Bättre funktion på stötdämparen, då det är 100% olja i dämparna. Volym kompenseringen för kolvstången tas upp mellan kolvarna i den externa behållaren. Det medför en konstant dämparkaraktär och inte att det blir en luft/olje skumblandad sörja i dämparna som vid orginal HPI. Att inte dom gjort liknande FG med en gummi tuta i toppen som kompensering är konstigt. Sen kan man justera den lite genom att ändra förspänningen på kolvarna med en skruv på "Rezzie'n".capton wrote:En dum fråga frå en okunnig vilken skilnad blir det på bilens beteende och passar dessa direkt på orginal dämparna ?
Reservoarer från HR, ok eller skräp?
- J.A racing
Re: Reservoarer från HR, ok eller skräp?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ok då förstår jag, men kan man ansluta dom till orginal dämparna eller måste man köpa nya ?J.A racing wrote:Bättre funktion på stötdämparen, då det är 100% olja i dämparna. Volym kompenseringen för kolvstången tas upp mellan kolvarna i den externa behållaren. Det medför en konstant dämparkaraktär och inte att det blir en luft/olje skumblandad sörja i dämparna som vid orginal HPI. Att inte dom gjort liknande FG med en gummi tuta i toppen som kompensering är konstigt. Sen kan man justera den lite genom att ändra förspänningen på kolvarna med en skruv på "Rezzie'n".capton wrote:En dum fråga frå en okunnig vilken skilnad blir det på bilens beteende och passar dessa direkt på orginal dämparna ?
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
du monterar dom på dom dämparna du har 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Nej man byter bara toppen på orginaldämparna, sen kan det vara ide att byta ut oringarna i botten till Umbrella seals eller packboxar istället. De håller mycket bättre med de lite högre tryck som blir med den tjockare oljan. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ok tack för svaren.J.A racing wrote:Nej man byter bara toppen på orginaldämparna, sen kan det vara ide att byta ut oringarna i botten till Umbrella seals eller packboxar istället. De håller mycket bättre med de lite högre tryck som blir med den tjockare oljan.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Ikväll blev det montering.
Passformen var perfekt på alla grejjer. En sak värd att nämna är att det var lite grader kvar inne i hattarna där kinesernas gängtapp kommit igenom. Jag pillade utan problem bort dom med en liten skruvmejsel.
Tänkte att det finns en risk att graderna annars lossnar och halkar med inne i dämparen och ställer till jävelskap.
Nu i efterhand skulle jag nog monterat hattarna tvärt om så jag hade fått snävare vinkel neråt på slangarna fram. Men det går alltid göra om
Slängde även dit mina Darksoul stänger i bakdämparna. Dom har legat och mognat länge nog nu.

Passformen var perfekt på alla grejjer. En sak värd att nämna är att det var lite grader kvar inne i hattarna där kinesernas gängtapp kommit igenom. Jag pillade utan problem bort dom med en liten skruvmejsel.
Tänkte att det finns en risk att graderna annars lossnar och halkar med inne i dämparen och ställer till jävelskap.
Nu i efterhand skulle jag nog monterat hattarna tvärt om så jag hade fått snävare vinkel neråt på slangarna fram. Men det går alltid göra om
Slängde även dit mina Darksoul stänger i bakdämparna. Dom har legat och mognat länge nog nu.

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ser inte riktigt vad det är på bilderna......det står "VILL HA" ÖVERALLT !!!

Ikväll vill man inte ha... kostar 88.88$ nu igen.. imon är dom antagligen billigare igen 
Ser ju helt klart lovande ut. Då är det bara att testa dom med och se vad du tycker!
Absolut! Om det slutar regna imon så ska dom testas. Har haft nästan konstant regnande sen igår..
Sådant får man räkna med när man bor på fel kust
har har det varit runt 35 i solen i flera dagar!
Jag har beställt goväder nu, minst 30 grader och strålande sol i 4 veckor framåt (semester!!).
Frågan är bara vad det är för leveranstid
Vadå Kina tillverkat? Dom är ju gjorda i California...USA......Ikväll blev det montering.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hmm.. det har du kanske rätt i. För dom pengarna trodde jag att det var ett amerikanskt företag som lagt ut tillverkningen till kineser.
Gå in och kolla . HR är tillvärkan som ligger i California.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S