Presenterings tråden.

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Presenterings tråden.

Post by Smurfen » 15 Sep 2010, 12:12

Hej hej. Pjerre Smurfen Gustafsson här.
Jobbar som arbetsledare inom plåtidustrin och samtidigt kör jag företagets laserskärmaskin.
Har alltid hållit på med allt som är rc styrt. mc bilar båtar flyg.
Fick min första metanolare när jag var 6 med endast ett par billiga batteribilar innan.
Sedan har det varit lite blandat med el och metanol.
la allt som hör rc mer på hyllan under 200talet då jag började med 1:1 Streetrace som tagit upp mycket av min tid.
men sen nu under semestern så fick jag upp suget igen då jag drog i gång en gammal metanolare till syrrans ungar. Då blev det blocket och en Marder hittades. Men fick lite sug av att åka lite onroad oxå så 2 veckor senare slog jag till på en truck oxå. Så mycket körglädje har jag aldrig haft som med dessa bilar.
Tur man har en förstående tjej där hemma.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Presenterings tråden.

Post by Diesel » 16 Sep 2010, 21:53

Ja ja då........
Packo heter jag ( eller kallas för det då det är ett smeknamn jag fick när jag kom till sverige)
Kort och gott... Född 1973 då den finaste 140-orna kom ! :worship:
Är en blandras av en ungerska till mamma och en tysk till pappa.
Utöver det så blev jag kläckt i transylvanien, och sedan delvis vuxit upp i ungern och rumänien, för då slutligen hamna i sverige när jag var 17 bast.
Sedan har det varit allt mellan himmel och jord så länge det var en motor inblandad fram tills för ca 15 år sedan då jag blev förälskad ! :oops: Jag lånade polarens volvo 245-a diesel.... Jupp... DIESEL.
Trött som f...n och inget annat , men jag föll pladask. Sedan dess så har jag i stort sett bara haft diesel bilar men har dock inte köpt en enda.
Har köpt gamla veteranare , och nu på senare lite nyare bilar (såna dära äckliga bensinare) för att sedna konvetera dom till det rätta drivkällan.
Jag bodde i svedala utanför Malmö tills jag skilde mig från "den där" och flyttade till morsan , fast jag bodde mest i garaget som låg i hamnen i malmö.
Då tyckte syrran "nu får du ge dig" så hon placerade mig på "blocket" (mötesplatsen) lite mot min vilja.
Hur som ... tiden gick och man blev lite nyfiken på det där "blocket", och gissa vad. Blev kär igen i en annan dieselvariant. Hon gillade 140-or och bodde i bromölla.
Och nu är jag här sedan snart 8 år sedan. Känns som det har gått 1 månad.....

Hur som, lite om hur vi blev maffiosos.... :cheesy:
Jag höll på med rc bil i stort sett alltid till och från, men jag blev så less dom sista åren då ingen handlare kunde engagera sig lite mer än bara typ sälj sälj sälj..... Ville jag inte köpa nåt utan bara ha lite svar på mina frågor då vart man nästan idiotförklarad, men om jag skule handla... då gick det kanon. Helt enkelt kass service och allt var mitt fel.
Oavsett om det var nytt och kasst från fabrik så vart det "handhavande fel".
Och då tyckte jag , att jag skall fa i mig visa dom ! Och då blev Maffian född.

Vi startade från ihopsparade pengar som vi la undan motsvarande som folk tankar för, då vi kör på begagnad matolja som vi får gratis, och dessa pengar gav oss startskottet.
Sedan har det bara rullat på , och endast tack vare min "lilla kyckling" som är envis som synden.
Hon har gjord webbshoppen, hon gör bokföringen , hon gör... ja , precis allt.

Kommer vara evit taksam till min syster för det där med blocket.

Så.... nu vet ni lite om mer om mig och maffian. :cheesy:
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Presenterings tråden.

Post by Bjuggen » 16 Sep 2010, 23:21

Tja. Jag ska väl inte va sämst!

Heter Daniel. Kommer från metropolen Nossebro ( betyder nåt kul på danska) :oopsboard: ca 4mil från Trollhättan.
Följer standardmallen för LS-piloter.
37 år
Villa
Gift
2 ungar

En polare köpte en begagnad HPI rs4 som han ville ha hjälp med. Sen köpte han en 1:8. Man blev ju sugen va!! Hade ju inte pysslat med bilar sen slutet på -80 talet. Sen blev det flyg i många år och tävlade framgångsrikt i friflyg. Blev svensk juniormästare -91. köpte en begagnad HPI Trophy på blocket och sen...........spårade det ur.
Det blev 1:8 Truggy, 1:10 monster, 1:10 el :oopsboard: 1:8 el innan jag råkade se en gammal orginal 5B från 2006 på Blocket. Sen.........spårade det ur. FG Baja Buggy 2wd, LS Hydro med 26cc vattenkyld kinapuffra.
Är i skrivande stund svårt sugen på en 5T.

Till vardags jobbar jag i trollhättan på Volvo Aero med underhåll och reparationer på Pratt&Whitney PW100 Turboprop motorer. Sitter i bland andra Fokker 50, ATR 42/72 och Dash 8.

Ett annat intresse är gamla bilar. I garaget står en Cadillac coupe de ville -60. Före det åkte jag Mercury Cougar -70. Har även avverkat en Camaro -75.
På gården står gummans V 70 -00 och min pendlarbil Golf GTD -94 :yawn: ( Det du Packo)

Näste man :rock:
Billös expertkommentator..

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Presenterings tråden.

Post by Diesel » 17 Sep 2010, 22:18

Bjuggen wrote:På gården står gummans V 70 -00 och min pendlarbil Golf GTD -94 :yawn: ( Det du Packo)
Fin liten bil. Det går att piska bra med ös i dom där 1.9-orna.
Jag har själv skrämt upp för ca 10 år sedan en 1.6a TD till 170 bänkade driv hästar.
Höll dock inte mer än 1 sommar..... :curse: men den plågades konstant alla dagar :clap:
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Presenterings tråden.

Post by Bjuggen » 17 Sep 2010, 22:26

Funkar kanon som pendlarbil. Sölar väl i sig ca halvlitern/mil. 75 hk tror jag det har vari en gång i tiden. Börjar närma sig 50 000 mil. Rätt hyffsat för en gammal förkammardiesel :thumbsup:
Billös expertkommentator..

MickRae
Posts: 20
Joined: 13 Jul 2010, 13:27
Phone Number: 0709998877
Location: Malmö (Hjärup)

Re: Presenterings tråden.

Post by MickRae » 26 Sep 2010, 03:24

Jag heter/kallas Micke. Bor utanför Lund, singel, inga barn. När jag inte kör LS-bil så kör jag gärna någon av mina MC, spelar i band eller bara chillar med kompisarna. Kanske kan jag inbilla mig att jag är äldst här bland oss här på forumet (född 64).

Här är en presentation/livshistoria, tolka det som ni vill :D

Jag har alltid haft en dold fantasi av att ha en tadiostyrd bil, men det skulle bli verklighet först nu. Jag började titta inne på Hobbex efter något roligt och billigt, men jag kunde intte sluta att fantisera om en stor bil typ Traxxas T-Maxx. Om jag skulle ha eldrivet eller "bensindrivet" visste jag inte. Enligt allt jag "visste" så fungerade aldrig nitrobilar, man skruvade pillade, mekade och så kunde man köra någon minut innan det var dags att skruva igen (tråkigt), så kanske skulle det bli elbil istället Men plötsligt såg jag en bensindriven buggy, en HSP Baja buggy 1:5, wow vad coolt. Snackade med killarna på Hobbex och fick ett mycket bra bemötande och det var även okej att tänka på saken över natten. Väl hemma så googlade jag, tittade i olika forum och läste vad folk tyckte. Någon hade skrivit dom magiska orden "köp inget plagiat, betala lite mer och få en bättre istället" (tack), men vilken bil skulle det bli ? Och då, likt en uppenbarelse så såg jag en video på YouTube med en HPI Baja 5B, fy f-n vad cool och vilken "väghållning". vilket ös, allt bara var så bra. Snackade med killarna på Hobbex och ursäktade mig med att det skulle bli en annan bil. Kollade (igen) runt på nätet om olika priser på radio och bil och beslutade mig att ringa BMT Sweden. Igen fick jag ett mycket trevligt bemötande och det beställdes en Futaba radio och en HPI Baja 5B ss, åven om det tycktes bökigt att skruva ihop den själv (helt fel). Ringde till RC Maffia och även här fick en rookie som jag ett mycket trevligt och professionellt bemötande, och jag beställde lite tillbehör, vilket hade rekomenderats i forumen. Det blev extra bakdäck, airfilter cover, pullstart pre-filter, flywheel cover och front/side windows. Sen kom dagen när sakerna kom hem och nu skulle det börja skruvas (usch vad jobbigt), men här fick jag mig en STOR förvåning. Det var ju roligt, det var jätteroligt och det är nu kontentan av det hela kommer. Vad enkelt, vilken underbar precision på delarna, vilken kvalitet, allt bara känns så gediget, jag vill bara fortsätta at bygga. Så det goda rådet att satsa på en "riktig" bil, kommer jag aldrig att ångra. Bilen blev klar, sen var det bara att börja köra (trodde jag),
Var iväg 3 gånger och körde sen "dog" bilen och ville inte (aldrig) starta igen, Som den olyckliga nybörjare jag var så sökte jag mig till Staffanstorps RC bana, för jag ville ha hjälp av lite kunnigt folk. Staffanstorpskillarna hjälpte mig med sin tid och sitt kunnande, men till allas förvåning så vägrade "bilfan" att starta och ännu deppigare blev jag efter detta. Ringde BMT Sweden och frågade hur det skulle ordnas och dom sa att naturligtvis ska vi hjälpa dig, skicka upp motorn så fixar vi den till dig gratis. Men...... Men det är nu mitt typiska beteende kommer in i bilden. Sur som fan tog jag fram datorn och Googlade tills jag hittade vad jag ville ha, en Zenoah 30,5cc motor :D
Nu var beställningen gjord och det var bara att vänta. Under tiden jag väntade så fick jag besked om att det skulle köras nere på "Midland F1" utanför Skurup och ännu en gång tänkte jag att här kunde det finnas kunnigt folk. Glad som en lärka tog jag mig till Skurup med min Baja under armen. Stod först och njöt av att bara kolla när dom andra körde, fy f-n vad häftigt. Sen var det bara att börja fråga, så likt en tiggare bockade jag på huvudet och frågade lite försiktigt om det var någon som kunde kolla på min bil och se vad felet var med den. Först snackade jag med en tjej som tydligen visste en del om RC bilar, sen snackade jag med lite olika killar, men dom sa att ja skulle snacka med "killen där borta" , så jag frågad om han möjligtvis ville hjälpa mig med mitt "bilskrälle" ?
- Naturligtvis sa han och började skruva på min bil och ganska snabbt fick jag besked om att det var något med membranen i förgasaren som var kassa, men han hade inte dom grejerna med sig så han kunde inte fixa den på plats. Det var ju förbannat tråkigt att inte kunna köra med dom andra killarna, men det var inte mycket att göra just nu. Sen upptäckte jag att "den där" killen och tjejen hade båda t-shirts där det stod RC Maffia (det var ju dom som jag tidigare hade beställt massa extradelar av till min bil). Så med min vanliga nyfikenhet så frågade jag om så var fallet och naturligtvis visade det sig vara Jessica och Packo från RC Maffia som hade hjälpt mig (tack) :worship:
Någon dag senare kom min nya motor och "hien" som jag var så slet jag upp lådan, satte motorn på plats och rusade ut och körde. Sedan dess har allt bara fungerat och det blivit många underbara timmar/liter utan problem :rock:

Men eftersom jag nu vet att bilar kan strula ibland och eftersom jag inte vill bli "stående" när jag är långt hemifrån så har jag nu även beställt en svart HPI Baja 5T och naturligtvis blev det av Packo och Jessica på RC Maffia.

M.V.H Micke!

P.S. Jag vet varken hur FG , FS, MCD eller något annat märke är, men HPI Baja känns absolut bäst :dance:
Gasar till det rasar ;-)

HPI Baja 5B ss,
HPI Baja 5T RTR med Zenoah ESP Modified & Fully ported 30,5 cc
Futaba 2PL-2,4G

User avatar
Lusse
Posts: 9358
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Presenterings tråden.

Post by Lusse » 26 Sep 2010, 08:50

Kanske kan jag inbilla mig att jag är äldst här bland oss här på forumet (född 64).
Ja det gör du... :thumbsup:
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
Vonpedro
Posts: 41
Joined: 02 Jun 2010, 22:34
Phone Number: 0708337338
Location: Stockholm

Re: Presenterings tråden.

Post by Vonpedro » 26 Sep 2010, 23:43

Tjena.


Jag heter Olle och är 30. Bor i lägenhet på Gärdet i Stockholm med flickvän och avkomma på ett år. En pojk.

Jag jobbar nu som bredbandstekniker (ett finare ord för kabeltattare).
Har varit snickare i flera år och även jobbat som elektriker.

Jag har som en del andra ett stort teknikintresse och framförallt motorintresse.
Gärna fyra hjul och överdimensionerad motor.

Började som grabb med elbilar och allmänt skruvande och mekande.
Moppeåldern kom och intresset för radiotyrt fanns men bejakades inte riktigt eftersom enkronorna gick till moppe och sprit.
Sen när jag började jobba och hade lite mer pengar köpte jag och en polare varsin 1:8 kyosho inferno som vi trimmade och gasade med.
Dom tröttnade vi på av den enkla anledningen att det var en metanolare med allt vad det innebär.
Jag har efter den haft båt och flyg. Det har varit kul ett tag. Har man båt får man simma och flyg trillar ner.

För ett år sen satt jag och en kompis och hade tråkigt på jobbet och behövde leksaker.
Vi kikade på nätet va som verkade kul och tänkte köpa varsin segelbåt.(Bil ,motorbåt och flyg hade jag ju provat och tröttnat på). Den kan ju inte bara stanna plötsligt. Vi insåg dock snabbt att vi behövde lägga ca 5 lax var för något som kunde roa oss. Det var för dyrt för nåt som inte hade motor. I vårt surfande hittade vi dock även LS bilar. Efter ytterliggare en dag hade vi hittat en som hade 2 st HPI Baja 5b rtr hemma. (Som nybliven farsa insåg jag att en byggsats på vardagsrumsbordet förmodligen skulle kosta mig min högra pungkula.) Senare den eftermiddagen så startade vi våra bilar.
Nu efter ett år är det fortfarande roligt. Kör inte så ofta tyvärr pga bristen på roliga ställen att köra på när man bor inne i stan och tidsbristen.
Den är fortfarande väldigt orginal. Bytt till en Ghz sändare som jag köpte av Rallyfinnen. SS pipa med hemmabyggd ljuddämpare och hemmabyggd outwear till dragstarten. Resten är i princip org med modifikation. Har tänkt på större motor men det innebär mer fart och det innebär mer av allt annat också. Jag ska nog bonntrimma lite i vinter. Använda dom gamla moppekunskaperna för att trimma utan att köpa nya grejer. Vi får se hur det går.

Har haft lite 1:1 bilar, crossar och båtar.
Det jag har just nu i leksaksväg är en audi S6 plus och en Jeep cherokee som är kraftigt ombyggd för skogsbruk.


En kort presentation som blev lång.

Mvh Olle

User avatar
pepi
Posts: 481
Joined: 02 Jul 2012, 16:41
Phone Number: 0730334220
Location: Kiruna

Re: Presenterings tråden.

Post by pepi » 01 May 2013, 10:30

Lyfter denna tråden lite med min presentation.

Heter Christoffer, nyss fyllda 32 år och bor uppe i hålan gud glömde, Kiruna. =) Flyttat hit från Luleå för 2 år sedan då jag hatar att veckopendla till jobbet. Träffade tjej här uppe och tänkte det är lika bra att flytta..
Jobbar/jobbat som maskinförare senaste 4 åren på heltid men har kört maskin sedan man var 5 och fick följa med farsan på jobbet =) Har senaste åren kört maskiner från 50 ton och upp, gillar inte trädgårdsspadar :rock2:

Rc-intresset har funnits så länge jag kan komma ihåg. Fick som liten(runt 10 år gammal) en Jeep med vinsch och lågväxel som man körde i bitar och limmade ihop igen gång på gång. Brorsan hade samtidigt en liten buggy som vinschen användes frekvent på i samband med dragkamp. Buggyn hade tyvärr en turboknapp på sändaren så jag förlorade oftast :hammer: Bytte till mig vid 15-årsåldern en nitrobuggy och en USA-1 nitro och där spårade det ur. Lokala hobbybutiken blev besökt varje gång man fick en krona över och reservdelar inhandlades. Buggyn fick dubbar på däcken och USA-1:an rasade. Hobbyn låg sedan på is till och från fram till jag fyllde 25. Då införskaffades det bilar på löpande band, dom flesta köptes, kördes aldrig och sedan såldes. Men kunskapen att fixa dom stannade kvar. 2009 såldes allt jag hade bort på vårkanten för att sedan på hösten köpa en Savage XL, en Revo och en HPI Trophy. Dessa 3 spöades hela hösten/vintern/våren och då var jag totalfast. Savagen har jag fortfarande kvar och den fungerar perfekt utan nå större ingrepp. Då jag flyttade upp hit till Kiruna fastnade jag för LS. Bilparken omfattar just nu ett gäng LS och några nitrobilar och jag antar att den knappast kommer minska :lol2:

halvordsson
Posts: 3
Joined: 06 Aug 2013, 23:33

Re: Presenterings tråden.

Post by halvordsson » 07 Aug 2013, 21:21

Jag får la skriva en rad här oxå.

Är en kille som nyss fyllt 30 bast och som alltid tyckt att det varit skitkul med RC bilar men det är dock först nu som jag skaffat mig en egen. Så än sålänge så har jag taskig koll på vart jag handlar options, krosser, etc så tips får ni gärna komma med.
Bilen som jag kör sönder rätt ofta är en savage XL - en mycket rolig maskin. Eller så ofta är väll inte riktigt sant men på 3 tankar jag kört efter inköningstiden och optimeringen av motorn så slutade den först driva - svänghjulet hade lossnat och nu senast så rensade jag lilla drevet på slirkopplingen så nytt heavy duty är på ingång.
En annan sak jag klurar på - jag har startmotor till bilen och den är skum! Kör jag den i luften å försöker hålla emot den med handkraft så är den skitstark men försöker jag starta bilen med den så löser den ut direkt så jag måste använda skruvdragare för att starta bilen - lite trist! Har beställt en pullstart för å se om jag kan bygga om?

Men som sagt - Tips mottages tacksamt på vart jag köper optiondelar, däck med fälg och gamla jänkarkarosser. Har en Cuda kaross just nu men det är brutal åtgång på de där plastbitarna så det är nog snart dags för en ny igen och en cheva 57:a vore coolt!

User avatar
Lusse
Posts: 9358
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Presenterings tråden.

Post by Lusse » 07 Aug 2013, 22:28

halvordsson wrote:Jag får la skriva en rad här oxå.

Är en kille som nyss fyllt 30 bast och som alltid tyckt att det varit skitkul med RC bilar men det är dock först nu som jag skaffat mig en egen. Så än sålänge så har jag taskig koll på vart jag handlar options, krosser, etc så tips får ni gärna komma med.
Bilen som jag kör sönder rätt ofta är en savage XL - en mycket rolig maskin. Eller så ofta är väll inte riktigt sant men på 3 tankar jag kört efter inköningstiden och optimeringen av motorn så slutade den först driva - svänghjulet hade lossnat och nu senast så rensade jag lilla drevet på slirkopplingen så nytt heavy duty är på ingång.
En annan sak jag klurar på - jag har startmotor till bilen och den är skum! Kör jag den i luften å försöker hålla emot den med handkraft så är den skitstark men försöker jag starta bilen med den så löser den ut direkt så jag måste använda skruvdragare för att starta bilen - lite trist! Har beställt en pullstart för å se om jag kan bygga om?

Men som sagt - Tips mottages tacksamt på vart jag köper optiondelar, däck med fälg och gamla jänkarkarosser. Har en Cuda kaross just nu men det är brutal åtgång på de där plastbitarna så det är nog snart dags för en ny igen och en cheva 57:a vore coolt!
Du har nog kommit lite fel här, Vi håller bara på med stora bilar här..(skala1/5) Så du skall nog vända dig till rsb i stället..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
Kronop
Posts: 318
Joined: 03 Oct 2013, 19:57
Location: Linköping

Re: Presenterings tråden.

Post by Kronop » 16 Oct 2013, 21:41

Heppåer,

fick ett återfall till RC världen efter en herrans massa år. Tröttnade grundligt på Metanoltrassel i början på 80-talet och var torrlagd tills jag plockade på mig en 4wd BL Lipo buggy samt en 2 WD BL Lipo truggy för ett par år sedan... snabba smidiga och grannvänliga :P

Har även en 1/5 och en 1/4 RC cross samt en liten MiniZ YZR Yamaha att drifta runt med inomhus.

Egentligen så borde jag gått på LS direkt eftersom jag är barnsligt förtjust i saker som låter mycket och luktar bensin, det enda som bör gå på el i min mening är små handverktyg. .

Eftersom jag lever som jag lär så har jag dragit på mig en massa bullriga leksaker genom åren och eftersom jag sällan säljer något så är garaget fullt.
3 bullriga motorcyklar som skrämmer små barn och förargar grannarna, en Fiddy, 2 mopeder och en otäckt snabb 30-tals cykel med påhängare mm.

Eftersom jag har haft turen att kunna skaffa ett vettigt sommarställe där det finns plats att röja runt med Fiddy och RC hobby utan att grannarna störs , samt att det finns ett stort grus- och ett stort sandtag mindre än 15 minuter med bil därifrån så har jag alla möjligheter att leka av mig när jag är där.

Hursomhelt så jobbar jag med att bygga bullriga flygplan med spetsig nos på vardagarna. :rock2:
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T

LilleDan
Posts: 7
Joined: 10 Nov 2013, 23:18

Re: Presenterings tråden.

Post by LilleDan » 25 Feb 2014, 18:36

Hej på er. Dan va namnet och är 28år. Jag bor i en lägenhet i Kungsbacka. Där jag också jobbar med vatten och markarbeten.

För en sisådär 10 årsen så va de på tapeten med modelflygning, men de gick väl i spillror om man säger så. Tappat intresse totalt för de. Men så satt jag i höstas och slösurfade lite youtube, och jag fick snöat in på det här med rcbilar. Och helt plötsligt ser jag bensinbilar.(vart rätt trött på metanolen som jag minns det med planen) och jag va helt såld. Hittade denna sidan, reggade mig. Läste på som fasen på diverse forum. Och nu sitter jag här, nyss hemkommen från min 3dje körning(4 tankar) och jag e helt såld :dance:

Känns grymt bra å komma in i mtchen nu, har ju änna suttit å suktat framför datorn sen i oktober nu haha

Förresten, Hpi Baja 5b SS :drive:
Baja 5b SS

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Presenterings tråden.

Post by Burnout » 25 Feb 2014, 18:49

LilleDan wrote:Hej på er. Dan va namnet och är 28år. Jag bor i en lägenhet i Kungsbacka. Där jag också jobbar med vatten och markarbeten.

För en sisådär 10 årsen så va de på tapeten med modelflygning, men de gick väl i spillror om man säger så. Tappat intresse totalt för de. Men så satt jag i höstas och slösurfade lite youtube, och jag fick snöat in på det här med rcbilar. Och helt plötsligt ser jag bensinbilar.(vart rätt trött på metanolen som jag minns det med planen) och jag va helt såld. Hittade denna sidan, reggade mig. Läste på som fasen på diverse forum. Och nu sitter jag här, nyss hemkommen från min 3dje körning(4 tankar) och jag e helt såld :dance:

Känns grymt bra å komma in i mtchen nu, har ju änna suttit å suktat framför datorn sen i oktober nu haha

Förresten, Hpi Baja 5b SS :drive:
Jag också bor i kungsbacka (onsala) :D

LilleDan
Posts: 7
Joined: 10 Nov 2013, 23:18

Re: Presenterings tråden.

Post by LilleDan » 25 Feb 2014, 19:19

Burnout wrote:
LilleDan wrote:Hej på er. Dan va namnet och är 28år. Jag bor i en lägenhet i Kungsbacka. Där jag också jobbar med vatten och markarbeten.

För en sisådär 10 årsen så va de på tapeten med modelflygning, men de gick väl i spillror om man säger så. Tappat intresse totalt för de. Men så satt jag i höstas och slösurfade lite youtube, och jag fick snöat in på det här med rcbilar. Och helt plötsligt ser jag bensinbilar.(vart rätt trött på metanolen som jag minns det med planen) och jag va helt såld. Hittade denna sidan, reggade mig. Läste på som fasen på diverse forum. Och nu sitter jag här, nyss hemkommen från min 3dje körning(4 tankar) och jag e helt såld :dance:

Känns grymt bra å komma in i mtchen nu, har ju änna suttit å suktat framför datorn sen i oktober nu haha

Förresten, Hpi Baja 5b SS :drive:
Jag också bor i kungsbacka (onsala) :D
Perfekt, jag bor i Gårdskulla bakom stationen. Säg till om du ska ut nått, jag hänger gärna på :D
Baja 5b SS

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests