Kan det vara intressant ?

Specifika frågor om Smartech
Post Reply
User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Kan det vara intressant ?

Post by Diesel » 28 Mar 2011, 23:23

Att vi skall ha Smartech Spider i sortimentet ?
Det är tänkt som RTR bil med 23 motor och 2.4 anlägning.

Priset är tänt att ligga på ca 4655 kronor om inte allt för drastiska förändringar sker på valutamarknaden.

Reservdelsmässigt kommer i sådana fall givetvis allt finnas på lager för omgående leverans och till 90 % av alla delarna under 100 lappen. Dock inte chassi platta eller kpl. motor eller dyligt.

Ni som har haft sådana bilar eller rent av har sådana bilar..... vad har ni för erfarenhet av dom.
Vad jag kan läsa på nätet så är det en rätt så OK bil , och min tanke är att det skall vara en bra första bil till dom som inte har möjlighet till att köpa LS bilar i den övre prisklassen, men ändå kunna få en bra bil under 5000:- färdig för att sprätta loss.

// Packo
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

Sponsor

Sponsor
 

Airbrush73
Posts: 116
Joined: 18 Mar 2011, 19:04
Location: Arvidsjaur

Re: Kan det vara intressant ?

Post by Airbrush73 » 29 Mar 2011, 08:30

Låter ju intressant :thumbsup: Den verkar ju vara kopierad rakt av från FGs Marder av det lilla man har sett, så reservdelar lär inte bli svårt med, och av det jag har hört så är det ett riktigt bra nybörjarpaket.
Det där tror jag på, och jag lär nog köpa en åt frugan att börja med, då behöver man inte gråta blod ifall hon "råkar" parkera den i ett träd :thumbsup:
FG Beetle 4wd 26cc (såld)
FG Truck 23cc (såld)
FG onroad 23cc (såld)
+ en massa 1:8/1:10 el + metanol

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Kan det vara intressant ?

Post by Dave » 29 Mar 2011, 08:54

Airbrush73 wrote:Låter ju intressant :thumbsup: Den verkar ju vara kopierad rakt av från FGs Marder av det lilla man har sett, så reservdelar lär inte bli svårt med, och av det jag har hört så är det ett riktigt bra nybörjarpaket.
Det där tror jag på, och jag lär nog köpa en åt frugan att börja med, då behöver man inte gråta blod ifall hon "råkar" parkera den i ett träd :thumbsup:
Var har du hittat din fru ?
:sunglasses:

Min bara fnyser åt den här hobbyn, nej jag menar livsstilen man skaffat sig....... :lol2:

Airbrush73
Posts: 116
Joined: 18 Mar 2011, 19:04
Location: Arvidsjaur

Re: Kan det vara intressant ?

Post by Airbrush73 » 29 Mar 2011, 09:04

Carbon-Dave wrote:
Airbrush73 wrote:Låter ju intressant :thumbsup: Den verkar ju vara kopierad rakt av från FGs Marder av det lilla man har sett, så reservdelar lär inte bli svårt med, och av det jag har hört så är det ett riktigt bra nybörjarpaket.
Det där tror jag på, och jag lär nog köpa en åt frugan att börja med, då behöver man inte gråta blod ifall hon "råkar" parkera den i ett träd :thumbsup:
Var har du hittat din fru ?
:sunglasses:

Min bara fnyser åt den här hobbyn, nej jag menar livsstilen man skaffat sig....... :lol2:
Ajaj är det så illa :cheesy: Nä jag har en riktigt bra kvinna, hittade henne i dom mörkaste delarna av norrlandsskogarna. :D
Vi har många intressen gemensamt och radiostyrt är en av dom. Hon brukar faktiskt frivilligt vilja följa med då jag ska köra och om jag bara ska testköra på gården, så dröjer det inte länge innan hon är ute och tittar på :thumbsup: så nu har vi surrat om att skaffa en till så hon får själv köra och uppleva glädjen i denna hobby :thumbsup: och då skulle en sån här Spider vara helt rätt att börja med. Rätt pris osv :)
FG Beetle 4wd 26cc (såld)
FG Truck 23cc (såld)
FG onroad 23cc (såld)
+ en massa 1:8/1:10 el + metanol

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Kan det vara intressant ?

Post by Diesel » 29 Mar 2011, 22:47

Hr kollat lite närmare på reservdelar, och det kostar typ som till en 1:10 ?

Ex. Bakre hjulhub (par) 54:-
Främre styrhub ( par) 53:-
Motor / drev fäste 80:-
Främre nedre bärarm 55:-
Bakre nedre bärarm 58:-
Diffdrev ( den stora utanpåliggande) 179:-
KPL stötdämpare fram ( par ) 327:-
KPL stötdämpare bak ( par ) 375:-
KPL diff med hus 470:-

etc etc ......... Kan vara en kanonbusbil som man inte skall behöva bli ruinerad var gång man skall ha delar till den :thumbsup:
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Kan det vara intressant ?

Post by Smurfen » 30 Mar 2011, 11:07

Tror många skulle fatta tycke om man kan köpa en så pass billig bil att bara börja köra..
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests