Page 2 of 3

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 07 Aug 2012, 15:22
by huSSe
jo jag førstår det, håller ju bættre på bana oftast.
men bashar man sandtag elelr bara planløst kørande så kør man
sønder nåt oftast. iallafall jag....

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 07 Aug 2012, 15:57
by Itasha
Det där håller jag faktiskt inte med om, Husse. Kör man väldigt destruktivt så visst då kan saker gå sönder, men det ska ju vara undantag snarare än regel. Hade sakerna gått sönder på en tank hade nog inte många orkat hålla på med denna hobbyn. :hmm:

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 07 Aug 2012, 16:01
by huSSe
då ær jag undantag då, nu ær det færdig diskuterat.
så vi inte dødar tråden.... :thumbsup:

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 07 Aug 2012, 16:10
by Robban.z
huSSe wrote:kostar o ligga på topp! :thumbsup:

jag orkar ændå inte køra i ett i en kvart.
har niog heller aldrig kørt upp en hel tank, alltså kørt
i 30-40 minuter... så jag førstår inte varfør alla tjatar
om kør tiden?

och byta batterier går fort, och i regel kør man ju sønder
nåt annat innom en tank, bara mina erfarenheter. :thumbsup:

Jag tycker också det är mycket onödigt tjat om körtid på elbilarna. Tycker det är alldeles lagom att köra Offroad race i 15-20 min och sen ta en paus. Skulle kunna utmana vilken supertrimmad bensinare som helst och jag tror vi kör lika länge på en tank/laddning.!! Brukar ju dessutom bli lite varmt under skalet på åtminstone buggy bilar så efter typ 40 min är det väl härdsmälta av motorn. Eller har jag fel.!?

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 08 Aug 2012, 13:10
by karlsson
jag ska bara bestämma mig för 4 eller 6s så ska jag beställa
lite batterier med större kapacitet, så återkommer jag med
körtid, 15-20min är ju målet.
hoppsan.jpg
hoppsan

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 08 Aug 2012, 15:02
by Robban.z
Mitt tips är att hålla dig till 4.a celler.. Att det går att köra 6 celler betyder inte att det är särkilt bra för grejerna, kan bli riktigt varmt och gå sönder fort.. Försök att få testa med några batterier och se hur det funkar.. Tro mig jag har eldat upp några reglage pga av just detta.. :doh:

Mvh

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 16 Aug 2012, 20:56
by karlsson
nu har jag provat med 6s 22.2v
bilen blev helt galen & gick mycket bra ända tills
batterikontakterna smälte av.. :curse:

får nog hålla mig till 4 s 14.8v & försöka få upp körtiden
till vettig nivå.

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 16 Aug 2012, 21:42
by huSSe
ingen film?

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 16 Aug 2012, 21:43
by huSSe
kör du inte med bullets kopplingar?

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 17 Aug 2012, 07:00
by karlsson
vad är det för koppling?

kör med xt60
kontakten klarar det,
men lödtennet gjorde det inte.

länk:


Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 15 Dec 2012, 20:29
by karlsson
batterier beställda
blev 2st 4s 8000mah som ska paralellkopplas

återkommer med resultat ang körtid.

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 15 Dec 2012, 20:45
by Bjuggen
karlsson wrote:vad är det för koppling?

kör med xt60
kontakten klarar det,
men lödtennet gjorde det inte.

länk:

Prova dessa.. Håller fint för lite tuffare strömuttag :thumbsup:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Pair_.html

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 15 Dec 2012, 22:32
by karlsson
ja, jag får prova någon ny kontakt,
hade helst sett att det var med både skruvanslutning
typ sockerbit & lödat, men det är kanske att önska för mycket. :hmm:

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 20 Jan 2013, 16:16
by karlsson
nu har jag provat köra på is & lite åk i snö,
med 2st paralellkopplade 4s på 8000mah vardera
blev körtiden ca 35-45 min.

blir grustagstest när tjälen släpper.

Re: thunderbolt 2 brushless

Posted: 27 Jan 2013, 08:10
by karlsson
med nya hjul & fartreglage så ska det gå att köra med 8s
vilket borde bli helt vilt & måste därför provas..