V8 Hot rod 1/4
V8 Hot rod 1/4
Kanske redan är ett känt klipp men detta är ju riktigt jäkla fränt!
Re: V8 Hot rod 1/4
Tyvärr så måste man ha FB för att se det
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Den såg jag för någon timma sen. Den motorn skulle man haft i bajan.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
huginen wrote:Tyvärr så måste man ha FB för att se det
Jo jag vet det tyvärr! Hittade inte den filmen på tuben tyvärr!
För 8000 US $ så är den dinKaptenMagnus wrote:Den såg jag för någon timma sen. Den motorn skulle man haft i bajan.

http://www.conleyprecision.com/609.htm
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- KaptenMagnus
Jo jo men tänk på fräckhets faktorn att starta den i depån i sommar 

Ja jävlar va du hade fått ligga med den. Dock hade majoriteten varit skäggiga gubbar, men ändå!KaptenMagnus wrote:Jo jo men tänk på fräckhets faktorn att starta den i depån i sommar

Losi 71cc Rcmax
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
- KaptenMagnus
Ja du är då inte kräsen. Men det är ju klart då har man ju större chans att få till detAndren wrote:Ja jävlar va du hade fått ligga med den. Dock hade majoriteten varit skäggiga gubbar, men ändå!KaptenMagnus wrote:Jo jo men tänk på fräckhets faktorn att starta den i depån i sommar

KaptenMagnus wrote:Ja du är då inte kräsen. Men det är ju klart då har man ju större chans att få till detAndren wrote:Ja jävlar va du hade fått ligga med den. Dock hade majoriteten varit skäggiga gubbar, men ändå!KaptenMagnus wrote:Jo jo men tänk på fräckhets faktorn att starta den i depån i sommar

Men jo, många skulle bli småhårda...

Så sjukt coolt!
Hade varit galet fränt med liknande motorer i 1/5 bilarna, då är det fan på allvar på riktigt!
Allt cred till dom som lyckas bygga motorerna i miniformat!
Helt otippat (eller kanske ändå inte) så visade det sig över ett par öl i fredags att en kille jag delar mekgarage med byggt en Conley från scratch och farit runt på modellmässor och visat upp den för ett antal år sedan (sent 80 eller tidigt 90-tal)
Så här ser dessa kit ut (komplett materialkit på bilden) Han har motorn kvar i låda en och den borde gå att få liv i efter grundlig genomgång eftersom den stått tyst i rätt många år nu.

Så här ser dessa kit ut (komplett materialkit på bilden) Han har motorn kvar i låda en och den borde gå att få liv i efter grundlig genomgång eftersom den stått tyst i rätt många år nu.
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Fränt!!!
En Conley är ju inte vardagsmat precis!
Kan du inte lura på honom att köpa en Baja, så kanske det inte dröjer länge innan vi får se den första V8 Bajan!

En Conley är ju inte vardagsmat precis!
Kan du inte lura på honom att köpa en Baja, så kanske det inte dröjer länge innan vi får se den första V8 Bajan!

Den killen behöver inte fler projekt om man säger så.... motorn byggde han efter gymnasiet för att ha något att göra medan han funderade på vad han skulle bli när han blev stor
Ska se om jag får låna den så kan jag iaf ta med som skådebröd på någon träff, kul att se även om den inte går.

Ska se om jag får låna den så kan jag iaf ta med som skådebröd på någon träff, kul att se även om den inte går.
Så här ser CB's Conleybygge ut förresten, notera lokalfärgen i form av Aladdin ask och Östgötacorrespondentens bostadsbilaga