Virtual RC

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
kim.h
Phone Number: 0704177592

Virtual RC

Post by kim.h » 10 Mar 2012, 19:31

Tjenare jag har precis installerat virtual rc och känner att det är rätt realistiskt men gisses va inställningar man bör kunna för att få lite känsla i bilen. jag har än så länge bara gratis version och vet inte om jag kommer införskaffa mera, men känner att jag behöver hjälp av både onroad killarna som kan detta lite mer och ni andra som har spelat det ett tag, vilken bil kan man få lite känsla i och va ska man köra med? testade runt lite och blev grymt frustrerad och jag har inte tålamod tyvärr :P ett stort misstag i min skapelse, dom glömde ge mig denna funktion :P

så snälla berätta va ni kör med och kom med tips och ideer :D

Är det folk som betalar för spelet här ? och isf va får man i den versionen som jag skulle tex kunna tänka mig betala för ?

sen får ni självklart komma med fler förslag till simulatorer osv.

sökte på vrc och hittade inget därför jag starta en tråd här :D
Söker eventuellt bra baja 5b chassi.

Sponsor

Sponsor

kim.h
Phone Number: 0704177592

Re: Virtual RC

Post by kim.h » 10 Mar 2012, 19:33

kan säga såhär att jag har än så länge framförallt kört den italienska banan tror jag som säkert är klassad som en enkel bana.
och bilen som har funkat bäst om man kollar tiden så är det mugen 1:8 med nova motor tror jag samt GRP däck. men jag tycker jag har fruktansvärt dålig broms och styrningen är ingen höjdare heller :S acc har jag nästan för mkt :P
jag är en offroadare så lite väl tungt pekfinger :P
Söker eventuellt bra baja 5b chassi.

infectoruz
Phone Number: 0767691889

Post by infectoruz » 10 Mar 2012, 19:47

haha du kan inte va tyngre på fingret än mig :P xD
HPI Baja 5B - Infectoruz

Rayo

Post by Rayo » 01 May 2012, 12:54

Jag körde VRC för något år sedan.Jag laddade ner setuper som dom bästa killarna använde sedan fick jag ändra lite så det passade min körstil.
Vilket märke du väljer spelar ingen roll.Bilarna är lite olika men alla går att köra snabbt.

Mycket trix med det här också precis som i verkligheten.Hade tex en tyngd på tangenten till tankningen så jag kunde hålla fullgas i depån och byggde en ställning så radion satt fast.

Man måste fokusera 10x mer än i verkligen och helst inte blinka för att hänga med toppkillarna.
Mycket bra träning men man måste lägga mycket tid om man vill lyckas.

Nu är det en ny version sedan jag spelade och jag tyckte den gamla var kul så jag skulle inte tveka att köpa den nya om man har det rätta intresset.
Har man dåligt tålamod eller ont om tid så rekommenderar jag att du avstår.

capton
Phone Number: 0706559459

Post by capton » 03 May 2012, 08:57

På tal om realistiskt så måste jag kapa din tråd lite, i går var jag in till min rchandlare och han hade tagit hem glasögon som man kopplar till en liten kamera det är väl igentligen tänkt för flyg men han hade monterat det på en el bil.
Jag säjer bara det fy tusan vad häftigt kameran monterad så man ser lite av huven och frammåt , lite otäkt från början men sen askul bara gasa och hoppas att man känner igen sig så man hittar hem. Skulle vilja ha den på Bajan. :happy:
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 17 Jun 2012, 11:25

Post Reply