Recension: Bullet Fueler

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
huginen
Posts: 2113
Joined: 21 Apr 2011, 15:59
Phone Number: 0733642957
Location: Södertälje

Recension: Bullet Fueler

Post by huginen » 07 Aug 2011, 16:25

Nu har jag haft Bullet Fueler ett tag och detta är min syn på den

Enligt mig så är den bra om man vet att man bara ska köra max 2 tankar då fyller man upp tanken i bilen och fyller på flaskan hemma sen beger sig ut, för om man ska fylla på flaskan ute på banan så behöver man en dunk + tratt för att fylla flaskan (flaskans hål är inte speciellt stort ca 18mm)och den står ganska ostadigt pga den lilla botten(68mm) så ska man fylla på den så gäller det att den står stadigt eller att man har någon som håller i flaskan.

Sen gäller det att packningen mellan flaskan och kranen hamnar helt rätt och att man drar åt ganska så hårt annars läcker det soppa där, packningen ligger löst så det gäller att hålla ordning på den när man skruvar loss kranen

Sen så läckte envägs ventilen på min så det blev jävligt kladdigt och grisigt när man hade kört en tank
Image
så skulle man ställt sig och tankat efter det så är det stor risk att det skulle kommit ner skit i tanken när man plockar bort gummi pluggen
annars så är det ett hyfsat smidigt sätt att tanka på
Slut ord:
En bra sak är att det ej går att plocka bort flaskan om inte kranen är stängd på så vis så slipper man spill
Skulle flaskan varit större(flaskan rymmer lite mer än 1 tank) och haft större öppning för att fylla på så skulle jag kunna rekommendera detta tank system


INGE :ot: i denna tråd nu håll den ren, bara frågor angående produkten
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450

Sponsor

Sponsor
 

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests