Baja 5B SS vs. Bollerwagen Teil 2

Lägg upp dina och andras filmer här
Robban
Phone Number: 0732300322

Re: Baja 5B SS vs. Bollerwagen Teil 2

Post by Robban » 24 May 2011, 18:52

HAHAHAHAHAHA! Bjuggen! Du är för skön! Malte! Kan du ta med hjälmar åt oss allihop till vimmerby?

Sponsor

Sponsor

Malte

Post by Malte » 24 May 2011, 18:58

Vi skall se om detta går att ordna Robban, frågan är bara om Bjuggen kommer tillåta att andra har på sig saker som han tror att han har ensamrätt på! :sunglasses:

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 24 May 2011, 19:00

Räcker med vikingahjälm. Resten får ni fajtas om :thumbsup:
Billös expertkommentator..

J.A racing

Post by J.A racing » 24 May 2011, 20:04

Hehe ett riktigt klassiskt Vurpollon. :cheesy:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Burnout

Post by Burnout » 24 May 2011, 21:34

:lol2: :cheesy:

Malte

Post by Malte » 19 Jun 2011, 12:53

Egentligen så vet jag inte om detta är en lämplig tråd för fortsättning av Bjuggens annorlunda livsföring, eller ens om det är lämplig att publicera bilder på denna man som gör allt för att väcka uppmärksamhet. Men kan det bidraga till att hans psykiska hälsa kan förbättras med hjälp med mig och Er på detta forum så får det anses var för ett gott syfte.

Berättelsen börjar:
I fredags hade vi lite kalas inför sommaren med jobbet. Det brukar ske varje år i anslutning till semestern. Och vi brukar vara snälla och bjuda in även dom som arbetstränar via Samhall som han gör.Tyärr är det samma visa varje år. Bjuggen har varit tvungen att lämna in alla sina huvudbonader till pantbanken för att ha råd med bensin till sin Baja. I år så pantade han även sina barns kepsar för att få ut lite mera. Elaking.

Tjatet kom några dagar innan och lät ungefär så här: -Malte, malte, f-n snälla kan jag inte få låna en hjälm nu när vi skall ut och festa? Jag svarade precis som vanligt. -Nej Bjuggen det får du inte, du vet att dom gör att ditt alterego lyfts fram och du vet vad din psykolog har sagt om det! Han svarar: -Snälla då, jag kan ta vilken av dina hjälmar som helst, till och med den som katten använde som kattlåda, jag sprutar lite aftershave i den så luktar det inte så illa!

Jag sade för mig tyst att det spelar nog inte roll, bättre han tar en dusch men jag orkade inte ta upp det då. Men, låna något av mig var uteslutet.
Kvällen kom och jag tog min cykel bort till klubben där vi skulle vara. Bjuggen fick skjuts av sin gode man som sköter hans ekonomi. Så är såg det ut när dom kom fram:

Image

Jag frågade Mikael, som hans gode man heter, -Hur har han fått råd att köpa cowboyhatt och Ray Ban-glasögon, det måste ju ha kostat flera tusen kronor? Den gode mannen svarade, -Jag hade dom på mig när jag hämtade honom med Samhallsbussen och direkt efter jag började köra igen så började han och hoppa och skrika: - Ge mig dom, ge mig dom! Han hotade till och med att ta över ratten och krascha in i en busskur så jag hade inget val svarade Mikael.

Tyckte det var dålig stil, men jag låste upp hans handbojor och tog med honom in i lokalen som var våran för kvällen.
Orkade liksom inte ta upp detta igen och tänkte mig att han lugnar sig nog snart.

När vi väl kom in i baren rusade Bjuggen i förväg, men jag tänkte i mitt stilla sinne att han har ju inga pengar ändå, vad kan hända? Jag blev oerhört förvånad när jag möts av en hånleénde Bjuggen med en öl i handen. Jag frågade, - Hur fick du tag på den? - Du har ju inga pengar? Han svarade mig: - Jag bytte dom emot Raybanglasögonen för det var så mörkt här inne. Jag kontrade med: Men dom var ju inte dina, du lånade ju dom av han som körde? Tyvärr så fick jag inget svar utan Bjuggen sprang mest omkring och reta folk och ropade: Luften är fri, luften är fri!

Image

Kvällen fortsatte, och jag höll mig så långt bort jag kunde ifrån denna avskyvärda människa, det gick ganska bra. Tyvärr så hade våra övriga arbetskamrater det dåliga omdömet att bjuda honom på dryck, han påstod sig ha blvit rånad av ett moppegäng längs vägen. Sedan så kom maten in, som jag hade förskottsbetalat för honom, så det ledde inte heller till några problem. Jag valde dock själv att sätta mig en bit ifrån honom.

Om man tittar på killens min brevid Bjuggen så ser man att han är inte helt nöjd. Det berodde på att Bjuggen lade av en riktig rökare precis innan vi skulle äta. Själv hånskrattade han bara högt och elakt.

Image

Kvällen fortsatte dock och jag hade ganska trevligt. Efter maten skulle bandet upp på scenen och underhålla lite.
Men när dom skulle börja värma upp lite så började ryka om PA-anläggningen. Jag frågade Bjuggen, -Har du något att göra med detta? Han gav mig sitt fulaste och otrevligaste leende och sade: Jag fick inte köpa mera öl för monopolpengarna så jag kissade i deras scenförstärkare. Suck, vad skall man göra med honom? Jag förevigade detta ögonblick med ett kort till:

Image

Kvällen började lida mot sitt slut och jag tror dom flesta hade skoj trots avsaknaden av livemusik.
Det sista jag såg av min före detta vän var detta kortet, fråga mig inte var kepsen kom ifrån bara, jag vill inte veta!

Image

Over and out
/Malte

Mats B

Post by Mats B » 19 Jun 2011, 13:23

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: Detta är ju nästan mobbing...... :hmm: :hmm: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 19 Jun 2011, 14:36

Det var en bra historia..Och när kommer den andra versionen?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Malte

Post by Malte » 19 Jun 2011, 19:24

Jag väntar oxå, tänk om jag har drömt alltihop? :hmm:

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 19 Jun 2011, 20:19

Malte wrote:Jag väntar oxå, tänk om jag har drömt alltihop? :hmm:
Jag tänkte mest på hans version..(Bjuggen's)
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 20 Jun 2011, 21:19

Hahahaha :lol2:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Malte

Post by Malte » 14 Jan 2012, 17:13

Idag var det en stor för Bjuggen. Inte såpass stor så att han får handskas med pengar eller så, utan att David såg till att han fick frigång utan handklovar och fick vara med en stund. Han fick oxå äran att pröva sin nya mössa som han snällt nog fick av fabror David!

[youtube][/youtube]
Last edited by Malte on 14 Jan 2012, 17:47, edited 1 time in total.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 14 Jan 2012, 17:35

Får inte filmen att funka....
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 14 Jan 2012, 17:55