpg

http://www.radiocontrol-2005.com/galler ... 0shaft.jpg

prop AS1473/3 Mod(plus de 2 som medföljer med båten:AS6717/3 & AS7016/2)

länken till 2012 motorn och motorfäste som jag beställde: http://www.radiocontrol-2005.com/xp254m&clutch.php

Sponsor

Sponsor
 

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: arrow shark båtar: varför så många negativa commentar??

Post by jebogren » 07 Oct 2011, 23:51

Jag har haft endel arowshark saker o det måsta har funkat lite problem med en t-bar
arowshark har väl lite fått samma stämpel som CY Och integy att det är Kina skit
Dock tror jag att det är samma flexaxel som jag har haft i min båt o den är skit....... funkar nog på en standard motor men inte en med massa power i
Jag har haft tur o bara förstört flex rör och så men har du otur kan man nog slå sönder skrovet

Panagiotis
Posts: 428
Joined: 13 Nov 2009, 22:02

Re: arrow shark båtar: varför så många negativa commentar??

Post by Panagiotis » 07 Oct 2011, 23:57

jebogren wrote:Jag har haft endel arowshark saker o det måsta har funkat lite problem med en t-bar
arowshark har väl lite fått samma stämpel som CY Och integy att det är Kina skit
Dock tror jag att det är samma flexaxel som jag har haft i min båt o den är skit....... funkar nog på en standard motor men inte en med massa power i
Jag har haft tur o bara förstört flex rör och så men har du otur kan man nog slå sönder skrovet

japp,det stämmer.men det var förre 2009 tror jag..kolla lite på nättet!jag har redan kontaktat med 5 arrowsharks ägare med 2010 båtar(i england,china,usa,mm)och alla har varit 1000% nöjda,både med båten och motorn!

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: arrow shark båtar: varför så många negativa commentar??

Post by jebogren » 08 Oct 2011, 00:02

Jag hade både vatten pumpen o kopplingen på min gamla båt o det funkade

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests