Triboron smörjmedel

Allt som rör Zenoah & CY motorer
Egon

Re: Triboron smörjmedel

Post by Egon » 28 Apr 2011, 15:12

Jada jada jada.....bla bla bla bla....kan noen snart komme med en ordentlig uttalelse ang denne oljen...? Det er vel noen her på forumet som har kjøpt och prøvd den snart...?

Klem på med kun 2%......och på toppen av alt så skal motoren øke varvet fra ca 18.000rpm til 21.000rpm... :doh:

Sier inte at oljen er dårlig, men her tror jeg en fjeder er blitt til et helt slakteribedrift..... :?

Sponsor

Sponsor

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 28 Apr 2011, 16:57

Sammie har väl kört på denna i över ett år nu. Han borde ju kunna uttala sig.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

H.A.R.M

Post by H.A.R.M » 29 Apr 2011, 00:10

Jag matar min HRP03 EX motor med denna trolldryck, och har så gjort sedan den var ny.(Inkörd på motul innan) Den går som en skollad iller på den!
Sedan är det som vanligt upp till var och en att tro/tycka/tänka vad dom vill.
Vi rekommenderar denna olja till våra motorer och jag tänker fortsätta att köra på den i mina.
Så länge prylarna går som dom skall och inte rasar, så kan man lika gärna köra på denna som vilken annan olja som helst i denna prisklass. Jag har inte hört ett enda klagomål på denna tillsats från någon som använt den.
Motorn är ren & fin invändigt. Inga beläggningar på kolven och stiften ser fina ut.
Men ni som tvivlar; fortsätt med den olja ni brukar använda. Har den funkat fram tills nu så kommer den att funka i framtiden oxo. Ni som vågar prova något nytt... testa denna tillsats.
Jag har inga andra fakta än detta att ge er. Vet bara att fler å fler inom largescale går över på denna(touring & GT) :idea:
Hörde senast idag att några kört på deras bränsleförstärkare i tror det var porschecup med goda reultat. Man vann ca 8 km/h i toppfart mot de andra. Och nu pratar vi fullskala racing. Men.. det är säkert bara hokuspokus... ;)
Jag är alltid skeptisk mot mirakelprodukter, men i detta fall är jag övertygad om att något är det som gör att det funkar som det gör. Kan jag minska bränsleförbrukningen och få lite bättre tryck i bitarna samt minska röken från motorn...tjaa.. varför skulle jag säga nej till det...?
Gör vad ni tror är bäst. Det gör i alla fall jag.

Keep on racing!
Sammie
Nyputsad HARM sx3

J.A racing

Post by J.A racing » 29 Apr 2011, 06:19

Egon wrote:Jada jada jada.....bla bla bla bla....kan noen snart komme med en ordentlig uttalelse ang denne oljen...? Det er vel noen her på forumet som har kjøpt och prøvd den snart...?

Klem på med kun 2%......och på toppen av alt så skal motoren øke varvet fra ca 18.000rpm til 21.000rpm... :doh:

Sier inte at oljen er dårlig, men her tror jeg en fjeder er blitt til et helt slakteribedrift..... :?
Bara att fixa en flaska och köra i bänken Jan-Erik :lol2: Då får du svart på vitt :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

H.A.R.M

Post by H.A.R.M » 01 May 2011, 19:23

Jag kan skicka en till dig Jan Erik :thumbsup: Så får du bänka en motor.

Sammie
Nyputsad HARM sx3

sx3
Phone Number: 0709998877

Post by sx3 » 01 May 2011, 20:25

Triboron och Panolin är båda lika mycket hokus pokus.. 2 säljare som argumenterar för sina produkter :lol2:
jag kör på lexoil 996, FIA godkänd kart-olja.. Fungerar alldeles utmärkt, men ska för skojs skull pröva Triboron när denna flaska är slut..
My motor is stalled but my wheels are still spinning

J.A racing

Post by J.A racing » 01 May 2011, 20:34

:oopsboard: :ot: men Panolin måste jag säga är den absolut bästa 2-T oljan som jag använt, de verkar som allt förbränns det blir inget kladd och ryker knappt nått heller. Ser att fler handlare börjar sälja den också samt FG har den som sin orginal 2-T olja och rc car har den numera också http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html :sunglasses: Det vore kul om någon med bänk kunde testa Triboron och se vad de ger mot "vanlig" olja.

H.A.R.M

Post by H.A.R.M » 01 May 2011, 20:41

Har kört FG´s panolinolja tidigare... Funkar helt ok!!
Men..Men....det är inte....tri... hahaah.. OBS! Ironi!
Nyputsad HARM sx3

J.A racing

Post by J.A racing » 02 May 2011, 22:13

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 08 May 2011, 07:46

vilken av dom triboron 2 takts oljorna ska jag
ha om jag provar det??
länka gärna.
har återförsäljare av triboron här i sundsvall.

nu kommer inte jag prova det för all hockus puckos
som dom påstår utan för den skull , är det bra så har
jag en bra olja på orten. slipper beställa.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 08 May 2011, 08:35

huSSe wrote:vilken av dom triboron 2 takts oljorna ska jag
ha om jag provar det??
länka gärna.
har återförsäljare av triboron här i sundsvall.

nu kommer inte jag prova det för all hockus puckos
som dom påstår utan för den skull , är det bra så har
jag en bra olja på orten. slipper beställa.
Den här är det.http://shop.miniracingteknik.se/html/tr ... .1991.html
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Stalle

Post by Stalle » 28 May 2011, 22:10

Hehe... :doh: så nu ska liksom alla trimma sin motor med noget som liksom skal erstatta olja....er even bettre enn olja ????? og attpå til smørja dubbelt som olja og minska friksjon och gje mera hestekrefter :shock:

Va fa...tror nogen her fortsatt på tomten ??
At det er et smørmiddel... oki ,men at detta ska vara jesu vin tror jag inte på....
Jag skal inte utsetta min motor for detta underverket her....det får andra ta seg av :)(forska på ).

Men.....då får vel alla oljeplattformer havna på skrapet då....ettersom detta tar øver for oljan....sidan det er såååå revulsjonerande :)
Gudd Løkk...

:toung:
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.;)
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk ;)

wrep
Phone Number: 0768033556

Post by wrep » 29 May 2011, 00:18

Stora delar av Touring-startfältet idag på Eskilstunatävlingen körde på Triboron.... För mig funkar det bra iaf ;) :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Stalle

Post by Stalle » 29 May 2011, 02:08

wrep wrote:Stora delar av Touring-startfältet idag på Eskilstunatävlingen körde på Triboron.... För mig funkar det bra iaf ;) :)
Oki, her har vitenskapen letat efter noget som kan erstatta olje i flera tiår pga. redslan for at ressurserna en gång ska gå tomt.......men altså...dom har gått glipp av det som
manga på Eskilstunatävlingen alleredan har uppdagat ??????????????
hmmmmmmmm...
Tenka lite....hadde detta varit som dom sejer(tilvarkarane), varfor tror dera inte detta hadde vari BIG NEWS for verden ???
en slags revulosjon innan smøremiddel ville jag tro...men jag har inte sett något slika big news i nogra media...eller har jag sovit...men men..fornuften tilsier at detta inte er wow..

Varfor er inte detta smørmiddlet testat av et nøytralt laboratorie ?
Bara lurium skal en dømma efter de manglande data spør du mej :yawn:
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.;)
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk ;)

John

Post by John » 29 May 2011, 02:13

Läs tidigare inlägg i tråden. Ni kritiker, fortsätt kör på er Panolin olja om det är det ni tror på. Men med inställningen ni har, så är det ju lönlöst att försöka övertyga er i vilket fall.

Post Reply