DHL och paket

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord, förutom RC!
Post Reply
adrenaline
Posts: 650
Joined: 27 Jul 2011, 17:44
Location: Norrtälje

DHL och paket

Post by adrenaline » 31 May 2012, 22:37

får vem som helst kvittera ut mitt paket??
min far ringde och sa att han tagit imot ett paket från dhl(min gopro) och de var ju bra och roligt att den hamnade hos han och inte någon annan :thumbsup:
den lämnades även ut på fel adress (min gamla) och där far har sitt och mitt jobb) :hmm:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: DHL och paket

Post by S 500 R » 01 Jun 2012, 07:38

Nä, vem som helst får inte det. Bara om dom har en fullmakt från dig.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: DHL och paket

Post by BajaGute » 02 Sep 2012, 15:51

Kände att här kan en kommentar passa in rätt bra...
Frugan beställde en bröllopsklänning som skulle levereras av just DHL.
Föraren den dagen (2 veckor före bröllop) fick för sig att bara droppa paketet utanför vår gamla adress utan underskrift för att sekunden efter markera det som levererat i deras system.
Hemma satt frugan och kollade på internet, och fick till sin förvåning se att det var just levererat?
Kontakt togs med DHL och fick först till svar, "okej ja det var ju tråkigt, ni får förlustanmäla det till avsändaren"
gick jag i taket och sa att det är för f-n NI som har slarvat bort det ni får ersätta eller ordna upp detta!
Jaja lång historia som ännu inte är slut men jag anlitar dom inte mer kan jag lova...

Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Re: DHL och paket

Post by Ntch in da dirt » 02 Sep 2012, 18:37

Alla våra paket körs till närmaste Servicepoint om inte adressaten är hemma. Dock om det är större grejor så går de tillbaka till huvudlagret i länet som man bor i sedan får man pröjsa nu utkörning eller hämta hos dem. Tråkigast är att nuförtiden kör de ut och tror man är hemma när de kommer inget att de ringer innan eller så. :curse: :mad:
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: DHL och paket

Post by BajaGute » 02 Sep 2012, 18:58

Ntch in da dirt wrote:Alla våra paket körs till närmaste Servicepoint om inte adressaten är hemma. Dock om det är större grejor så går de tillbaka till huvudlagret i länet som man bor i sedan får man pröjsa nu utkörning eller hämta hos dem. Tråkigast är att nuförtiden kör de ut och tror man är hemma när de kommer inget att de ringer innan eller så. :curse: :mad:
Ja vi var inte hemma men det lämnades utanför dörren ändå, sen blev det stulet innan vi kom dit!
Inte nog med det dagarna innan bröllopet ringde dom om efterkrav på tullavgiften med...

Jaja jag ger inte ett öre för DHL längre iaf, det hade spelat dom så liten roll att betala detta och vi hade blivit tysta.
Nu ska dom få skit så långt lagret räcker!

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: DHL och paket

Post by BajaGute » 06 Jul 2013, 23:17

LOL uppdatering i denna tråd GRRR...
Igår kom ett brev i postlådan (ganska normalt iofs)
Problemet är att det var ett efterkrav på tull/frakt-avgift.
GISSA om dom ska få skit på måndag?

GRRRRRRR...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests