Rallyfinnen wrote:Dom ger väl för lite effekt
Kan väl funka under vissa omständigheter, men det finns inga marginaler.. kanske lite variation mellan förgasarna också.
Minns bara hur det gick när vi bänkade Andreas promod i Vimmerby i våras.. den gick snålt på topp oberoende av hur mycket vi nålade ut, och det slutade inte bra!
En standardmotor med pipa ligger precis på gränsen, jag har nålat på en del sådana motorer, och många av dom får man aldrig att gå fett på varv. Jag skulle aldrig montera en sådan förgasare tex på Zen 36:an. Testade på den '4-bultade budgetmotorn' som jag har i bajan nu, men den gick också för magert på topp.
Jag gillade 990.n som satt på bjuggens motor, den verkade lätt att justera in, funkade bra, och det fanns marginal så den bluddrade när man skruvade ut H-nålen.
Hvis dette var tilfellet, så var/er det noe annet som er galt, i 99,99% av tilfellene så drar motoren inn falsk luft et eller annet sted, det er overhodet ikke noe problem å bruke en WT-771 forgasser på en 4-bolt 36mm, og fremdeles justere slik at den inte går snålt.
Problemet med 603, 668, och 771 er at blandingsforholdet blir galt.......du har helt rett i at disse forgasserene gir alt for lite bensin, men dette er fordi blandingsforholdet blir galt.......ikke fordi du ikke kan justere dem fete......
Det Waqr hadde lest et eller annet sted i USA,
MÅ være for en stock 4-bolt, jeg har prøvd maaaaaange ganger med 771 fordi 813 er et rent helv... å justere inn, men da balanserer man helt på kanten av stupet. Jeg har ødelagt 4-5 motorer med 771 forgassere, så på en 4-bolt 36mm frarådes dette på det sterkeste.....!
De ca 7% som er forskjellen på en 2-bolt och en 4-bolt gjør en stoooor forskjell. For folk flest er det vanskelig å se/skjønne forskjellen, men hvis man vet at en stock G240 (4-bolt 23cccc) kommer orginalt med WT-813 forgasser, så kan man jo prøve å kjøre en stock G230 (2-bolt 23cc) med en WT-813 forgasser....den vil drukne i bensin umiddelbart...
Jeg kunne gått djupere inn i dette, men det er tidligt på morgene......orker inte skrive en hel avhandling om emnet nu......