Sugen på RC båt - hjälp med val

Diverse diskussion om båtar
Post Reply
User avatar
nho1
Posts: 1061
Joined: 01 Jan 2010, 10:41
Phone Number: 0702436912
Location: Norrköping

Sugen på RC båt - hjälp med val

Post by nho1 » 01 May 2010, 11:15

Då man verkar vara fast i träsket med RC så är det väl bara att acceptera och fortsätta.
Har idag en Baja 5T som jag tycker är kanonkul, men har också blivit sugen på en båt (tillbringar en del tid i skärgården på sommaren så lite tidsförströelse är aldrig fel).

Nu till frågan, vilken typ av båt skall man sikta in sig på?
Är nästan helt säker på en V-bottnad båt (så man kan köra när det går lite vågor, och det gör det ju i skärgården), men skall man satsa på en elbåt med borstlös motor och Lipo eller en bensinare?
En bensinare kommer ju låta betydligt mer (och ju inte alltför populärt på sjön) och kostar betydligt mer för liknande prestanda.

Tittat lite på ProBoat Hypersport 48 (som nu finns via ce-center), verkar schysst. Någon som har en sådan som kan ge feedback?
Även tittat på de båtar som miniracingteknik.se har och tex Unicorn 45 verkar schysst.

Klar beslutsångest, alla råd välkomna.

Sponsor

Sponsor
 

KBMCD
Posts: 152
Joined: 08 Nov 2009, 22:30
Phone Number: 0709998877
Location: Norrköping

Re: Sugen på RC båt - hjälp med val

Post by KBMCD » 01 May 2010, 11:31

Jag har en Arpro p1 borstlös, filmer finns på tuben, går kanon och i smidigt format. Har lite problem att få med solstolar, grill, tanten, rc båten och badankan med när man ska ut till skala 1:1 båten så denna passar mig ganska fint. Går som ett troll!

Enda uppgraderingen du behöver göra på en Arpro från RTR är en stålpropp, mtorn sliter av bladen om man trycker fullt....

Dock är det ju najs när det brummar! IMO Har du plats så köp en bensinare!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests