Styrservo Hpi Baja!

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
Post Reply
User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Styrservo Hpi Baja!

Post by Malte » 10 Apr 2012, 22:30

Jo forumbröder, jag har en liten fråga angående styrservo på bajorna som jag behöver få löst!
Enligt manualen skall armen sitta några grader offset original, antagligen för att få stryrningen så optimal med tanke på konstruktionen. Men efter pejlat lite i den lokala klubben så verkar vi inte ens vara sams om det här heller. Robban stortjöt i badkaret och Dave gick och muttrade något mantra som lät: bara inte någon som repar min capri..... Bjuggen satt uppe i stupstocken i våran hemliga klubbstuga och drack rejäla busgroggar och kastade tomburkar på oss.

Nå nu serrö blir vi seriösa! Hpi säger varjefall att armen inte skall peka rakt upp. Jag har kört mitt Rhino lite offsett och det funkar ju oxå, men bilen svänger ju bättre åt ena hållet.

Kan vi nu när robban verkar ha hämtat sig ifrån liperiet kunna samla lite info om servomärke och inställningar här?
Vad svänger bäst, vad svänger sämst? vad svänger åt fel håll osåvidare:

In med lite data på era egna servos setup nu boyz! Den som har det bästa rådet får skeda med robban i ett fukskadat tält på någon kobbe i Vänern!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11641
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Styrservo Hpi Baja!

Post by Dave » 10 Apr 2012, 23:07

Eftersom geometrin är fullkomligt kass på servoräddare och länkage till servoarmen skulle man ju kunna tänka sig att det behövs mer kraft att styra åt ena hållet......
:hmm:

User avatar
Lusse
Posts: 9357
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Styrservo Hpi Baja!

Post by Lusse » 11 Apr 2012, 16:50

Oman går in och kollar i manualen ,så står det att armen skall vara lite inåt för annars så kan armen inte ge fullt utslag åt andra hållet.Armen tar i chassit..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests