SSK V2 går orent

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord, förutom RC!
Post Reply
-ReM-
Posts: 2
Joined: 24 Jun 2014, 10:30
Phone Number: 46762228206

SSK V2 går orent

Post by -ReM- » 24 Jun 2014, 11:53

Tjena!

Jag tänkte börja med att presentera mig.
Jag heter Alex och är eb snart 18 år gammal kille som bor i Viksjö utanför Stockholm.
Jag har en 1:10 bil som heter SSK V2, denna fick jag av min far för ungefär 8-10 år sedan och har nu tänkt dra igång den på nytt då den bara står.
Den har vart igång tidigare för ett par år sedan då jag fann intresse för den och började skruva, och fick den att gå ganska OK när motorn var varm och hade gått ett tag.
Vad jag finner störst problem i är att få igång den.

Motorn är väldigt svårstartad, den startar efter ett antal ryck och med lite gas/höjd tomgång. Dock lägger den av ganska snabbt efter att jag plockat av glödtändaren.
Jag funderar på vad det kan bero på, och har lite olika tankar.
Dels så använder jag ett glödstift som heter HOT, tänkte om det innebär att stiftet behöver få upp värmen innan det glöder ordentligt?
Sen så vet jag att mitt bränsle är några år gammalt, säg kanske 4 år från nu. Måste det bytas ut och isf, kan detta ha med saken att göra?

Tack på förhand! /Alex

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: SSK V2 går orent

Post by Mats B » 24 Jun 2014, 13:46

hej till att börja med.
Detta forum är ett renodlat largescale forum där bilarna / båtarna har en bensinmotor.
Metanolmotorer som den du pratar om är nåt helt annat.
Tror nog att du har störst chans att få hjälp om du istället går in på rsb.se där det pysslas med sånt
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

-ReM-
Posts: 2
Joined: 24 Jun 2014, 10:30
Phone Number: 46762228206

Re: SSK V2 går orent

Post by -ReM- » 24 Jun 2014, 18:45

Mats B wrote:hej till att börja med.
Detta forum är ett renodlat largescale forum där bilarna / båtarna har en bensinmotor.
Metanolmotorer som den du pratar om är nåt helt annat.
Tror nog att du har störst chans att få hjälp om du istället går in på rsb.se där det pysslas med sånt
Jahaaa det missade jag helt och hållet!
Hade trott att ni pysslade med alla möjliga radiostyrda prylar, då har jag nog hittat väldigt fel kan man säga.
Tack för tipset, jag söker mig till rsb.se och hoppas på bättre lycka. Tack!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests