Gas/broms servo FS Racing

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
Post Reply
VaranMicke
Posts: 24
Joined: 06 Apr 2012, 06:36
Location: Avesta

Gas/broms servo FS Racing

Post by VaranMicke » 25 May 2016, 22:27

Tjena alla!
För flera år sedan gjorde jag mitt sämsta köp ever. ruenerade mej själ totalt på en splitt ny FS Racing King kong.
Mitt livs sämsta spenderade 7000kr i mitt liv. 15 Min av körning så braka gas och bromsservon ihop. Julen hade redan börja vobbla och är inte sej lik. Jag insåg mitt misstag å lade drömmen om 1/5 bil på hyllan och gjorde inget åt saken. Vist saker går sönder men saker av bättre kvalite håller dock bättre så skulle ha satsat på något bättre som HPI eller liknande. Nu går jag i planer om att sälja crossen och skaffa mej en Losi 5ive-T Men innan jag får hojen sold vill jag ha något å leka med och funderar på att damma av Kingkongen. Det jag behöver att göra är att skaffa en ny gas/broms servo. men vad behöver jag göra för att få det att funka? Vilken servo bör jag välja? Behöver jag öka strömstyrkan i bilen för att byta till bättre servo? Den drivs av 4 eller om det var 5 AA batteri som standard. Servon för styrningen verkar funka som den ska i alla fall :) Den dukar väll under den med förr eller senare men kanske inte direkt hoppas jag.

Mvh Micke

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
KaptenMagnus
Posts: 1314
Joined: 28 Jan 2013, 20:41
Phone Number: 0709475583
Location: Färgelanda

Re: Gas/broms servo FS Racing

Post by KaptenMagnus » 25 May 2016, 22:41

Kolla vilken storlek det är på servot. Är det standard storlek så ligger det jag har i bajan på 12 kg och det räcker fint. Ta kontakt med Jens på Rc maffian så hjälper han det med ett servo.
Det skall räcka med att plocka bort det gamla och sätta i det nya. Ev får du rev inställningarna på radion om servot går åt fel håll annars skall det inte vara några problem.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

VaranMicke
Posts: 24
Joined: 06 Apr 2012, 06:36
Location: Avesta

Re: Gas/broms servo FS Racing

Post by VaranMicke » 25 May 2016, 22:49

Storleken kan jag kolla upp i morgon men styrkan på servon ligger på 6kg vet jag :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests