Ahhh....det var därför jag inte kännde till honomMrKnopfler wrote:Alla som är över 30 vet väll vem Mark Knopfler och Dire Straits är?
Bakgrunden till våra forum Nickname´s
Re: Bakgrunden till våra forum Nickname´s
Letar Baja 5B
Hej,
Tja BUICK58 blev det därför att jag har en Buick 58 Limited som hobbybil det är även bilen i min avatar.
Sen brukar jag förkorta det till B-58 eftersom de använde det i reklamen 1958 man ville associera till bombplanet B58
bland annat är utsmykningen ovanpå framskärmarna i form av bombsikte osv.
Mvh B-58
Tja BUICK58 blev det därför att jag har en Buick 58 Limited som hobbybil det är även bilen i min avatar.
Sen brukar jag förkorta det till B-58 eftersom de använde det i reklamen 1958 man ville associera till bombplanet B58
bland annat är utsmykningen ovanpå framskärmarna i form av bombsikte osv.
Mvh B-58
Kör MCD RR ULTIMATE MED PORTAD/STROKAD ZENOAH 27,2 WT813 RHINO DIGI4 KILLSWITCH
Mielke pipa UNDER UPPBYGGNAD. (ZENOAH 270 4-BOLT RESERV MOTOR).
CEN GENESIS 46 UPPGRADERAD TILL NEMESIS ALUDIFFAR KARDANAXLAR MM.
STYR MED SPECTRUM DX3R
Mielke pipa UNDER UPPBYGGNAD. (ZENOAH 270 4-BOLT RESERV MOTOR).
CEN GENESIS 46 UPPGRADERAD TILL NEMESIS ALUDIFFAR KARDANAXLAR MM.
STYR MED SPECTRUM DX3R
Mitt namn har inget med sjön att göra, även om det uttalas likadant. Någon klasskompis, tror det var i mellanstadiet, började kalla mig Erox,eftersom jag heter Jan-Erik. Av det blev det Roxen, sedan har det hängt med.
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
waqr wrote:Ahhh....det var därför jag inte kännde till honomMrKnopfler wrote:Alla som är över 30 vet väll vem Mark Knopfler och Dire Straits är?
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Jag heter Jimmy Fondell. Vi va 3st som hette Jimmy i klassen, så vi blev kallade för efternamnet.
Sen har det hängt kvar.
Sen har det hängt kvar.
Hpi Sprint Drift
Venom Vmx 450
Traxxas Slash 4x4
Venom Vmx 450
Traxxas Slash 4x4
Hej.
Det är nog ganska enkelt egentligen.
Jag är född Mikael, har alltid kallats Micke. Har alltid gillat WRC m.m och min absoluta favorit var Colin McRae.
Mitt smeknamn + hans efternamn = MickRae
En tragisk helikopterolycka avslutade avslutade hans liv, men detta är mitt sätt att hedra honom
Det är nog ganska enkelt egentligen.
Jag är född Mikael, har alltid kallats Micke. Har alltid gillat WRC m.m och min absoluta favorit var Colin McRae.
Mitt smeknamn + hans efternamn = MickRae
En tragisk helikopterolycka avslutade avslutade hans liv, men detta är mitt sätt att hedra honom
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
HPI Baja 5T RTR med Zenoah ESP Modified & Fully ported 30,5 cc
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
HPI Baja 5T RTR med Zenoah ESP Modified & Fully ported 30,5 cc
Futaba 2PL-2,4G
Heter Oscar, Och sorken har väll blivit för att jag älskar gnagare och har en själv.
Namnet fick jag i sexan tror jag, och efter vidare undersökningar om just sorkar (djuren) så har det faktist visat sig att sorkar är en av de intelligentaste gnagarna som finns och det passar ju bra då man e teknik och fysik "nörden" i skolan
Namnet fick jag i sexan tror jag, och efter vidare undersökningar om just sorkar (djuren) så har det faktist visat sig att sorkar är en av de intelligentaste gnagarna som finns och det passar ju bra då man e teknik och fysik "nörden" i skolan
Har alltid blitt kalt Jannik, antakelig fordi jeg heter Jan-Erik......
Men har holdt på med hunder i 20 år, og min egen hund har alltid hetet Egon, etter dette har det bare blitt sånn.....
Men har holdt på med hunder i 20 år, og min egen hund har alltid hetet Egon, etter dette har det bare blitt sånn.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
-
Ntch in da dirt
Mitt namn är efter bilmärket först var det FG powa när jag körde fg sedan bytte jag ju till mcd o då blev det ju Mcd powa .
Själva powa har uppkommit av snaps låt power där det låter som om han sjunger you got the powa.En cool låt som etsat sig fast i mitt huvud sedan man var ung.
Själva powa har uppkommit av snaps låt power där det låter som om han sjunger you got the powa.En cool låt som etsat sig fast i mitt huvud sedan man var ung.
Last edited by Ntch in da dirt on 26 Sep 2010, 20:54, edited 1 time in total.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Mitt är enkelt eftersom jag heter Jimmy

http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
Strålande.Jimmy wrote:Mitt är enkelt eftersom jag heter Jimmy![]()
Mitt är av samma karaktär. Fast jag heter Max
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Svaret är enkel.
Det fanns en trevlig gubbe som heter Rudolf Christian Karl Diesel.
Hans uppfinning är det met geniala som har konstruerats enligt mina åsikter.
För att hedra denna tyska motorgeni ,så har jag hans namn som "nickname" i stort sett överallt, på alla forum.
I stort sett alla vet vad en dieselmotor är , men det är få som vet hur den kom till och vem som har uppfunnit den,
så här är en kort beskrivning av vem han var.
Citat från vikipedia, för er som inte vet så mycket om denna man.
"Rudolf Christian Karl Diesel, född 18 mars 1858 i Paris, avled 30 september 1913 under oklara omständigheter vid en drunkningsolycka i Engelska kanalen, var en tysk ingenjör och uppfinnare av dieselmotorn 1892.
Rudolf Diesel föddes i Paris som son till tyska föräldrar. Detta var en turbulent tid i Mellaneuropa, som tyskar i Frankrike blev Rudolf med föräldrar deporterade till England vid Fransk-tyska krigets utbrott. Han var mycket teknikintresserad hela livet och flyttade till Tyskland och den tekniska högskolan i München. Där blev han inspirerad till att bygga en egen motor. Han ville att den nya motorn skulle ha en hög verkningsgrad. Från början skulle motorn kunna drivas av många olika bränslen.
Företagen Fried. Krupp och Maschinenfabrik Augsburg framställde 1893-1897 den första fungerande dieselmotorn. Motorn kunde köras på billigare bränslen men den var större och tyngre än konkurrenterna. Den blev populär i stora fordon som tåg, lastbilar och fartyg senare också när ekonomin gick bättre kom den även snabbt till vanliga bilar.
Rudolf Diesel omkom under mystiska omständigheter när han föll överbord i samband med en båtresa till England den 30 september 1913 dit han var på väg för att träffa franska och brittiska marinen. Hans kropp återfanns senare i floden Schelde. Det finns olika teorier till vad som ledde till Rudolfs död. En är att det var självmord på grund av bland annat ekonomiska problem, en annan att tyska marinen låg bakom."
Det fanns en trevlig gubbe som heter Rudolf Christian Karl Diesel.
Hans uppfinning är det met geniala som har konstruerats enligt mina åsikter.
För att hedra denna tyska motorgeni ,så har jag hans namn som "nickname" i stort sett överallt, på alla forum.
I stort sett alla vet vad en dieselmotor är , men det är få som vet hur den kom till och vem som har uppfunnit den,
så här är en kort beskrivning av vem han var.
Citat från vikipedia, för er som inte vet så mycket om denna man.
"Rudolf Christian Karl Diesel, född 18 mars 1858 i Paris, avled 30 september 1913 under oklara omständigheter vid en drunkningsolycka i Engelska kanalen, var en tysk ingenjör och uppfinnare av dieselmotorn 1892.
Rudolf Diesel föddes i Paris som son till tyska föräldrar. Detta var en turbulent tid i Mellaneuropa, som tyskar i Frankrike blev Rudolf med föräldrar deporterade till England vid Fransk-tyska krigets utbrott. Han var mycket teknikintresserad hela livet och flyttade till Tyskland och den tekniska högskolan i München. Där blev han inspirerad till att bygga en egen motor. Han ville att den nya motorn skulle ha en hög verkningsgrad. Från början skulle motorn kunna drivas av många olika bränslen.
Företagen Fried. Krupp och Maschinenfabrik Augsburg framställde 1893-1897 den första fungerande dieselmotorn. Motorn kunde köras på billigare bränslen men den var större och tyngre än konkurrenterna. Den blev populär i stora fordon som tåg, lastbilar och fartyg senare också när ekonomin gick bättre kom den även snabbt till vanliga bilar.
Rudolf Diesel omkom under mystiska omständigheter när han föll överbord i samband med en båtresa till England den 30 september 1913 dit han var på väg för att träffa franska och brittiska marinen. Hans kropp återfanns senare i floden Schelde. Det finns olika teorier till vad som ledde till Rudolfs död. En är att det var självmord på grund av bland annat ekonomiska problem, en annan att tyska marinen låg bakom."
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
Fick överta mammas gamla Golf GTi när jag fyllde 16
och efter 2 års renovering så blev den bes och godkänd dagen innan jag fick det efterlängtade körkortet.

Då blev jag igenkänd som Smurfen Eller VWSmurfen på lokala byn.(Nyköping).
Är 3 nämnare som står för mig. Blå Låg Golf då är det jag.
Sedan dess har det hängt med och lever nog vidare livet ut.
Åker idag en Golf R32 -06. Självklart blå.
Bygger en racebil. Volvo 245. Självklart blå..
Min Buggy är självklart blå. Trucken kommer bli det i framtiden oxå.
Så det är mitt motto.
och efter 2 års renovering så blev den bes och godkänd dagen innan jag fick det efterlängtade körkortet.

Då blev jag igenkänd som Smurfen Eller VWSmurfen på lokala byn.(Nyköping).
Är 3 nämnare som står för mig. Blå Låg Golf då är det jag.
Sedan dess har det hängt med och lever nog vidare livet ut.
Åker idag en Golf R32 -06. Självklart blå.
Bygger en racebil. Volvo 245. Självklart blå..
Min Buggy är självklart blå. Trucken kommer bli det i framtiden oxå.
Så det är mitt motto.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Mitt nick är nog självklart här hemma.. Markus B(engtsson)
På utländska forum tilltalas jag ofta Mark, sen tror dom väl jag är nån usb-nörd
markusb
På utländska forum tilltalas jag ofta Mark, sen tror dom väl jag är nån usb-nörd
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Kul tråd !
Mitt nick är unikt för detta forum, och jag valde det när jag gjorde intåget i LS världen som en copy-cat med en kopia på Rallys arbete med sin FS.
"Carbon-paper" som används för att kopiera nåt eller för att avbilda något.
Jag tar gärna efter bra ideér och kopierar gärna nåt som funkar......om jag bara klarar av det....
Sen brukar det ju oftast spåra ur och jag hittar på en massa annat skit utmed vägen....
Mitt nick är unikt för detta forum, och jag valde det när jag gjorde intåget i LS världen som en copy-cat med en kopia på Rallys arbete med sin FS.
"Carbon-paper" som används för att kopiera nåt eller för att avbilda något.
Jag tar gärna efter bra ideér och kopierar gärna nåt som funkar......om jag bara klarar av det....
Sen brukar det ju oftast spåra ur och jag hittar på en massa annat skit utmed vägen....