Radions räckvidd, hur långt har ni kontakt med bilen?

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
Post Reply
User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Radions räckvidd, hur långt har ni kontakt med bilen?

Post by connysvensson » 26 Sep 2015, 18:34

När vi körde på Vårgårda flygfält för två helger sedan så tyckte jag att failsafen slog till lite väl tidigt. Så jag testade lite avståndsmätningar idag. Först testade jag att bara röra styrservot utan att motorn var igång. Min dotter och jag höll kontakt via mobiltelefon. Efter att jag gått flera hundra meter så tröttnade jag och ansåg att jag hade tillräckligt bra räckvidd. När jag sedan drog igång motorn så slog failsafen till efter ca 150m. Tycker det är väldigt kort, har någon av er gjort liknande tester? Jag har i och för sig en billig radio, FlySky GT3C med senaste mottagaren (GR3F). Jag har en annan radio också, en Sanwa MX-3FHSS som funkar bra. Jag har inte gjort liknande mätningar på den. Jag bytte för att jag ville ha Lipo batteri till sändaren samt köpa fler mottagare och till Sanwan så är det svårt att få tag till den modellen.
Har ni liknande problem med räckvidden eller vad är era erfarenheter? Någon som har den radion jag testat med och som har andra erfarenheter?

:?:
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

Sponsor

Sponsor
 

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Radions räckvidd, hur långt har ni kontakt med bilen?

Post by fredrikf » 26 Sep 2015, 18:45

Kör också flysky gt3c och är jättenöjd med den, har aldrig haft räckvidds problem men kör iofs aldrig med så långa avstånd. Tycker 50m börjar kännas långt bort :)
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests