lustigt fenomen

Allt som rör Zenoah & CY motorer
Post Reply
morgan77
Posts: 52
Joined: 30 Dec 2012, 08:19
Phone Number: 0767779787
Location: Vimmerby

lustigt fenomen

Post by morgan77 » 14 Sep 2013, 19:28

Råkade ut för ett lustigt fenomen idag med min motor (OBR 30,5 cc fullmod). :hmm:
Jag gjorde en grovrengöring av bilen idag. När jag var klar så tänkte jag starta upp den för att se att allt fungerade som de ska. Började att dra i startsnöret och fick dra o dra o dra o dra o dra, inte normalt. Den brukar vara lättstartad annars. Till sist fick jag igång den men den gick bara på halvgas och helgas (väldigt tungt) en kort stund sedan dog den. Men va f#n :mad: :mad: Jag bytte tändstift samma sak :mad: :mad: Nu har det hänt något allvarligt. En fullmodare är ju inte billig direkt. Började bli lite nervös.
Satt och funderade ett tag, försökte att lungna ner mig en stund. Måste ju göra något :hammer:
Så jag bytte till en helt ny dragstart! Drog tre gånger... STARTADE...Gick som ett skollat troll :rock2: :rock2: :rock2:

Tittade på dragstarten som jag tog bort. Har alltid haft outerwears filter på den. Så den ser nästan ren ut, bara lite damm.

Har aldrig råkat ut för det tidigare, att en dragstarten har påverkat en motorn så. Nu är man lugn o :sunglasses: igen
*MCD rr5, Zenoah 29cc (M.E.G Tuning), Hitec
*MCD w5, Zenoah 32cc (M.E.G Tuning), Hitec

Sanwa M12 & M17

Sponsor

Sponsor
 

morgan77
Posts: 52
Joined: 30 Dec 2012, 08:19
Phone Number: 0767779787
Location: Vimmerby

Re: lustigt fenomen

Post by morgan77 » 15 Sep 2013, 15:18

Jaha....Det kanske är förklaringen.
Skruvade isär dragstarten som jag tog bort igår. Ser att det är en skada på fjädern. Typ ett litet hack.
De kanske gjorde att mekanismen i dragstarten blev lite långsammare så de häktade tag. Men endå tyckte jag att snöret var snabbt tillbaka på rullen när man släppte snöret.
*MCD rr5, Zenoah 29cc (M.E.G Tuning), Hitec
*MCD w5, Zenoah 32cc (M.E.G Tuning), Hitec

Sanwa M12 & M17

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests