Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
Post Reply
Pje
Posts: 7
Joined: 13 Jun 2017, 23:05

Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by Pje » 19 May 2018, 10:49

Hej. Är det någon som vet om det går att få så att man trimmar 2st servon med 1knapp och även sköter dualrate med en knapp på en mt4s?
Ska till att montera dubbla styrservon, men får inte till det så att jag kan trimma bägge servona med en trim knapp.

Mvh Jörgen

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by tesla » 19 May 2018, 22:51

Pje wrote:Hej. Är det någon som vet om det går att få så att man trimmar 2st servon med 1knapp och även sköter dualrate med en knapp på en mt4s?
Ska till att montera dubbla styrservon, men får inte till det så att jag kan trimma bägge servona med en trim knapp.

Mvh Jörgen
Ett sätt att få till det är förstås att koppla båda servona i samma mottagarport med en y-kabel. Men då kommer de alltid ha samma rörelseriktning så det kanske du redan uteslutit?

Annars har jag för mig det gå att klona en kanal med de funktioner du nämner. Ska kolla på mt4a imorrn...



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Pje
Posts: 7
Joined: 13 Jun 2017, 23:05

Re: Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by Pje » 20 May 2018, 07:05

Ykabel funkar ju förståss, och även att köra dom på varsin kanal. Men kopplar man på varsin kanal får man trimma dom två servona på två knappar och även dualraten, och det vill man inte när servona är mekaniskt hopkopplade.

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by tesla » 20 May 2018, 08:55

Pje wrote:Ykabel funkar ju förståss, och även att köra dom på varsin kanal. Men kopplar man på varsin kanal får man trimma dom två servona på två knappar och även dualraten, och det vill man inte när servona är mekaniskt hopkopplade.
Borde gå att lösa med någon form av kanalmix. Men har inte hunnit kolla på det ännu.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by tesla » 20 May 2018, 12:53

Hittar inget sätt att få till gemensamt trim och EPA utom y-kabeln.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Pje
Posts: 7
Joined: 13 Jun 2017, 23:05

Re: Programera dubbla styrservon sanwa mt-4s

Post by Pje » 20 May 2018, 19:53

tesla wrote:Hittar inget sätt att få till gemensamt trim och EPA utom y-kabeln.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Samma här

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests