Framtidens LS motorer?
Framtidens LS motorer?
Så tänkte vi kunde diskutera lite om vad vi tror kommer hända med motorerna framöver. I och med Pro Mod och TS/Reed motorerna så går det väl knappast att hitta mer effekt i detta kubik spann 26-30,5cc så vad tror ni händer. Blir det större motorer (som ex den 62cc som de experimenterar med nu till HPI Baja) eller finns det andra sätt att mätta våra krav på effekt
Ex andra pipor, förgasare osv än de som finns på marknaden idag?
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Framtidens LS motorer?
tror jag med att det kommer att finnas nån grym 60 kubikare snart.
sækert oneil och esp som kommer att porta. och ænnu værre
kanske med reedcase?
vatten kyld 2 cylindrigt 2 takt.
ær nån dansk som håller på att ta fram.
vad jag førstår kommer den finnas att
køpa?. fram øver??
sækert oneil och esp som kommer att porta. och ænnu værre
kanske med reedcase?
vatten kyld 2 cylindrigt 2 takt.
ær nån dansk som håller på att ta fram.
vad jag førstår kommer den finnas att
køpa?. fram øver??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Man måste ju gå upp i cc.. annsr vet jag inte hur man ska få ut mer hk. Men det känns som man kanske får vara nöjd med. För större motor gör ju snart att bilarna måste bli större, och det tycker jag vore synd. För dom är stora som dom är.
Jo det är sant S500R men 62cc verkar ju få plats i befintligt chassi efter vad jag läst iallfall. Så det är väl som Husse säger, nästa värsting motor är fömodligen en TS/Reed portade 62cc 
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Ja, jag tror också volymen kommer gå upp, det borde ge mer effekt och hållbarare motorer. Ett billigare sätt att ha mycket effekt helt enkelt. Vattenkylning gör nog att man kan ta ut lite till, men det blir ju både krångligt och dyrt!
Frågan är om det behövs reed på en 62cc? Borde finnas bottendrag så det räcker ändå!
Hoppas det kommer större motorer till vettiga priser nu bara! Jag är lite sugen på något sånt! Har ju suttit och drömt om någon motorsågsmotor i bilen..
Sedan är ju förståss frågan hur mycket effekt som är gångbart? 10hk i en bakhulsdriven bil kan nog bli ganska svårkontrollerat.. Antagligen får dom större motorerna trimmas för bra register och körbarhet, med mindre fokus på effekt.
Intressant att se vad som kommer framöver!
Frågan är om det behövs reed på en 62cc? Borde finnas bottendrag så det räcker ändå!
Hoppas det kommer större motorer till vettiga priser nu bara! Jag är lite sugen på något sånt! Har ju suttit och drömt om någon motorsågsmotor i bilen..
Sedan är ju förståss frågan hur mycket effekt som är gångbart? 10hk i en bakhulsdriven bil kan nog bli ganska svårkontrollerat.. Antagligen får dom större motorerna trimmas för bra register och körbarhet, med mindre fokus på effekt.
Intressant att se vad som kommer framöver!
Det jag funderar på vad gäller de större motorerna är varvet. De kan ju knappast varva lika mycket som en mindre motor, eller? Känns som om att det måste skilja ett antal 1000 varv på en 62cc och en 26 cc 
Letar Baja 5B
Rent spontant så känns 62 cc lite i största laget för en LS bil.
Tror att 40-45 cc hade varit idealiskt.
Hade varit lite lättare att få hyffsade toppvarv oxå.
Tror att 40-45 cc hade varit idealiskt.
Hade varit lite lättare att få hyffsade toppvarv oxå.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Vatten alternativt oljekylda motorer med reed som standard eller små fyrtakts motorer med insprutning vore intressant.
Hpi Baja 5t, Hpi 1:8 Hellfire
som talare ovan skrev, liten fin 4 takt vore kul. annars kan det kvitta!
tycker min orginal 26 med fg trimpipa är mycket.
tycker min orginal 26 med fg trimpipa är mycket.
Man vill ju ha en motor som varvar en del... för man vill ju att motorn ska yla lite... inte låta som en fiskebåt med tenkulemotor...
hehe ja tändkulemotor var kanske inte riktigt som jag tänkte men en 30cc 4taktare kan nog yla lite den med framförallt lär den ju leverera ett ruggit bottendrag och ha gryma förutsättningar för att trimmas med. Haha tänk att sitta med enS 500 R wrote:Man vill ju ha en motor som varvar en del... för man vill ju att motorn ska yla lite... inte låta som en fiskebåt med tenkulemotor...
1-2cylindrig 4takt och mappa insprutningen i framtiden eller justera turbotrycket på sin 1:5, dumpvalv blir ju ett måste finns ju ingen godare ljud hehehehe... åhh man skulle haft några miljoner till övers och smällt upp en fin cnc i källaren... hade direkt börjat bygga en 4wd baja och 2speed samt fått något riktigt snille till att bygga ett gäng olika motorer =)
Hpi Baja 5t, Hpi 1:8 Hellfire
Ideér finns det alltid för många av... har flera polare med CNC fräs om man säger så.
Jag tror att fyrtakt är nästa steg.. med en del elktronic in blandat..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
framtiden ær el, jag gillar inte den tanken. men ska man dra det
hårt och ærligt. så ær det det som kommer att gælla.
tråkigt att inte kunna varken høra bilens riktiga ljud och kænna
dom ljuvliga dofterna
hårt och ærligt. så ær det det som kommer att gælla.
tråkigt att inte kunna varken høra bilens riktiga ljud och kænna
dom ljuvliga dofterna
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
- J.A racing