Motorn startar men dör direkt.. HJÄLP!

Allt som rör Zenoah & CY motorer
Post Reply
Edström

Motorn startar men dör direkt.. HJÄLP!

Post by Edström » 19 Jun 2012, 14:00

Fick nyss ett återfall och kpte mig en 1:5 bil...Motorn ska vara som ny.. köpte bilen beg..
Fick hem den laddade för att åka på träff.. MEN

Pumpa , ner med choken, tänder till, upp med choken, tänder till... Senn är de lögn att få den att tända...

Ner med choken, tänder till... upp med choken... tänder till några sekunder & dör....

Så´om ja tar ner choken å den tänder kan ja ta upp den och den tänder men senn måste den ner för att få liv i den igen.
Hade hoppats på att den skulle gå längre än 3 sekunder åt gången.....

Motorn är org, 26cc men en vanlig std förgasare...
Har ställt om förgasren & kollat slangarna....

Så hjälp??? :hmm:

(alt finns de nån i JKPG som kan komma förbi med en förgasare så man kan prova byta den?)

Sponsor

Sponsor

J.A racing

Re: Motorn startar men dör direkt.. HJÄLP!

Post by J.A racing » 19 Jun 2012, 14:19

Låter ju precis som om den inte får soppa som den ska, är slangarna rätt kopplade :hmm: returen ska sitta uppe vid blåsan.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Edström

Post by Edström » 19 Jun 2012, 14:28

om ja pumpar tills bubblan fýlls och senn trycker en gång till ser jag soppa gå till tanken genom den genomskinliga..
de bör väll va rätt?

J.A racing

Post by J.A racing » 19 Jun 2012, 14:32

Om den är kopplad till nippeln intill blåsan så är det rätt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Itasha

Post by Itasha » 19 Jun 2012, 15:57

Låter exakt som samma problem jag har på min klon-onroadare. Har inte haft tid att kika på den så kan inte säga exakt vad som är fel men efter att ha uteslutit gammalt bränsle, inget bränsle, dåligt tändstift så gissar jag på att det är förgasaren som nyper tjuvluft eller dylikt, precis som du själv är inne på.

Vet inte vad du testat att ställa om på förgasaren men testa att skruva upp tomgången på max (däcken ska röra på sig). Se även till så L-skruven är i standardläge. Vid detta läget så startar min i alla fall utan problem och håller igång sig. Problemet sen är att så fort man skruvar ner tomgången sen så dör den. :doh:

Post Reply