Första riktiga RC-bilen jag hade var en Tamiya Wild Willy SWB (första versionen från -83, en skattkammare idag!) som kördes en del med farsan när jag var liten.
Sen kom pubishåren och trimmade mopeder, RC var skitlöjligt och genererade inga brudar så det lades på hyllan.
Rotade fram Willysen på vinden för 2-3 år sedan och gjorde den startklar. Eldade runt lite och fastnade totalt. Köpte strax efter det min Slash 2WD och smiskade runt med. Älskade den bilen precis lika mycket som min första 240
Efter ett tag shoppade jag en Savage XL metanolskit som jag sålde efter en månad. Riktigt skräp med metanol tyckte jag. Låter som skadeskjutna getingar.
Köpte en Axial crawler som jag har kvar än idag. Helt ombyggd så jag vet inte vad den räknas som längre. Avslappnande körning en sensommarkväll!
Sen blev det Slash 4x4 och även en E-maxx. Det mesta konverterades till borstlöst och kördes som ryk och drag.
Tröttnade fort på 4x4 så både slash 4x4 och e-maxxen såldes, kvar var min ögonsten Slash 2wd. Den har jag jobbat mycket på och inte mycket är original längre.
Köpte bajan efter att ha suktat i över ett år och nu känner jag att jag är hemma!! Inget slår en LS. Skitsamma att det ruinerar en, det är det värt! Känslan med 1m och 10kg bil är lite speciell
Har flugit lite heli, men eftersom det var lite billigare modeller så blev jag aldrig kompis med dom. Testat småflyg oxå och har nu ett mustang P-51 micro (28 gram) som jag kör med så fort det är vindstilla. Väldigt avkopplande!
Grannen kör borstlös båt så den passar jag gärna på att köra så ofta det går.