problem med 5b och 26cc motor
-
adrenaline
problem med 5b och 26cc motor
min brors 5b har börjat bråka.
börjar med motorn. har blivit tjurig att få igång. eller den kan starta fint/normalt och köra en stund men stänger man av och ska starta igen så är de ganska omöjligt + att den har dött ca 3 gånger när man har sladdat runt så bilen har stannat/stått still.?? ja tycker kompet är både bra och dåligt. svårt att bedömma det.
kan nån länka från typ miniracingteknik va ja behöver för att renovera hans motor? lager,kolvring och p-boxar
och sen har han sagt att bilen har fått häng gas (inte fullt) men ändå häng gas..
efter typ 3 gången han sa att de hänt så körde jag bilen ca 15 min utan nått symtom till det??
kan de va servo som håller på att balla ur? är ett orginal servo? eller kan de vara hans flysky fs gt-3b som muppar sig?
börjar med motorn. har blivit tjurig att få igång. eller den kan starta fint/normalt och köra en stund men stänger man av och ska starta igen så är de ganska omöjligt + att den har dött ca 3 gånger när man har sladdat runt så bilen har stannat/stått still.?? ja tycker kompet är både bra och dåligt. svårt att bedömma det.
kan nån länka från typ miniracingteknik va ja behöver för att renovera hans motor? lager,kolvring och p-boxar
och sen har han sagt att bilen har fått häng gas (inte fullt) men ändå häng gas..
efter typ 3 gången han sa att de hänt så körde jag bilen ca 15 min utan nått symtom till det??
kan de va servo som håller på att balla ur? är ett orginal servo? eller kan de vara hans flysky fs gt-3b som muppar sig?
Re: problem med 5b och 26cc motor
Låter som den drar tjuvluft någonstans tycker jag. Då är det nog cylinderfotspackningen som gått. Det kan även vara vid stacken vid förgasaren.
-
adrenaline
då är motorn isär plockad. fick ett litet ryck och kände att det är lika bra!
nån som vill vara snäll och länka mig grejjer för renovering? lager,p-boxar och kolvring? packningar har ja så de räcker och blir över
är osäker på om de är 23 eller 26cc? för ja hittade dragstarten som satt på när vi köpte bilen och på den står de 23cc men vill minnas att de ska vara 26cc iaf.
kolven är 32mm
nån som vill vara snäll och länka mig grejjer för renovering? lager,p-boxar och kolvring? packningar har ja så de räcker och blir över
är osäker på om de är 23 eller 26cc? för ja hittade dragstarten som satt på när vi köpte bilen och på den står de 23cc men vill minnas att de ska vara 26cc iaf.
kolven är 32mm
Med 32mm kolv så är det en 23'a..är osäker på om de är 23 eller 26cc? för ja hittade dragstarten som satt på när vi köpte bilen och på den står de 23cc men vill minnas att de ska vara 26cc iaf.
kolven är 32mm
två sådana här skall du ha.http://shop.miniracingteknik.se/html/rc ... .2140.html Förresten är motorn två bultad eller fyr bultad?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
adrenaline
2 bultad
Men de fick bli en snål renovering med packningar nu:)
Ska köpa på min kolvring och lager och byta om detta inte blir bra
Vilka p-boxar ska jag ha då?
Men de fick bli en snål renovering med packningar nu:)
Ska köpa på min kolvring och lager och byta om detta inte blir bra
Vilka p-boxar ska jag ha då?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
adrenaline
nu har bilen fått en ny förgasare. en wt990. men bilen kan fortfarande dö vid en sladd vändning
nån som har nått tips??
och sen hänger sig gasen ofta, men brukar släppa om man bromsar. tror de är ett orginal gas servo?
kanske dags att byta servo?
packningar vid förgasare är nytt såklart
och har för mig att jag även bytt cylinder packningen
tips tips tips ???
nån som har nått tips??
och sen hänger sig gasen ofta, men brukar släppa om man bromsar. tror de är ett orginal gas servo?
packningar vid förgasare är nytt såklart
tips tips tips ???

tjena,prova med att kolla filtret i tanken,se så den ligger på botten och inte hänger i luften ,då den kan dra tjyvluft i så fall,eventuell kanske byta,,mvh jörgenadrenaline wrote:nu har bilen fått en ny förgasare. en wt990. men bilen kan fortfarande dö vid en sladd vändning![]()
nån som har nått tips??
och sen hänger sig gasen ofta, men brukar släppa om man bromsar. tror de är ett orginal gas servo?kanske dags att byta servo?
packningar vid förgasare är nytt såklartoch har för mig att jag även bytt cylinder packningen
![]()
tips tips tips ???
-
adrenaline
börja undra nu om de har nått att göra med killswitchen.
bilen sa ifrån förut och vredfullt hjulutslag till vänster och tjöt. har nu laddat batteriet och fick i 900mah i ett orginal batteri?? iaf problemet med häng gasen
soppa filtret ligger i botten
bilen sa ifrån förut och vredfullt hjulutslag till vänster och tjöt. har nu laddat batteriet och fick i 900mah i ett orginal batteri?? iaf problemet med häng gasen
soppa filtret ligger i botten
-
adrenaline
måste få denna och gå snart. brosan har tappat suget
kan de va att de är för dåligt komp och behövs en renovering?
kan de va att de är för dåligt komp och behövs en renovering?
-
adrenaline
Ingen som har nån ide?
Brosan verkar få tillbaka suget och måste få ordning på denna bil.
Brosan verkar få tillbaka suget och måste få ordning på denna bil.
Kan inte uttala mig om problemet, men det bästa är ju att försöka utesluta så mycket som möjligt. Batteriet låter ju urkasst om du bara fick i 900 mAh, man brukar ofta få i runt 500-1000 mAh mer än vad som står i ett fräscht batteri och sen när börjar bli äldre så närmar det sig sin riktiga rating. Vad ligger volten på egentligen? Om du har en intelligent laddare så motionera batteriet lite, typ 2-3 discharges (helst med lite paus emellan) med efterföljande charges. På det sättet fick jag igång ett äldre batteri, som gick från typ 1000 till 2000 mAh.
Är inte omöjligt att batteriet är ansvarigt både för throttleservots problem och att killswitchen kanske stänger av motorn. Har du inget annat batteri att testa med? Om problemet är kvar när batteriet är uteslutet så skulle jag ta bort killswitchen helt. Om problemet kvarstår efter det så blir det förstås bökigare.
Är inte omöjligt att batteriet är ansvarigt både för throttleservots problem och att killswitchen kanske stänger av motorn. Har du inget annat batteri att testa med? Om problemet är kvar när batteriet är uteslutet så skulle jag ta bort killswitchen helt. Om problemet kvarstår efter det så blir det förstås bökigare.
-
adrenaline
körde några ur o i laddningar och fick nu i 1500mah av 3000mah. fortfarande kasst!
och killswitch mycket möjligt då den verkar vara en kopia? kanske från rc-car?
tycker de är konstigt, bilen drar iväg fint och körde den utan stopp sladdar utan problem men just vid en stopp sladd så dör den oftast (jämt)
sist vi hade igång bilen så dog batteriet/killswitchen och svängde fullt vänster och bilen tjöt? så gör väl inte killerrc's killswitch?
får beställa ett acc från rc maffian och hoppas batteriet är kasst. annars får ja beställa en ny killswitch med
och killswitch mycket möjligt då den verkar vara en kopia? kanske från rc-car?
tycker de är konstigt, bilen drar iväg fint och körde den utan stopp sladdar utan problem men just vid en stopp sladd så dör den oftast (jämt)
sist vi hade igång bilen så dog batteriet/killswitchen och svängde fullt vänster och bilen tjöt? så gör väl inte killerrc's killswitch?
får beställa ett acc från rc maffian och hoppas batteriet är kasst. annars får ja beställa en ny killswitch med
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Om man leker med tanken att batteriet kanske är kass, och du säger att det bara händer när man sladdvänder, finns det ju en del att testa där.....
Du säger också att gasservot hänger sig emellanåt.
Om man belastar batteriet sjunker spänningen.
Om batteriet är kasst sjunker spänningen mer än vanligt under normal belastning
Om servot drar mycket ström när man bromsar, kanske spänningen i batteriet sjunker så mycket att killswitchen helt enkelt väljer att stänga av sig.....

Du säger också att gasservot hänger sig emellanåt.
Om man belastar batteriet sjunker spänningen.
Om batteriet är kasst sjunker spänningen mer än vanligt under normal belastning
Om servot drar mycket ström när man bromsar, kanske spänningen i batteriet sjunker så mycket att killswitchen helt enkelt väljer att stänga av sig.....
-
adrenaline
jag får prova att köpa nytt. skadar ju inte med ett större heller
är kass på el så orkar inte hålla på
har bytt:
cylinder packning
packning mellan vevhus halvorna
och förgasar packningarna
är kass på el så orkar inte hålla på
har bytt:
cylinder packning